Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 juli 2007, 12:00
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
[Nieuws] PalmOS II op Linux pas in 2008 beschikbaar

In mei van dit jaar gaf Palm Inc. aan dat het nieuwe, op Linux gebaseerde besturingssysteem van het bedrijf rond het vierde kwartaal van 2007 beschikbaar zou komen. Nu geeft Palm aan dat ze deze deadline niet gaan halen.

Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers van afgelopen week zei CEO Ed Colligan: "Producten die gebaseerd zijn op het nieuwe Linux-platform waaraan we werken, zullen niet eerder dan ergens volgend jaar uitkomen."

Een groot nadeel hiervan is dat nieuwe apparaten van Palm die nog in 2007 zullen verschijnen dus nog op het inmiddels stevig verouderde PalmOS Garnet (5.4) zullen draaien. Palm heeft al eerder officieus moeten toegeven, dat het oude PalmOS Garnet de reden is waarom er nog geen PalmOS UMTS-Treo's op de markt zijn. Het OS zou uitgebreid aangepast moeten worden om 3G-snelheden te kunnen accomoderen.


Bron: "Palm OS II" Pushed Back to 2008
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 4280-63xsngygq2s.gif‎ (5,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 juli 2007, 12:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik mag hopen dat het Linux systeem erg goed is en snel geaccepteerd zal worden tegen die tijd. Als het nu nog een jaar gaat duren voordat apparaten goed leverbaar zijn en er software voor te krijgen is... RIM, Microsoft, Nokia en ook Apple zitten niet stil.

Overigens is het niet helemaal onverwacht. Als een besturingssysteem eind 2007 klaar is voor gebruik moeten toekomstige modellen daar nog op afgestemd worden. Daarna komt nog de testfase en aanloop naar productie. Gezien de reputatie van Palm om Europa in eerste instantie links te laten liggen zal het dus nog wel een jaar duren voordat er hier iets leverbaar is. Maar misschien gaan ze ditmaal voor de positieve verrassing, je weet het niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 juli 2007, 17:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Als er voor die tijd een iPhone voor onze markt is die 3G ondersteunt, weet ik het wel....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 juli 2007, 18:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Als er voor die tijd een iPhone voor onze markt is die 3G ondersteunt, weet ik het wel....
... dan word je conducteur, ja?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 juli 2007, 20:39
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Een iPhone als alternatief voor een Treo? Het ding ziet er leuk uit, maar je kunt er niet eens software op installeren. Ik moet er niet aan denken dat ik het met een standaard PDA zou moeten doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 juli 2007, 22:07
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phobophile Bekijk bericht
Een iPhone als alternatief voor een Treo? Het ding ziet er leuk uit, maar je kunt er niet eens software op installeren. Ik moet er niet aan denken dat ik het met een standaard PDA zou moeten doen.
Tsjoe tsoeoeoeoe....

Ik heb het over een opvolger van de iPhone en buiten dat, wat heb je nu voor alternatieven? De Treo 750 met dat beroerde os en schermpje? Voor die andere software: dan maar weer mijn TX meeslepen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 juli 2007, 22:36
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Tsjoe tsoeoeoeoe....
Ik weet niet wat ik hierachter moet zoeken, maar ik neem aan dat het niet de kern van je betoog is.

Citaat:
Ik heb het over een opvolger van de iPhone...
Aha. Een opvolger. De Europese iPhone schijnt 3G aan boord te krijgen. Als je een echte volgende versie van de iPhone bedoelt: het lijkt me dat dat toch nog wel even duurt.

Citaat:
en buiten dat, wat heb je nu voor alternatieven? De Treo 750 met dat beroerde os en schermpje? Voor die andere software: dan maar weer mijn TX meeslepen.
Zelf maak ik me bepaald niet druk over alternatieven. Ik heb nu een apparaat van een paar honderd euro en ik ben van plan daar eerst een tijd plezier van te hebben.
Waar het me om gaat is dat de iPhone gewoon een heel ander apparaat is. Ik zie het dus helemaal niet als alternatief. Net als mijn oude mobiel ook geen alternatief is voor mijn Treo, hoewel je er ook mee kunt bellen en er ook een agenda in zit. De onderstaande review is behoorlijk uitgebreid en legt de vinger op een aantal belangrijke tekortkomingen:
iPhone review - Engadget
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juli 2007, 18:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Als de opvolgers van de iPhone in hetzelfde tempo komen als die van de iPods, wacht ik gewoon nog even af. Niet dat daar zoveel veranderingen in zaten, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het originele concept al erg goed was en weinig te wensen overliet.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juli 2007, 18:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het originele concept al erg goed was en weinig te wensen overliet.
Ja, dat zeggen ze bij Palm ook altijd over PalmOS Garnet Vandaar dus dat het geen kwaad kan dat de nieuwe versie pas zo laat beschikbaar komt, toch?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 juli 2007, 20:32
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ja, dat zeggen ze bij Palm ook altijd over PalmOS Garnet
Ik hoor heel wat minder klachten over de iPod dan over Garnet...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023