Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30 mei 2007, 22:04
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBS Bekijk bericht
Heeft iemand ervaring met de combinatie Palm + TomTom??
@ WBS

Ja hoor. Ik gebruik TomTom op mijn 680 en gebruik een losse BT GPS antenne. Dat werkt prima.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 30 mei 2007, 22:11
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Rob en Daan,

Ik heb via Treocentral nu ook een discussie met iemand die ook problemen heeft met de combinatie Treo 680 en Parrot CK3100...
Volgens hem speelt hierbij ook de softwareversie van de Parrot een negatieve rol. De persoon in kwestie had redelijke ervaringen met Parrot versie 4.10 (!) en kreeg veel verbroken verbinding problemen na het updaten naar de laatste versie 4.16. Hij heeft Parrot onlangs gevraagd om versie 4.10 te sturen en wil dan downgraden. Hij zal me op de hoogte houden van de ervaringen en dan zal ik hier natuurlijk verslag doen.
Ook in het forum van Treocentral staat het bol van de BT problemen met de 680 en ik hoop dus met Rob dat Palm dit oppikt en er iets aan gaat doen. Ik hoop nog steeds op "iets" in de -hopelijk- komende ROM-update, maar het lijkt erop dat Palm nu eerst feest aan het vieren is wegens de lancering van de nieuwe Foleo.
Overigens blijft het in- en uitschakelen van Bluetooth en de Phone een complexe toestand waar niemand echt op zit te wachten toch? Maar ja, je moet wat...
Verder heb ik nog een ander probleem gesignaleerd met Treo 680/Parrot CK3100: Als de verbinding met de Parrot er is (Treo staat in het display van de Parrot), gaat alleen het eerste gesprek (in-of uitgaand) via de carkit goed. Daarna is het weer einde verhaal en helpt alleen "de procedure van Rob" nog maar..Komt dit ook bij jullie bekend voor?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #23  
Oud 02 juni 2007, 11:01
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb vandaag contact gehad met de PDAShop en hun het probleem voorgelegd van de Treo 680/Parrot CK3100 en gevraagd naar hun ervaringen.
Bij hen staat deze combinatie inmiddels bekend als een probleemcombinatie. De Treo 680 wordt door hen bestempeld als een "probleemkind". Met het apparaat is op zich niets mis, goed toestel, maar er zijn (te) veel compatibiliteitsproblemen m.b.t. BT. De hoop blijft gevestigd op een ROM-update...Kom op Palm.!!
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #24  
Oud 02 juni 2007, 21:25
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
PDAshop lijkt me toch in ieder geval in dit landje voldoende gezaghebbend. Palm kon mij met een kluitje in het riet sturen al deze aansporingen van internationale sites en deze?!

Waarom reageert Palm eigenlijk nooit op discussies, vragen etc op dit forum? Is toch een prima plek om je te bewijzen tegenover over het algemeen erg trouwe klanten.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 september 2007, 17:59
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Hoe gaat het tegenwoordig tussen bijv. parrot ck 3100 of hoger en de 680???

Heeft iemand ervaring met de treo 680 en de carkit zoals parrot 3100 o.i.d.
Ik ben benieuwd hoe de verbinding is (of deze nog steeds problemen geeft bij een openstaande gps bluetooth verbinding) en of je gewoon zonder verbindingsproblemen de auto uit kan lopen.
Heeft de updates voor de 680 geen verbeteringen te weeg gebracht?

ik ben benieuwd...!!!

Gr Herman
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
  #26  
Oud 09 september 2007, 22:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Merkwaardig gedrag van Keyguard en Palm carkit

Na alle strubbelingen met de Treo 680 en de Parrot carkit, heb ik de Parrot vervangen door een Palm Treo 680 / 750 Take & Talk / CarTalk Hands-free Car Kit. Nadat deze was ingebouwd, leek het fantoom helaas wederom toe te slaan, aangezien het geluid niet via de kit werd doorgegeven, maar gewoon via de telefoon bleef doorkomen....
Na veel geëxperimenteer en verwensingen richting Palm , uitmondend in een hard reset , bleek het euvel nog steeds niet verholpen te zijn. Mijn garage, die de kit had ingebouwd, kon ook niets meer vinden...Er was namelijk wel een verbinding, aangezien het rode ledje netjes ging branden, na het omdraaien van de contactsleutel...

Totdat ik er min of meer toevallig achterkwam, dat het probleem werd veroorzaakt door Keyguard!!!
Als ik de Treo namelijk in de uit-mode (dus met scherm uit en Keyguard geactiveerd) in de houder plaatste en dán de stroom via het contactslot aanzette, ging het fout, en kwam het signaal niet via de carkit. Als ik echter vóórdat ik de stroom inschakel, de telefoon in de houder plaats, aanzet , Keyguard deactiveer en dáárna pas de contactsleutel omdraai, komt het signaal wél via de carkit.
Keyguard blokkeert dus blijkbaar de signaaldoorgave aan de carkit....
In elk geval was die harde reset waarschijnlijk overbodig, hoewel een Grote Schoonmaak eigenlijk nooit kwaad kan.
Misschien heeft een (toekomstige) gebruiker van zo'n carkit en een Treo ook baat bij deze informatie onder het motto: “Een gewaarschuwd Palm-gebruiker telt voor twee”…

Met dank aan Adrian Dinca van Palm2you, voor alle adviezen en een "luisterend oor"...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 09 september 2007 om 22:41.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 11 september 2007, 09:36
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbest1982 Bekijk bericht
Hoe gaat het tegenwoordig tussen bijv. parrot ck 3100 of hoger en de 680???

Heeft iemand ervaring met de treo 680 en de carkit zoals parrot 3100 o.i.d.
Ik ben benieuwd hoe de verbinding is (of deze nog steeds problemen geeft bij een openstaande gps bluetooth verbinding) en of je gewoon zonder verbindingsproblemen de auto uit kan lopen.
Heeft de updates voor de 680 geen verbeteringen te weeg gebracht?

ik ben benieuwd...!!!

Gr Herman
Beste Herman,

Mijn advies blijft: NIET DOEN. Geen ontwikkelingen of nieuws bij Palm (of Parrot) voor zover ik weet. Het werkt niet goed samen. De kans dat je tegen teleurstellingen en ergernissen aanloopt is zeer reeel.

Ik ben benieuwd naar 680 bezitters die probleemloos met een BT Carkit werken.

Succes, groet,
Rob.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 11 september 2007, 14:19
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Rijnhout Bekijk bericht

Ik ben benieuwd naar 680 bezitters die probleemloos met een BT Carkit werken.

Succes, groet,
Rob.
Als je een Garmin navigatie systeem tot een BT carkit rekend dan kan ik je melden dat dat probleemloos werkt. Ik rij nu alweer een maand of drie met deze combinatie.
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023