Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Hoe tevreden ben jij als gebruiker over je Treo 680?
Tevreden en weinig/geen problemen 54 43,90%
Tevreden ondanks batterijproblemen 24 19,51%
Tevreden ondanks andere problemen 19 15,45%
Ontevreden vanwege batterijproblemen 5 4,07%
Ontevreden vanwege andere problemen 10 8,13%
Ontevreden over het totaalpakket 11 8,94%
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 15 maart 2007, 14:21
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ik ben zeer tevreden over me Treo 680.

Nu is het batterij probleem, voor mij geen probleem.
dit omdat ik iedere dag in me auto zit en veel rond rijd.
Laad hij altijd wel op, heb nog nooit met een lege batterij gezeten.

Het enigste waar hij bij mij wel eens reset is op Coreplayer. Maar volgens mij moet ik de laatste versie er nog opzetten

Maar al met al ben ik echt wel blij met Treo 680... nu nog ff een hoesje kopen van 240 euro en het is af
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #42  
Oud 15 maart 2007, 19:40
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
als Palm een product uit had gebracht die nog meer ontevreden gebruikers had gehad, dan hadden ze wel op kunnen doeken.
Ik zeg ook niet dat Palm blij mag zijn met dit percentage tevreden gebruikers, enkel dat het mij verrast gezien de overmaat aan klaagzangen op deze site.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 17 maart 2007, 20:06
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Na precies 4 jaar trouwe dienst is afgelopen donderdag mijn Tungsten T vervangen door een Treo 680. De eerste ervaringen met de Treo zijn positief, ik zal mijn stem echter geven als ik de 680 enige weken echt heb gebruikt.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 04 april 2007, 21:03
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Wat ik niet begrijp is dat er maar zo weinig (54) mensen hebben gestemd in deze enquête. Afgaande op de lengte van de thread moeten er toch honderden Treo 680 bezitters rondlopen in dit land. Deze enquête stelt dan ook statistisch gezien weinig voor. Of zie ik dat verkeerd.
Op die manier kom ik er nooit achter wat ik moet kopen....
Met citaat reageren
  #45  
Oud 05 april 2007, 06:52
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Op die manier kom ik er nooit achter wat ik moet kopen....
Statistisch stelt het helemaal niks voor. Lijkt me ook een moeilijke keus, gezien de volslagen tegenstrijdige verhalen op de fora alhier. Dat is het voordeel van de early adopter: hij hoeft zich niks gelegen te laten liggen aan reviews, fora of statistieken.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 05 april 2007, 08:12
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Statistisch stelt het helemaal niks voor. Lijkt me ook een moeilijke keus, gezien de volslagen tegenstrijdige verhalen op de fora alhier. Dat is het voordeel van de early adopter: hij hoeft zich niks gelegen te laten liggen aan reviews, fora of statistieken.
Inderdaad... IMHO: je kunt blijven fora afschuimen, tot je er uiteindelijk eentje vindt die schrijft wat je wil lezen. (Voor het geval je hem wil kopen: "Hij is goed" of in het andere geval: "zie je wel dat hij mankementen heeft, ik wacht wel tot het volgende model." )

Bij het volgende model, zullen er ook wel mankementen zijn, net zoals bij het volgende, en het volgende...
Net zoals bij alle producten... NIEUW, verbeterd kattevoer, met x en en y toevoegels... enz. Wil dit zeggen dat je kat al heel zijn leven minderwaardig eten binnenkreeg? Nou, ik denk van niet. Misschien zou iemand zich eens bezig moeten houden met een databank te maken met alle reviews van alle toestellen (Palm OS, WM5) waarin een eindscore op 10 gegeven werd... om dan na een jaar een ranking te maken.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 05 april 2007, 08:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik, en ik beschouw mezelf toch wel als een early adopter, zou de Treo 680 voorlopig links laten liggen. Waarom? De verbeteringen ten opzichte van de 650 zijn, afgezien van het geheugen, minimaal, haarscheurtjes, slechte batterij en sms-probleem.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 05 april 2007, 08:30
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
De verbeteringen ten opzichte van de 650 zijn[...] minimaal,
En om aan te tonen dat je weinig opschiet met zo'n opmerking voeg ik er maar aan toe, dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest met een Palm als met de 680.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 05 april 2007, 08:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Bart, volgens mij is mijn opsomming toch vrij objectief En die objectieve feiten hebben mij doen besluiten af te zien van aanschaf van een Treo 680.

