Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 mei 2006, 20:46
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Verdorie, antenne gebroken

Hali halo,

hetgeen ik al voorzien had bij de aankoop van mijn Treo (14 juni 2005) is dan ook daadwerkelijk gebeurd ! Mijn antenne is afgebroken. De plastiek in het toestel zelf is dus echt afgebroken en de antenne is los.

Gelukkig werkt alles nog wel, maar ik ga hem toch opsturen naar PDASHOP. Zij weten niet of dit onder "garantie" valt en volgens hen kost een herstelling bij Palm 190 euro...

Morgen toch maar opsturen dus...

Hopelijk duurt de herstelling niet te lang...

P.S. Zijn er al "covers" voor de treo waarbij de antenne ook beschermd is ?

groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 mei 2006, 22:48
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Tsja, misschien niet zo'n goede tip, want het gaat vast ten koste van je garantie maar ik heb exact hetzelfde gehad (op mijn slechtste dag van 2005 ) en ik heb het plasticje er met twee componentenlijm weer opgezet. Het zit nu een half jaar en het gaat uitstekend. Hij zit vast, belt als voorheen.

Voor mij was de reden om het te proberen heel simpel: ik hou er niet van om van mijn Treo gescheiden te zijn !!! Dus ik dacht: ik probeer het gewoon. Lukt het niet dan kan ik hem altijd nog opsturen.



Treo.jpg
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2006, 23:33
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hey Hedix,

je gelooft het of niet, maar de breuk is EXACT hetzelfde als bij die van mij...

Hij gaat alleszins morgen de bus op en ik heb gevraagd om me eerst te laten weten of het onder garantie is of niet. Want voor 190 euro kan ik mezelf idd wel een beetje laten gaan met 2 componenten lijm...

P.S. Duim a.u.b een beetje mee...

Groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 mei 2006, 11:43
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je uberhaupt nog bellen met de Treo als de antenne is losgeraakt? Ik heb altijd begrepen dat er ook nog een interne antenne in zit en dat het dopje vooral voor de extra ontvangst is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 mei 2006, 12:11
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Bij mijn Tungsten|W zit er een draadje met een ferriet kraaltje in.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 mei 2006, 22:00
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
@Jean-Paul,

zoals je kan zien op de foto hierboven, bevat de antenne een klein pinnetje (is dit ferriet) ? Ik denk dat dat voor een "doorsturing" naar de externe antenne dient. Ik kon alleszins nog telefoneren met de antenne die kapot was. Ik moet wel bekennen dat ik de antenne met plakband er aan had geplakt !

Wat betreft straling als de antenne niet meer gemonteerd is, durf ik geen uitspraken te doen.

groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 mei 2006, 22:45
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
@ Jean-Paul,

Heb het geprobeerd, met wisselend resultaat. Hij kon soms tijden zeggen dat hij geen ontvangst had en dan deed hij het urenlang vrolijk weer. De plakband truc werkte bij mij wat minder zeg maar .

Maar na mijn lijm truc heb ik al meer dan een half jaar weer een uitstekende telefoon.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 juni 2006, 01:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBean
zoals je kan zien op de foto hierboven, bevat de antenne een klein pinnetje (is dit ferriet) ? Ik denk dat dat voor een "doorsturing" naar de externe antenne dient.
Als je dat gele draadje bedoelt, dat is gewoon de aansluitdraad. Ferriet kraaltjes zien er uit als donkergrijze cylindertjes met een gaatje in. Het draadje zelf moet wel ergens kontakt maken (inpluggen?) met je Treo.
Citaat:
Wat betreft straling als de antenne niet meer gemonteerd is, durf ik geen uitspraken te doen.
Je hebt alleszins door de slechtere antenne minder gevoeligheid en bereik en dus gaat de GSM-elektronika dit kompenseren door sterker te zenden. Je batterij raakt hierdoor ook sneller leeg. Waarschijnlijk is de straling dan ook hoger.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ferrite-core2.JPG‎ (11,9 KB, 31x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 juni 2006, 18:05
cadelgatto's schermafbeelding
cadelgatto cadelgatto is offline
ouwe sok
Voornaam: willem
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 14 augustus 2005
Locatie: imperia (it)
Berichten: 50
Is PDAparts.com geen optie bij de treo600 zit de antenne maar met een schroefje vast.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 juni 2006, 08:48
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

het kwaad is geschied. Heb gisteren een mailtje gekregen van PDAshop met de melding dat het niet onder garantie valt en dat de herstelling 170 EUR zou kosten.

