Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 juni 2007, 17:54
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Update 1.20 probleem met TT6 + wired GPS

Ik heb gisteren uiteindelijk de update 1.20 uitgevoerd op de Treo 650, met de hoop dat mijn GPRS/GSM ontvangst zou verbeteren. Ik kwam van 1.06.
Alles leek op eerste gezicht goed verlopen te zijn en alles leek te werken.
Totdat ik vanochtend de Treo in mijn Carcomm carkit stak en Tomtom 6 opstarte om me de weg te wijzen. Helaas pindakaas, Tomtom werkte wel alleen had ik "Geen bruikbaar GPS signaal".

Naar een soortgelijk probleem gezocht op internet leverde eigenlijk niets op.
Wel werd op Treocentral geschreven over een terug keer naar ROM 1.13, maar de benodigde software hiervoor was helaas niet meer te downen.

Vandaar dat ik aan jullie wil vragen of jullie misschien zoiets dergelijks hebben meegemaakt en hoe ik dit probleem uit de weg kan werken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juni 2007, 18:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hoe weet je zo zeker dat de melding van "geen bruikbaar GPS-signaal" te wijten is aan de update van je Treo?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juni 2007, 21:15
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Ik heb namelijk ook na een hard reset tomtom nogmaals geinstalleerd onder een nieuwe identity en dit had ook niet het juiste effect. Wederom kreeg ik "Geen bruikbaar GPS signaal".

Voorheen werkte alles onder ROM verise 1.06 wel OK. En aan de GPS muis ligt het niet, die zie je middels het lampje een fix krijgen.

Enig idee hoe ik terug kan komen naar ROM versie 1.06 of 1.13?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2007, 06:21
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Heb je al geprobeerd met een ander programma je gps-muis aan te spreken? Bijvoorbeeld Cetus-gps of cotoGPS?
Ook zou het natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat je instellingen veranderd zijn, maar ik neem aan dat je die hebt gecontroleerd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2007, 19:08
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Ben vandaag nog even aan 't stoeien geweest en heb een Secure Digital Card update gevonden van mijn oorspronkelijke ROM 1.06 FW 1.23.

Deze erop gezet en voila, weer een volledig werkende Tomtom met gps status en al. Daarna de normale update gedaan naar ROM 1.13 en wederom geen problemen.

Nu laat ik 'm mooi maar hier op staan. Ik denk dat ze iets met de connecter pin-toewijzing hebben gedaan in de ROM 1.20 update. Ik weet dat Carcomm destijds voor het uitbrengen van de Treo 650 carkit daar ook behoorlijk mee aan t vechten is geweest.

De update naar 1.20 deed ik eigenlijk in de hoop een betere ontvangst betreffende GPRS/GSM te krijgen in de auto. Nu zal ik toch zeker naar een externe antenne op zoek moeten.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reply!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2007, 21:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Naar mijn mening ligt het aan de TomTom 6 software en niet aan de Palm software. TomTom 6 software herkent de GPS niet altijd. Wat je dan het beste kan doen is even uit het programma te gaan door op de "Home" knop te drukken, en vervolgens opnieuw TomTom te starten. Als TomTom je GPS (BT of kabel maakt niet uit) nog steeds niet "ziet" dan kun je deze handeling opnieuw herhalen. Na gemiddeld 3 a 4 keer wordt de GPS herkend. Je kunt de update 1.20 rustig terugzetten, de verbeteringen die deze met zich meebrengt zijn aanzienlijk. Succes
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juni 2007, 21:55
ahac's schermafbeelding
ahac ahac is offline
Pre-dummie
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Locatie: Zuid-Veluwe
Berichten: 27
Ik heb een Seidio G 2350 aan de Treo 650 hangen en TT6 pakt hiermee de signalen in een werkelijk ongelofelijke snelheid op.

Welke TT6 versie gebruiken jullie? Ik de v6.010 op een 2G SD card.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2007, 19:19
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Bluevoice, ik denk dat het een combinatie carcomm/update probleem betreft.
Heb nogmaals 1.20 erop gezet, maar zowel Tomtom als Cetus vinden geen GPS. Nu toch maar weer naar 1.13 terug gegaan. Heb ik misschien niet alle verbeteringen, maar wel een volledig werkende carkit met gps.

Ahac, ik gebruik ook versie v6.010. v6.030 doet het ook, deze heb ik er heel even opgehad toen ik met Rom 1.20 aan het stoeien was. Het enige verschil dat ik zo snel gezien heb, is dat je kan kiezen voor de Treo BT Gps en boor de Palm Treo Carkit in de Tomtom GPS instellingen.
Deze Tomtom v6.030 update kun je trouwens gewoon downloaden bij PALM onder de ondersteuning downloads voor de 680 en 750!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juni 2007, 20:55
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
FF checken, staat de GPS ingesteld op "Andere NMEA-GPS ontvanger" en de baudrate op 4800?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 juni 2007, 06:39
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Inderdaad ingesteld op "Andere NMEA-GPS ontvanger" en de baudrate op 4800.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 juni 2007, 21:33
ahac's schermafbeelding
ahac ahac is offline
Pre-dummie
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Locatie: Zuid-Veluwe
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamas Bekijk bericht
<<<<KNIP>>>
Ahac, ik gebruik ook versie v6.010. v6.030 doet het ook, deze heb ik er heel even opgehad toen ik met Rom 1.20 aan het stoeien was. Het enige verschil dat ik zo snel gezien heb, is dat je kan kiezen voor de Treo BT Gps en boor de Palm Treo Carkit in de Tomtom GPS instellingen.
Deze Tomtom v6.030 update kun je trouwens gewoon downloaden bij PALM onder de ondersteuning downloads voor de 680 en 750!
Deze update is toch NIET geschikt voor de 650?
Ik heb dus de 650...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 juni 2007, 22:05
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Inderdaad voor de 680 en 750, biedt vlgs mij aleen wat meer ondersteuning voor deze twee smartphones. v6.010 werkt toch prima!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 juni 2007, 22:24
ahac's schermafbeelding
ahac ahac is offline
Pre-dummie
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Locatie: Zuid-Veluwe
Berichten: 27
Ah, ok!
Enige probleem wat ik nu heb ik navigeren vanuit contacts, dat doet het niet, TT gaat uit..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023