Maar nogmaals, de feiten die ik noem zijn uiterst objectief? Of heeft jouw Treo-batterij geen last van een lage capaciteit? Of kan jouw Treo 680 wel sms'jes van de Postbank, GIN et cetera ontvangen? Of heeft jouw Treo 680 geen last van haarscheurtjes? (Als het antwoord op de laatste vraag ja is: wacht maar )
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 05 april 2007, 09:30
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Bart, volgens mij is mijn opsomming toch vrij objectief En die objectieve feiten hebben mij doen besluiten af te zien van aanschaf van een Treo 680.

Maar nogmaals, de feiten die ik noem zijn uiterst objectief? Of heeft jouw Treo-batterij geen last van een lage capaciteit? Of kan jouw Treo 680 wel sms'jes van de Postbank, GIN et cetera ontvangen? Of heeft jouw Treo 680 geen last van haarscheurtjes? (Als het antwoord op de laatste vraag ja is: wacht maar )
wat een gezwans allemaal (voor een mod)!
Dit is totaal niet objectief!
Heb jij hem getest?
Heb jij hem al eens uitvoering in gebruik gehad?

duidelijk niet!

De 'batterijproblemen' daar wen je aan! Wij zijn allemaal verwend geweest met de voorgaande batterijen.. Waar is de tijd dat ik met mijn Tungsten T5 meer dan 2weken deed... En nu doe ik twee dagen. Daar wen je aan en is opzich geen probleem!
je moet het 'probleem met sms-en' niet gaan omdraaien! Je kan perfect sms-en! Al zijn er een paar 'bank-providers' (als ik het al goed snap) waarvan sms-en mysterieus niet aankomen... Niemand heeft er een oplossing voor; maar de sms functie werkt ontzettend goed!
en neen, ik die een 680 heb van in december 2006, heb GEEN last van die haarscheurtjes! En dat probleem zal ik waarschijnlijk ook niet krijgen daar het een productie fout is (zoals ZOVEEL (te veel om goed te zijn) gebeurd!!))...

Laat u niet beïnvloeden, ga zelf op onderzoek!
Iemand kan voor bepaalde reden niet kiezen voor de 680 terwijl jij mss wel het gevoel hebt dat hij voldoet...
Waren er nu massa's grote problemen geweest, dan kan je uw beslissing laten beïnvloeden... Maar dat is het geval niet. er zijn een aantal 'kleine problemen' (voor de ene een probleem, voor de andere dan weer niet)...
Ga even langs in een shop, hou hem vast. Ga opzoek naar iemand in de buurt die hem heeft en laat jezelf er even op los...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #51  
Oud 05 april 2007, 09:49
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Huub, opmerkingen als "gezwans" en 'schreeuwen' (gebruik van hoofdletters) lijken me wat overdreven. En dat ik een mod ben heeft er al helemaal niets mee te maken... Ik reageer hier als lid en niet anders

Goed. Hoe je het ook wendt of keert, de feiten die ik noem zijn waar, die kun je niet ontkennen. Misschien hebben inderdaad niet alle Treo's 680 last van haarscheurtjes, maar dan heb je nog steeds het smsprobleem en de batterijcapaciteit.
Dat jij kunt wennen aan die slechte batterij zegt natuurlijk niets. Feit is dat de batterijduur relatief slecht is. En dat je zegt dat ik het smsprobleem omdraai is natuurlijk niet waar. Een telefoon moet smsjes, welke dan ook, kunnen ontvangen. Bij mijn weten is er geen moderne gsm die hetzelfde probleem met smsjes heeft als de Treo 680 (sterker nog, de 650 had er al geen problemen mee). Maar hoe je het smsprobleem verder ook wilt invullen, feit is dat sommige smsjes niet gelezen kunnen worden door de Treo 680.

Die feiten hebben mij ertoe gebracht om de Treo 680 niet te kopen. Dat jij een andere afweging hebt gemaakt, prima. Ik raad niemand aan om af te zien van aankoop van de Treo 680, ik som alleen op wat de feitelijke problemen zijn en wat mijn keuze in deze is geweest. Ik noem notabene zelfs een positief punt van de 680, namelijk dat het meer geheugen heeft van de 650. Allemaal vrij objectief dunkt me.