Aangezien ik dat geld op dit moment echt niet kan spenderen en aangezien ik daarvoor bijna een nieuwe heb, ga ik hem laten terugsturen.

Is hetgeen Cadelgatto zegt trouwens waar ? Dat de antenne slechts met 1 schroefje vast zit ? In dat geval kan ik hem er idd misschien uithalen ? Of is iemand anders bedreven in het vervangen van zulk ding ?

groetjes van een bedroefde Palm Treo 650 gebruiker...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 juni 2006, 09:02
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBean
Is hetgeen Cadelgatto zegt trouwens waar ? Dat de antenne slechts met 1 schroefje vast zit ? In dat geval kan ik hem er idd misschien uithalen ?
Volgens zijn link is er sprake van een antenneschroefje, maar jij hebt een Treo en zou het moeten kunnen zien.
Citaat:
Of is iemand anders bedreven in het vervangen van zulk ding ?
PDATechCenter.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 juni 2006, 15:46
cadelgatto's schermafbeelding
cadelgatto cadelgatto is offline
ouwe sok
Voornaam: willem
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 14 augustus 2005
Locatie: imperia (it)
Berichten: 50
Het schroefje zit verstopt onder een lichtgrijs siliconen propje eenmaal los ,(met een klein kruiskopschroevendraaiertje, licht je de antenne er zo uit,
zucces.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 juni 2006, 10:52
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Wij hebben de antenne op voorraad, Euro 39.-

vrgr

Richard
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 juni 2006, 10:39
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

ik heb dus NOG STEEDS NIET mijn Treo terug...

Gisteren mijn beklag gedaan bij PDAShop aangezien ik volgende week op vakantie vertrek en dus nu ook zonder GPS zit...

Zit volgens hen vast bij TPG. De schuld wordt dus doorgeschoven.

Soit, ik heb gisteren iemand ontmoet die ook een Treo 650 heeft en heb even gekeken waar dat schroefje voor de antenne zit.

Ik veronderstel dat dit het kleinste gaatje is onder het plastieken stukje ? Er zit daar echter geen schroef onder, maar een "papiertje" of zo iets ? We hebben het niet aangedurfd om dat weg te trekken aangezien we hiermee misschien onze garantie verliezen ?

Hoe dan ook, als daaronder een schroefje zit, zal ik het bij die van mij wel wegdoen als ik hem heb, want ik moet een nieuwe antenne...

Wish me luck !

Davy
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 juli 2006, 13:39
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

het ziet er nu allemaal ERG somber uit. Het is ondertussen weer 2 weken later. Deze mail stuurde ik naar PDASHOP met daaronder hun antwoorden :

Mijn bericht 08/07/2006 :
Ali,

Ik wacht ondertussen meer dan een maand op mijn Treo 650 !!! Nog steeds heb ik geen pakket aangekregen !

Je hebt me ook na je laatste mail NIET meer op de hoogte gebracht van de status, zoals je zelf beloofde in je mail !

Je mag nu echt wel weten dat ik ENORM teleurgesteld ben en dat ik jammer genoeg in de toekomst mijn besluiten hieruit zal trekken.

Ik hoop dat het pakket met mijn Treo alsnog terecht komt of dat er een andere regeling komt !

Antwoord 10/07/2006 :
Geachte heer,

Het toestel is inderdaad zoek geraakt tijdens de verzending naar u toe. Ik zal u een vervangend toestel toe sturen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Mark van Raamsdonk
Coolblue B.V.

Mijn bericht 10/07/2006 :
Beste Mark,

Hebben jullie dan nergens geen tracking systeem om te kijken waar het ergens vast zit ? Naar welk adres en/of postkantoor hebben jullie het pakket verzonden ?

Ik hoop wel dat het geen 2de hands toestel is dat u mij gaat toesturen, want het mijne was zelf nog niet erg oud en ik hoop dat het materiaal dat u me gaat toezenden in orde gaat zijn. Waarom versturen jullie trouwens niet aangetekend zoals ik ook deed toen ik het naar jullie stuurde ?

