Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 december 2005, 22:37
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Autolader Treo 650 houdt niet

Hoi allemaal,

ik heb ongeveer een half jaar geleden bij pdashop een Treo 650 gekocht in een combo met Tomtom GPS, auto houder en auto lader.

Dat werkt allemaal goed maar tot nu toe had ik nog geen gebruik gemaakt van de auto lader, tot dit weekend. Ik moest dringend de GPS gebruiken maar zag dat ik geen "juice" meer had en moest dus laden. Ik hing de lader aan de Treo maar tot mijn spijt bleef deze gewoon niet in het laadgaatje steken. Wat ik ook deed, hij kwam altijd gewoon los. Mijn vriendin heeft dan uiteindelijk het toestel en de kabel gewoon vastgehouden.

Ik keek de lader daarna eens na en nu blijkt dat dit in principe een lader is voor de Tungsten E van Palm, dus niet de Treo 650.

Nu mijn vragen :

* zou dit normaal kunnen zijn dat die wordt meegeleverd ?
* Bestaat er een specifieke Treo 650 auto lader ?
* Kan ik deze lader op één of andere manier "fixen" om wel te blijven zitten ?

Alvast bedankt bij voorbaat.

Davy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2005, 22:49
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
of de lader het zelfde is als die voor de t e weet ik niet maar de autolader van min treo had het zelfde probleem. op gestuurd naar de pdashop en een nieuwe gekregen die het tot nog to wel doet
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2005, 22:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

Off-topic
Citaat:
Mijn vriendin heeft dan uiteindelijk het toestel en de kabel gewoon vastgehouden.




In principe zouden de laders hetzelfde moeten zijn. Het is in het verleden echter ook wel eens gebeurd dat stekkers voor dezelfde connectoren net niet helemaal lekker in alle modellen pastte: de m5xx serie en de Tungsten|T serie bijvoorbeeld hadden dezelfde connector, maar de Tungsten|T serie had een stekker nodig met een "schepje" eraan om vast te blijven zitten.

Terugsturen naar pdashop met commentaar, lijkt me.

EDIT
Dikke onzin dus van mij dat de laders hetzelfde zijn

__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 21 december 2005 om 14:59.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2005, 14:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Maar de laadstekker van de Tungsten|E is echt heel anders... Dat is meer een Nokia achtige lader, een beetje het idee van een audioplugje. De Treo 650 lader is een vierkantje met aan weerszijden twee metalen plaatjes. Dus het lijkt me finaal onmogelijk dat het ooit heeft gepast.

Maar hoe dan ook, hopelijk kan je het ding gewoon ruilen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 december 2005, 17:04
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

ik heb net eens gecheckt en de autolader is niet voor de Tungsten E zoals ik dacht, maar voor de Tungsten T5.

Ik heb nu beide stekkers even langs elkaar gelegd en er is wel degelijk een (klein ?) verschil...

Ik heb ondertussen via E-mail contact gehad met PDAShop.BE en heb al 3 nieuwe vragen gekregen. Maar nog geen oplossing, alhoewel ik dus idd verwacht dat dat wel goed zal komen...

De twee verschillende stekkers steken in de bijlage !

Groetjes,

Davy
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg stekkers.jpg‎ (94,5 KB, 11x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 december 2005, 22:01
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

heb de instructies gekregen om de lader terug te sturen. Dat ga ik morgen dus als eerste doen...

Duimen dat alles in orde komt !

groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2005, 12:13
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

even een update.

Ik heb vandaag een nieuwe autolader aangekregen. De service van PDAShop is dus wel goed, daar valt niet over te klagen.

Maar tot mijn spijt is het dus opnieuw zo'n lader van de Tungsten T5. En ja hoor, dezelfde aansluiting als de andere... En die is dus te klein en valt gewoon uit de Treo !

M.a.w. conclusie, ik kan in mijn auto (waarbij de plaatsing van de Treo t.o.v. de sigarettenaansteker zo ver uit elkaar is) eigenlijk het apparaat niet opladen, want bij de minste trilling valt de kabel uit het apparaat...

Denken jullie dat het misschien kan helpen als ik de pinnetjes een beetje uit elkaar trek ?

Groetjes,

Davy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023