Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 03 november 2004, 07:41
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
AT&T gaat de Treo 650 leveren vanad 1 December. Ik gok wel dat het hier gaat om een gesimlocked toestel

Link: Engadget

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #62  
Oud 03 november 2004, 08:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En als het je eenmaal gelukt is een Treo 650 te bemachtigen, kijk dan ook even naar WinHand voor de Treo

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #63  
Oud 03 november 2004, 09:16
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ja, en kijk ook nog even hier naar het meest recente bericht: http://blog.treonauts.com/
Ik word zoooo ziek van al die marketingtrucs; maar eerlijk gezegd zie ik weinig voordeel in een Windows- of Windows-achtig platform.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 03 november 2004, 10:58
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dat WinHand schijnt toch een serieus stuk software te zijn voor het aansturen van een PC vanaf een Treo (beetje Palm VNC achtig).

Zie ook deze thread op het Treocentral forum

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 03 november 2004 om 11:00.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 03 november 2004, 12:01
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ooooh, nou snap ik pas wat dat WinHand doet. Zoals ze op Treocentral zeggen wordt het daar beter uitgelegd dan op de site van WinHand.
Maar nee, dat is me echt een stap te ver, mijn PC aansturen vanaf mijn palm.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 03 november 2004, 13:31
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Winhand bestaat al een hele tijd, ik heb het ook een tijdje op mijn palm gehad. Maar zelfs met een WiFi verbinding vond ik er zelf nog teveel vertraging in zitten om het lekker te laten werken. Plus ik had er geen nuttig gebruik voor
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #67  
Oud 08 november 2004, 08:44
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Treo 650 is vanaf februari verkrijgbaar in Europa via de verschillende telefoonmaatschappijen. Zie dit 'interview' met Ed Colligan op NewsWirelless.net .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #68  
Oud 08 november 2004, 08:51
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Dat is mooi, want meestal zijn daarvoor al los te verkrijgen bij zaken als PDAShop

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #69  
Oud 08 november 2004, 10:23
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Als je snel bent wel, maar ik denk dat KPN ofzo hierna snel de voorraad opgekocht zal hebben. Maar dit maakt verder niet veel uit, gezien de prijs hierdoor positief beinvloed zal worden.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #70  
Oud 09 november 2004, 09:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Treo 650 krijgt hetzelfde geheugentype als de Tungsten|T5: Non Volatile Flash Memory. Op deze pagina is een goede Engelstalige uitleg te vinden van dit nieuwe type geheugen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #71  
Oud 09 november 2004, 10:26
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Voor de mensen met kennisen in Amerika, PalmOne neemt pre-orders aan, aldus TreoCentral. Prijs (simlock-vrij): $ 599

Leuk detail de huidige Treo600-gebruikers:

Citaat:
palmOne later in the day announced an upgrade incentive for existing Treo owners: Customer's with a valid Treo serial number will receive a Jabra Bluetooth Headset for free.
Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5

Laatst gewijzigd door Smaus; 09 november 2004 om 14:03.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 09 november 2004, 15:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Maar is dat nou alleen de CDMA-versie (werkt wel in de VS, maar niet in Europa) of kun je ook kiezen voor de GSM/GPRS-versie?

Ik wacht nog wel even. Samen met een abonnement lijkt in mijn geval iets voordeliger.

En v.w.b. die Bluetoothheadset: Engadget heeft het anders begrepen:
Citaat:
palmOne is giving a little something back, and is offering anyone who owns any palmOne PDA or smartphone a free Jabra Bluetooth wireless headset if they order a Treo 650 before November 26th.
Dus niet alleen voor Treo 600 gebruikers, maar voor alle palmOne pda's.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 09 november 2004 om 15:23.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 09 november 2004, 15:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een pluspunt van de Treo 650 is de verwisselbare batterij, maar dat heeft alleen zin als je de reserve batterij op kunt laden, dus zonder dat deze in de Treo geplaatst is. Als ik het allemaal goed begrijp moet dat lukken met deze Treo 650 cradle met speciale adapter voor de reserve batterij.

Snap ik het allemaal? Zo ja, dan is dat weer een extra pluspunt op mijn lijstje.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #74  
Oud 11 november 2004, 18:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heel veel antwoorden op (bekende) vragen worden beantwoord door gebruiker PalmOne in deze TreoChat.Net chatsessie. Een must-read als je overweegt om deze smartphone aan te schaffen.
PalmOne is een medewerker van palmOne (goh!), speciaal uitgenodigd voor de chat ter gelegenheid van de start van de Treo 650-roadshow in Chicago.