Misschien moet je m'n vorige berichten nog eens goed lezen, want daarin zeg ik hetzelfde als in dit bericht.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 05 april 2007, 10:18
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Dubbelpost

Laatst gewijzigd door RolfY; 05 april 2007 om 10:20. Reden: Dubbelpost
Met citaat reageren
  #53  
Oud 05 april 2007, 10:19
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik ben het met d age eens, de gemaakte opmerkingen zijn erg suggestief en tendentieus. Ik ben nog niet geheel blij met mijn treo 680 (had meer verwacht), maar het wordt steeds beter.
Haarscheurtjes, ja ik heb inmiddels twee treo's met haarscheurtjes in mijn handen gehad, echter niet bekend is hoe groot de groep is en of dit misschien alleen de eerste batch is (ik als early adapter heb natuurlijk meer kans op dit soort fouten).
Batterijproblemen: Na de patch is het batterij probleem stukken beter geworden, doe er nu minimaal 2 dagen (met regelmatig gebruik) mee, maar mij treo wil ook nog wel eens (na die twee dagen) een weekend in mijn zak blijven en dan is er nog stroom over. Ik denk dat de 680 op dit moment een vergelijkbare capaciteit heeft als de 650 (heb ik ook ooit nog eens gehad). Het zal echter nooit zo worden als in de goede oude tijd met de Vx en M500 etc.
sms probleem: ja dat is een gekke, ik heb er geen last van (want geen postbank), maar die zal ongetwijfeld worden opgelost.
De andere problemen (die nog niet genoemd zijn) zijn op te lossen met een aantal programma's van derden.
Overigens wordt het aantal klachten en de intensiteit minder.

Ten slotte: bij de introductie van de 650 waren er dezelfde problemen. De 650 is pas echt probleem vrij geworden na update *.20 (dit even uit mijn hoofd). Maar iedereen is dit alweer vergeten.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 05 april 2007, 10:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Van suggestie en tendentieuze neigingen mijnerzijds is geen sprake. Ik noem enkel de feiten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #55  
Oud 05 april 2007, 10:49
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het enige wat je metck kunt verwijten is dat hij geen 680 heeft en strikt genomen dus niet mee mag doen met de "Hoe tevreden ben jij als gebruiker over je Treo 680? " discussie.
De redenen waarom hij nog geen 680 heeft zijn gebaseerd op objectieve feiten, maar zoals bij iedereen uiteraard wel subjectief. Als dat niet zo was had iedereen dezelfde auto, PDA, TV en-ga-zo-maar-door.
Juist de redenen waarom hij (en ikzeidegek ook) nog geen 680 heeft mag hij in deze discussie toch wel opsommen? Dat heeft niets met "suggestief" en "tendentieus" te maken.
Juist het feit dat men hier ondanks de problemen de 680 de hemel inprijst zou je suggestief en tendentieus kunnen noemen.
Een heel gevaarlijke opmerking (en ik bedoel hem echt niet zo sterk, maar ik ga hem toch maken): Een miskoop probeert een koper altijd min of meer goed te praten.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #56  
Oud 05 april 2007, 11:06
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, nou, wat een emotie over een apparaatje! Ik mijn Treo, maar iedereen mag zeggen dat ie het een ding vindt.
Heb trouwens net een haarscheurtje ontdekt
Met citaat reageren
  #57  
Oud 05 april 2007, 11:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Heb trouwens net een haarscheurtje ontdekt
Zie je wel!!!

Voor de duidelijkheid: ik hoop van harte dat iedereen tevreden is met zijn Treo 680. Het is alleen niet mijn apparaat
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 05 april 2007, 12:28
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Waarschijnlijk komt dat scheurtje er omdat je er teveel programma's in stopt
Met citaat reageren
  #59  
Oud 05 april 2007, 15:15
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Waarschijnlijk komt dat scheurtje er omdat je er teveel programma's in stopt
Zou dat het zijn,
h'mm welk van mijn 72 programma's zal ik weggooien... My Treo misschien

(en weg is de scheur ..... en de telefoon)
Met citaat reageren
  #60  
Oud 05 april 2007, 15:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vind dat je moet kunnen leven met een apparaat die qua batterijen niet zo lang meegaat omdat de batterijcapaciteit is verlaagd.

Ik vind niet dat je 'moet leren leven' met een apparaat dat systematisch een stroomlek vertoond zoals voor de camera(patch) van de Treo 680, haarscheurtjes begint te vertonen, of die een flikkerend toetsenbordje heeft. Dat is geen kwestie van 'mee leren leven', dat is een kwestie van kwaliteitscontrole bij Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023