Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 december 2006, 06:51
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Problemen met het installeren van TomTom op een Tungsten|T5

Wie kan mij helpen?

Ik heb een PalmOne Tungsten T5 met een 512 mb Secure Digital kaart gekregen.

Ik heb de software van de cd op mijn Sony Vaio geïnstalleerd en deze ge update met de laatste vers. die ik op de site van Palm.com kon vinden.

Ook heb ik de PalmOne Tungsten T5 van de laatste software vers. voorzien.

De PalmOne Tungsten T5 werkt perfect en ook de HotSync werkt perfect dat is dus niet het probleem. De agenda en contacten worden perfect op mij PalmOne Tungsten T5 geplaatst.

Wat wel het probleem is, is het volgende.

Ik heb TomTom 6 en wil deze op de PalmOne Tungsten T5 instaleren, maar dit gaat niet.
Als ik de cd in de computer doe en de stappen volg dan krijg ik deze mededeling.

Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze software voordat u de Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen.

Welke software moet er dan nog meer op de computer. Op de site van Palm.com kan ik niets vinden

Wie weet hier iets op.

LexT
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2006, 09:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kun je een screenshot maken van deze foutmelding? (printscreen knop op je toetsenbord drukken en dan in bijv. Paint plakken)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2006, 10:03
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe krijg ik een bmp afb. hier geplaatst?

De tekst blijft het zelfde,

Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze ondersteunende software voordat u Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen.

Meer staat er niet dus wat je denkt te zien aan een screenshot? (De TomTom DVD is geen copy)

Ik heb alle progs van de cd die in de doos bij de PalmOne Tungsten T5 zit geinstaleerd.

Tevens heb ik een TomTom DVD van mijn werk geprobeerd maar ook deze geeft de zelfde mededeling,

Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze ondersteunende software voordat u Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2006, 10:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je kunt een bijlage aan je bericht toevoegen, zo kun je het screenshot dus plaatsen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 december 2006, 10:54
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexT Bekijk bericht
Ik heb TomTom 6 en wil deze op de PalmOne Tungsten T5 instaleren, maar dit gaat niet.
Als ik de cd in de computer doe en de stappen volg dan krijg ik deze mededeling.

Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze software voordat u de Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen.
Heb je wel de de PalmOS versie en niet die voor Windows Mobile?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 december 2006, 11:09
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Heb je wel de de PalmOS versie en niet die voor Windows Mobile?
Ja ik heb de laatste vers Palm OS 1.1. van de Palm.com site gehaald en deze op de PalmOne Tungsten T5 geinstaleerd.

Tevens de windows software geinstaleerd op mijn laptop.

Ik heb net nog een Secure Digital kaart met TomTom 6 van een collega geprobeerd, "weet niet of deze vers orgineel is" maar dat werkte ook niet. na het plaatsen van de SD kaart kwam de melding "Not enough Dynamic Heap Memory to run this application"

dus ik heb de Secure Digital kaart weer aan mijn collega gegeven.

Moet ik soms de TomTom 6 omruilen voor vers. 5?

Laatst gewijzigd door LexT; 28 december 2006 om 11:36.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 december 2006, 19:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexT Bekijk bericht
Ja ik heb de laatste vers Palm OS 1.1. van de Palm.com site gehaald en deze op de PalmOne Tungsten T5 geinstaleerd.
Ik had het over de versie van TomTom.
V1.1? Wat heb je precies gedownload?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 december 2006, 21:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Heb je wel de de PalmOS versie en niet die voor Windows Mobile?
Vanaf versie 6 wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen WM en PalmOS bij de originele Tomtom versie. Beide kunnen worden geinstalleerd vanaf de originele informatiedrager.

Bepaalde gekraakte versies op het internet zijn kunnen wel PocketPC-only zijn, maar ik denk dat de topicstarter zelf wel weet of hij zo een te pakken heeft of niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 december 2006, 16:11
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een originele Tomtom versie 6 Europa maar krijg hem niet geinstaleerd.

Als ik de melding lees (Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze ondersteunende software voordat u Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen. ) is er iets mis met software op de PC. maar alles lijkt goed te werken.

Ik heb van een buurman een TomTom 6 voor palm gekregen ( niet legaal dus, en ook niet mijn ding maar ja even proberen kan wel, toch? ) deze moet je op de SD platsen en in de Palm doen en dan instaleert deze zich volgens de TXT. file, maar dat werkt ook niet "Not enough Dynamic Heap Memory to run this application"

Dus weer naar mijn originele Tomtom versie 6 HELP!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 december 2006, 10:00
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb deze gevonden via Google, ziet er goed uit maar werkt dit wel, wie weet er wat meer van.

Voor 69.62 euro ink. Bluetooth GPS-ontvanger en TomTom Navigator 5 Benelux lijkt het een koopje.




Excl. BTW:€ 58,50 / Incl. BTW:€ 69,62
Artikelnummer:3229BEN
Voorraad:42

Producttype:GPS-pakket
Meegeleverde accessoires:Voorruithouder
Ontvanger:Bluetooth GPS-ontvanger
Software meegeleverd:TomTom Navigator 5 Benelux
Distributiemedia:SD-geheugenkaart
Eigenschappen van de GPS-module:Voice prompts
Inbegrepen kaarten:Benelux
Producttype:GPS-
Aansluiting:Bluetooth
Uitwisselbare Handhelds:Palm Tungsten T5, Palm Tungsten E2, PalmOne Treo 650, PalmOne LifeDrive, Palm T|X
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 december 2006, 17:09
JCT's schermafbeelding
JCT JCT is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 3
TomTom versie 6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexT Bekijk bericht
Ik heb een originele Tomtom versie 6 Europa maar krijg hem niet geinstaleerd.