Voor alle zekerheid nog eens het juiste adres :
xxxxxx

Ik wacht vol ongeduld want ik heb nogal erg veel moeite moeten doen om mijn agenda ergens bij te houden alsook om een andere GSM te mogen lenen van een vriend...

Antwoord 10/07/2006 :
Geachte heer,

Wij hebben wel een tracking systeem alleen kan ik dan alleen zien dat het ergens vast zit. De TPG meld dan over het algemeen dat het pakket zoek is.
Het toestel dat ik naar u toe stuur is een zogenaamd refurbished toestel. Het toestel is in nieuw staat en werkt naar behoren.
De TPG biedt geen mogelijkheid zendingen aangetekent de versturen naar het buitenland omdat het pakket aan de grens wordt overgedragen aan een andere koerier. Zij willen geen verantwoordelijkheid dragen voor die koerier.
Het pakket wordt inderdaad verstuurd naar xxxxxxxxxxxx. Hopende dat e.e.a. naar behoren is opgelost biedt ik u nogmaals mijn excuses aan voor de gang van zaken. Deze zijn zeker niet verlopen zoals wij ( en u ) dat graag zouden zien.

Met vriendelijke groet,

Mark van Raamsdonk
Supervisor Returns & Repairs

***************************

* Hoe denken jullie hierover ?
* Wat mag ik verstaan onder een refurbished toestel ? Een toestel dat kapot was en hersteld is ?
* Kan ik dit toestel weigeren en een nieuw toestel vragen ?
* Is er in Nederland een dienst die op zulke vragen kan antwoorden ? Want aangezien ik van Belgie ben, denk ik niet dat onze Belgische TestAankoop dienst iets kan doen ?
* Hoe zou het zitten met garantie op dat "refurbished" toestel ?

Groetjes van een droevige Treo 650 -not- gebruiker...

Davy
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 juli 2006, 14:56
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Pakketjes raken jammer genoeg af en toe zoek. Wacht even af wat je nu krijgt van de PDAShop.

Een refurbished Treo of je eigen gerepareerde Treo zou uiteindelijk hetzelfde moeten zijn. In beide gevallen gaat het om een herstelde Treo, die nu gewoon goed hoort te werken. Hoe het met de garantie zit zou je na moeten gaan bij PDAShop.

De exacte europese regels ken ik niet, maar je mag van apparatuur een bepaalde levensduur verwachten en dat is meestal langer dan de garantie die de fabrikant geeft.

Groeten, Roel.

Edit: en nu ik de thread nog even teruglees begrijp ik dat je je Treo niet hebt laten repareren, dus dat je je eigen defecte Treo terug zou krijgen. Nu sturen ze je dus een compete Treo, al is dat dan een gerepareerd toestel. In mijn ogen spring je er dus beter uit. Het heeft wat lang geduurd, dat wel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 juli 2006, 15:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Maar je eigen, ongerepareerde Treo is niet aangekomen, en een vervangende Treo ook (nog) niet?

Dan lijkt het me terecht dat je je zorgen begint te maken. Ik zou eens nagaan of ze de pakketjes wel na het goede adres verzonden hebben.
Het komt incidenteel voor dat er pakketjes zoek raken, maar twee keer is wel extreme pech. Als het pech is.
Ik hoop in ieder geval niet voor je dat je iemand anders blijgemaakt hebt met twee Treo's of dat er een valse postbode in de buurt rond loopt.

Veder denk ik dat er weinig te doen valt behalve afwachten, ik zou nog twee weken wachten zodat je er een maand over heen laat gaan voordat je in actie komt omdat het tweede pakketje er nog niet is.

Het lijkt me dat PDAShop weinig te verwijten valt, aangezien ze toch vrij vlot een vervangende pda gestuurd hebben.
Mocht het ook met het tweede pakketje mis gaan, dan zou ik (mits dat tot je mogelijkheden behoort) eens langsgaan bij PDAShop en direct een nieuwe eisen. Als twee pda's zoek raken mag je wel eens wat hardere maatregelen nemen.
Een of andere aanklacht indienen tegen PDAShop lijkt mij trouwens onterecht, het enige dat ze tegen hebben is dat ze niet uit zichzelf met informatie komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023