(met dank aan PDA24/7)

- jp
Met citaat reageren
  #75  
Oud 12 november 2004, 11:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dus vandaag gaan de eerste Treo 650's de deur uit. Dat is dan de CDMA versie, de GSM versie komt in januari 2005. Effe wachten nog

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #76  
Oud 12 november 2004, 13:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
We at PalmOne are currently developing drivers that will enable functionality with Wi-Fi SD expansion cards and extension port attachments.
Dus is er in ieder geval een _kans_ dat dit de eerste WIFI+GSM Palm wordt...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #77  
Oud 19 november 2004, 09:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op TreoCentral verschijnen de eerste verhalen van mensen die hun Treo 650 ontvangen hebben. Voor wie nog twijfelt:

Edward C. Baig van USA TODAY heeft een positief review geschreven over de Treo 650.

Enkele punten die hij noemt:
- eerst een negatief punt: de prijs (US$ 600,-). Maar goed, dat geldt voor de VS (Sprintkorting US$ 150,- bij tweejarig abo), de telecomboeren hier geven meestal hogere kortingen in combinatie met een abonnement
- het scherm: ontzettend scherp en veel beter afleesbaar, ook buiten in de zon
- uiteraard de zaken die we ondertussen allemaal al weten
- VersaMail 3.0: hiermee kun je 8 emailaccounts beheren en bedrijfsmail via Microsoft Exchange Server ActiveSync
- 23 MB vrij te gebruiken geheugen is teleurstellend (ik heb het niet nodig hoor, maar goed)

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #78  
Oud 22 november 2004, 02:43
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Op 25-10-2004, om 09:36 heeft Jaap Fresco dit gezegd in bericht #5
Ik heb net even de fora van treoCentral afgestruind en wat me opgevallen is, is dat heel veel mensen ontzettend vallen over camera en het gebrek aan WiFI.

Zie deze thread bijvoorbeeld.

Ik vraag me nog steeds af wat het hogere nut is van een 'goede 1,3mp' camera in een telefoon of PDA. Als ik goede foto's wil maken doe ik dat wel met mijn Canon. Die camera's in smartphones of PDA's zijn enkel voor de hogere 'funfactor'.

Ook Wifi vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Het is een telefoon, geen notebook...

Maar dat zijn mijn persoonlijke meningen...

Wat ik wel handig vind is dat ze bij de nieuwe Treo het SD-slot 'normaal' erin hebben gezet en niet zoals bij de Treo600 andersom (JP had daar een mooi woord voor maar dat ben ik even kwijt).

Groeten,

Jaap
Een betere, higher res camera lijkt me niet per definitie onder het 'hogere gadget-gehalte' te vallen. Ik merk dat ik regelmatig de camera gebruik om labels e.d. op de foto te zetten, en bij gebrekkig licht werkt dit erg slecht. Het helpt natuurlijk al flink als het ding gevoeliger wordt bij minder licht, maar een hogere resolutie betekent simpelweg dat het leesbaarder is, ongeacht de lichtsterkte. Ik gebruik de on-board camera niet om mooie foto's te maken, maar om de reden dat ik in de eerste instantie een PDA heb aangeschaft: het opslaan en bij me hebben van informatie.
Het ontbreken van WiFi vind ik persoonlijk niet een ontzettend gemis, maar het zou wel bijdragen aan mijn beslissing over te gaan op de 650. Er is op mijn faculteit een WiFi-netwerk opgezet, en aangezien ik daar de laatste maanden ontzettend veel tijd doorbreng (en de vele computers vaak bezet zijn) leek het me een interessante mogelijkheid om met een Treo 650 te surfen, en eventueel zelfs daarlangs te hotsyncen (mocht zoiets rechtstreeks mogelijk zijn naar de plaatselijke exchange server).

PS ik vind zowel de aanwezigheid als de vorm van de Treo 600 antenne erg fijn, is het handvat waarmee ik m'n PDA het eerste stukje uit z'n hoesje trek



Citaat:
Op 01-11-2004, om 09:39 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #53
Voor wie een snelle verbinding heeft is deze 360 graden weergave van de Treo 650 wel aardig.

Groeten, Roel.
Wat zou dat bubbeltje rechts naast de cameralens zijn? En het derde knopje onder volume control aan de zijkant?
Met citaat reageren
  #79  
Oud 22 november 2004, 07:18
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 22-11-2004, om 02:43 heeft MiG dit gezegd in bericht #78
Wat zou dat bubbeltje rechts naast de cameralens zijn? En het derde knopje onder volume control aan de zijkant?
Dat bubbeltje zit tegenwoordig op bijna alle telefoon's met camera en werkt als een soort spiegeltje, zodat je foto's kan maken van jezelf.

En dat knopje onder het volume-control is de zgn. customizable button.. oftwel een knop zonder echte functie waar je een willekeure app aan kunt hangen...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #80  
Oud 22 november 2004, 13:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Er komen steeds meer berichten over problemen met het nieuwe geheugentype in de Treo 650 (en dus ook in de Tungsten|T5). Ik heb die berichten opgenomen in een nieuwe thread , dus gelieve daar verder discussieren over dat specifieke probleem.

Wil je dan nog steeds een Treo 650, dan kun je in deze thread verder over dat apparaat in het algemeen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023