Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 januari 2002, 10:17
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
synchroniseren tussen mac en pc

Hoi!
Ik synchroniseer thuis via een pc (windows 98) en op mijn werk via een Mac (os 8.6). Nu zit er een enorm verschil in tijd: met mijn pc is hij zo klaar, bij mijn mac duurt het een hele tijd! Het lijkt wel of hij meer dingen na loopt of zo...weet iemand hoe ik dit kan versnellen???????
bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2002, 11:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Kan het liggen aan je instellingen aan de desktopkant bij de Hotsync opties? Hier kun je namelijk per onderdeel (adressen, mail enz.) opgeven wat er moet gebeuren (synchronisere is meestal de logische keuze, do nothing kan ook en anders overschrijft de palm de desktop, danwel overschrijft de desktop de palm). Misschien heb je thuis verschillende zaken op do nothing staan?

En heb je op beide machines dezelfde verbinding, t.w. serieel of USB?

Zou je in je profiel even je model kunnen invullen, dat kan helpen bij het localiseren van het probleem.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 23 januari 2002 om 11:36.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2002, 18:29
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Bedankt Roel,
ik ga ff kijken hoe het ingesteld staat....ik heb trouwens ook mijn profiel bewerkt (is inderdaad handig dat mensen kunnen zien welk type palm je hebt.
Thuis->serieel
Werk->usb

Ik denk dat ik in de palm instelling (conduit setup) van hotsync gewoon wat 'vinkjes' zal moeten uit zetten die niet op de desktop hoeven...bv een programma als silver hoe ik toch niet te syncen?!

ik kijk ff, heb je nog aanvullende tips, dan hoor ik het graag!
thanXX
ton
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2002, 19:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Vreemd dat juist de USB verbinding trager is. Ik ben niet thuis op de Mac, maar er moeten voldoende mensen op dit forum rondneuzen die hier wel ervaring mee hebben, dus ik hoop dat die hun steentje kunnen bijdragen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2002, 19:58
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
USB is niet zo gek veel sneller als een serieele poort: serieele poort = serieel
USB = Universal SERIAL Bus.
Mischien heb je ergens de maximum snelheid veranderd. Dit is alleen nodig voor wat oude machines. De hoogste snelheid van de poort op de Palm voor de meeste PC's/Mac's goed bij te benen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 januari 2002, 20:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question

Externe factoren kunnen het synchroniseren vertragen, maar daar wordt USB niet langzamer van. USB is toch echt enkele malen sneller dan serieel. Zie ook deze thread, waarin dit al eens besproken is.

Ik synchroniseer dagelijks afwisselend met USB en serieel (thuis en werk). Ik merk dus iedere dag het grote verschil. Hoewel ik het nooit exact gemeten heb schat ik USB in mijn situatie op 5 maal sneller.

Ik weet niet hoe USB op een MAC zich gedraagt, maar dat bij Ton (bakker) USB langzamer is dan serieel is op z'n minst eigenaardig te noemen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 januari 2002, 21:37
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien worden er meerdere apparaten tegelijk op de Bus gebruikt, wordt USB daar niet wat trager van ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023