Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2001, 13:06
asened
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik heb laatst een Nokia 6210 gekocht, met Telfort abonnement. Via IR internetten en mail ophalen werkt perfect, maar het probleem is dat je de telefoon achter je PalmPilot moet leggen om te kunnen internetten. Dus ik dacht ik bestel een Nokia 6210/Palm V datakabel. Maar ik krijg nu geen verbinding met mijn ISP. Bij "preferences->connection" heb ik een nieuwe connectie aangemaakt met "serial to modem" (6210 heeft ingebouwd modem). Als ik verbinding wil maken met m'n ISP geeft de palm de melding "modem not found"! Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groetjes,

Edwin Roos.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2001, 13:35
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Werkt overdracht van andere gegevens wel (telefoonnummers logo's etc)?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2001, 15:58
asened
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, logo's, ringtones etc werkt prima. Alleen het verbinden met een ISP via het ingebouwde modem werkt niet. Nu heb ik even op het net verder gekeken en het blijkt dat je een DLR3 kabel nodig hebt voor het gebruik maken van het interne modem. Ik heb deze kabel ook gekocht. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die een DLR3 kabel hebben weten te koppelen aan een Palm V? Of zijn er mensen die mij de pinout van de Palm V kunnen geven. Het moet dan mogelijk zijn om mijn Palm V datakabel om te zetten in een DLR 3 kabel. Pas dan ondersteunt de 6210 AT modem commando's
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2001, 16:54
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Niet voor de 6210, maar wel voor andere telefoons heb ik de oplossing gehoord dat je gewoon een de datakabel van de telefoon verbindt met de de hotsync kabel (door middel van een genderchanger).

Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 juli 2001, 12:12
minifrank's schermafbeelding
minifrank minifrank is offline
Senior lid
Voornaam: Frank
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 20 maart 2001
Locatie: Haarlem
Berichten: 82
Zojuist heb ik ook een aangeschafte datakabel geprobeerd, met hetzelfde resultaat (heb verder niets met ringtones en logootjes geprobeerd, krijg via IR wel contact met mijn ISP en met de datakabel niet, modem not found enzo) . Helaas kan ik jullie vervolg niet in detail volgen. Is het mogelijk dat er wat meer uitleg komt?

Alvast bedankt

Frank
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 juli 2001, 14:42
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
datakabels

Frank,

Nu heb ik zelf niet geprobeerd om via een 6210 meteen kabel contact te leggen met de palm, maar wel met een notebook. (Mijn notebook ondersteunt niet standaard IR, maar doet dat met een foefje, de Toshiba 490). De datakabel die ik daarvoor had gekocht werd me verkocht als voor een 6210, maar bleek een 7110 te zijn. Die 7110 kabel werkte niet met mijn 6210. Ik weet niet wat er precies aan je verkocht is, het zou kunnen zijn dat je een 7110 kabel hebt gekregen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 juli 2001, 15:40
minifrank's schermafbeelding
minifrank minifrank is offline
Senior lid
Voornaam: Frank
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 20 maart 2001
Locatie: Haarlem
Berichten: 82
De kabel zelf heeft een sticker met de artikelcode 'RS-61PM5' en daarna 'for 6110 to palm5' , op de omschrijving die op de factuur stond, geeft de artikelcode aan dat het een kabel is voor Palm 5 > Nokia 61/62/71...

Nu begrijp ik van jou dat er een verschil is tussen de 71 en 62 kabel, misschien is dat dan het moment om de leverancier (digitech) nog eens te vragen.

In ieder geval bedankt, ook voor andere tips houdt ik me aanbevolen.

Frank
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juli 2001, 15:49
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Er zit in ieder geval een wereld van verschil tussen een datakabel voor een 6110(6150) en een 7110 en volgens mijn ervaringen ook met die voor een 6210.

Dit betret in ieder geval de kabels voor nokia naar notebook. Of dat ook zo is voor kabels van nokia naar palm weet ik niet.

Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 juli 2001, 08:31
andrev
Guest
 
Berichten: n/a
Internetten met je Palm

Sorry maar dit is geen antwoord maar een brutaal vraagje.
Ik heb een PalmVx en een mobile internet kitje. Het SMSen
werkt wel alleen krijg ik geen verbinding met mijn provider.
Wat zijn de juiste instellingen ? volgens mij loop ik vast met het script. HELP
Alvast bedankt Groet Andre
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 juli 2001, 23:05
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
internetten met palm

Hier vind je een redelijk uitgebreide handleiding:

http://www.palmclub.nl/tips/palmnet.shtml

Mocht dat niet helpen, stel dan vooral een vraag in een aparte thread.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 juli 2001, 12:53
edjek
Guest
 
Berichten: n/a
Internet via 6210

Ik gebruik mijn Palm Vx ook met een nokia 6210 en kan prima internetten via IR.

De instellingen zijn standaard, alleen de string AT&FX4 is wel nodig, maar dat was bij de 7110 ook al zo.

Ed
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 juli 2001, 17:00
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik sluit me aan bij Ed, alleen kan ik het zelfs zonder de string AT&FX4. Het werkt bij mij "out-of the box".
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 juli 2001, 00:09
richie57
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Hi ik Internet met de volgende combinatie, Palm IIIc, Siemens M35i verbonden met Serieele Data kabel, Avantgo browser en Msg mail client.
Ik heb mijn instellingen op mijn website gezet, als je dit exact invult dan kan je ook Internetten met Palm IIIc en Siemens M35i.
Uitleg op http://www.xs4all.nl/~petroh/internet.htm

Suc6
Richie57
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 juli 2001, 13:47
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Edwin,

Ik lees dat jij de communicatie PalmVx/Nokia6210 via IR draaiend hebt. Kun je mij eens laten weten hoe?

Ik heb zojuist een bericht op het forum achtergelaten hierover.

Misschien ten overvloede; ik heb (nog) geen extra software op de Palm geinstalleerd. Dit schrijvende zou dat best wel eens de reden kunnen zijn. Nu jij zo tevreden bent, wat raad jij aan?

Groeten
han
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 juli 2001, 14:04
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Wat wil je communiceren Han?

Wil je mail ophalen of internet op, dan is eudora internet suite prima. Als je wilt wappen oid, dan zijn er vast ook mooie toepassingen.

Een werkende handleiding voor het leggen van een verbinding kun je vinden op http://www.palmclub.nl/tips/palmnet.shtml

Hoop dat dit werkt.


Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 juli 2001, 14:37
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Eigenlijk is voor mij het belangrijkste dat ik bij m'n mail kan. Internetten is een mogelijkheid maar, denk ik, slechts zeer sporadisch.
Nee, veel belangrijker is de mail.
Als we die aankunnen, goed kunnen lezen (mogelijkheid met attachments) en kunnen beantwoorden ben ik al zeer tevreden.

Heb je daarvoor een goede oplossing?? Is eudora, zoals jij aangeeft, daarvoor geschikt? Zo ja, hoe kan ik daar aankomen? Die zal wel niet op de palm-site staan. (heb dus nog niet naar gekeken).

Ondertussen ook op de link de juiste instellingen bekeken en toegepast. het werkt.

Groeten

Han
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 juli 2001, 14:51
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Attachments heb ik nog niet uitgevogeld met eudora. Het is via palmgear te downloaden.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 12 juli 2001, 15:18
Guest
 
Berichten: n/a
Palmgear?????

Sorry, ben echt een rookie
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 juli 2001, 15:44
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Laat maar. Heb het "al" gevonden.
Op de site freewarepalm.com staan diverse links waaronder deze.

Sorry.

han
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 juli 2001, 21:58
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door han
Als we die aankunnen, goed kunnen lezen (mogelijkheid met attachments) en kunnen beantwoorden ben ik al zeer tevreden.
De Palm versie van Eudora verwerkt geen attachments. Daarvoor zal je moeten uitwijken naar bijvoorbeeld MultiMail Professional, één van de weinige Palm e-mail programma´s die attachments aankan. Ik weet geen andere, misschien is MultiMail zelfs wel de enige.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023