Als ik de melding lees (Uw PC biedt geen ondersteuning voor het installeren van PDA Software. Installeer deze ondersteunende software voordat u Setup opnieuw draait. Setup zal nu stoppen. ) is er iets mis met software op de PC. maar alles lijkt goed te werken.

Ik heb van een buurman een TomTom 6 voor palm gekregen ( niet legaal dus, en ook niet mijn ding maar ja even proberen kan wel, toch? ) deze moet je op de Secure Digital platsen en in de Palm doen en dan instaleert deze zich volgens de TXT. file, maar dat werkt ook niet "Not enough Dynamic Heap Memory to run this application"

Dus weer naar mijn originele Tomtom versie 6 HELP!
Al een jaartje gebruik ik Navigator 5 op m'n T5. Twee weken terug heb ik de Western Europe kaart bij TomTom gekocht. Dit bleek inclusief Navigator 6 te zijn. Deze versie werkt niet op een T5. Na heel wat gemaild te hebben met TomTom heb ik aangepaste kaarten (wel versie 6!) voor Navigator 5 gekregen.
De installatie liep perfect alleen een route uitzetten lukt van geen kant. Welke methode ik ook kies, snel, kort, lopend, fietsend. Vanmiddag weer een mail aan TomTom gestuurd, maar daar moet ik nog bericht op krijgen.
Dus vooralsnog de "oude" kaarten maar gebruiken.

Grt Jan
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 januari 2007, 09:34
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Aan allen de beste wensen vor 2007.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JCT Bekijk bericht
Al een jaartje gebruik ik Navigator 5 op m'n T5. Twee weken terug heb ik de Western Europe kaart bij TomTom gekocht. Dit bleek inclusief Navigator 6 te zijn. Deze versie werkt niet op een T5. Na heel wat gemaild te hebben met TomTom heb ik aangepaste kaarten (wel versie 6!) voor Navigator 5 gekregen.
De installatie liep perfect alleen een route uitzetten lukt van geen kant. Welke methode ik ook kies, snel, kort, lopend, fietsend. Vanmiddag weer een mail aan TomTom gestuurd, maar daar moet ik nog bericht op krijgen.
Dus vooralsnog de "oude" kaarten maar gebruiken.

Grt Jan
Bedankt Jan,

Dan bestel ik voor 69.62 euro ink. Bluetooth GPS-ontvanger en TomTom Navigator 5 Benelux bij de Kijkschop-ict.nl en lever de TomTom 6 weer in.

Mvg. LexT

P.S. Heeft iemand ervaring met deze Bluetooth GPS-ontvanger en TomTom Navigator 5 set?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 januari 2007, 18:15
JCT's schermafbeelding
JCT JCT is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 3
Western Europe kaart met Tungsten T5

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexT Bekijk bericht
Aan allen de beste wensen vor 2007.



Bedankt Jan,

Dan bestel ik voor 69.62 euro ink. Bluetooth GPS-ontvanger en TomTom Navigator 5 Benelux bij de Kijkschop-ict.nl en lever de TomTom 6 weer in.

Mvg. LexT

P.S. Heeft iemand ervaring met deze Bluetooth GPS-ontvanger en TomTom Navigator 5 set?
Van het weekend eindelijk de oplossing. De kaart van West Europ werkt niet met een Tungsten T5! De bestelling kon worden geannuleerd en het geld zal terug gestort worden.
Aangegeven werd, door TomTom, dat de Beneluxkaart wel zou werken. Die dan maar gekocht en gedownload en geïnstalleerd en alles werkt weer zoals ik gewend was.

Groet,
Jan
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 januari 2007, 19:25
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Verplaatst naar gps; de thread past daar nu beter. In het begin was het nog wel echt een beginnersthread .
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 januari 2007, 06:56
LexT
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb TomTom 5 Benelux Plus er op en het werkt top.

P.s.

Zijn er mensen die TomTom 6 op de PalmOne Tungsten T5 geinstaleerd hebben? en zo ja werkt het OK.?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 maart 2007, 10:17
Jon's schermafbeelding
Jon Jon is offline
Junior lid
Voornaam: Jon
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 september 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar Jon
Hallo,

Ook ik ben aan het stoeien geweest met Navigator 6 op de T|5 van mijn vrouw. Na installatie en activeren kwam hij echter niet verder dan de "juridische mededeling" over veilig gebruik en zo. Je kunt dan alleen kiezen voor OK en vervolgens stopt-ie er mee. Heel jammer.

Helaas blijken collega-forumleden weer eens gelijk te hebben: met de Western Europe maps gaat het fout. Ik heb de WE-map verwijderd en de Benelux-map geïnstalleerd en ja hoor, het werkt.
Navraag bij TomTom levert niks op. Die komen alleen met een standaardverhaal dat ze alles uitgebreid testen. Ja... daarom staat de T|5 ook niet bij de compatible devices genoemd. Ik vind het dan zo jammer dat ze die niet-vermelding doen onder het mom dat Nav6 zwaardere eisen aan het geheugen stelt. Vreemd, de Treo is wel compatible en die heeft aanzienlijk minder geheugen dan de T|5.

Dus: Nav6 WE gaat niet op de T|5. Probeer een andere kaart en het werkt. Maar ja... die WE-kaart heb ik niet voor niks aangeschaft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023