Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 januari 2006, 22:22
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Treo 650 Update 1.13 en terug naar oude versie ?

Hoi allemaal,

graag zou ik morgen de grote stap wagen om te upgraden naar Treo650-1.13-ROW. Ik heb de update gedownload en al 16,8 Mb vrij gekregen.

Nu heb ik 2 vraagjes :

1. Als ik nog meer geheugen vrij wil, zou ik evt apps kunnen moven naar SD card. Gaat dat ? En zo ja, hoe ? Ik heb FileProg en 3xCom maar weet niet of MOVEN zomaar gaat en dan nog blijft werken ?

2. Als de update (met het vele geluk -sic- dat ik heb) mis zou lopen, hoe kan ik dan snel terug gaan naar de default van de Treo ? Of de huidige firmware. Voor zover ik de term firmware ken, betekent het volgens mij dat terug gaan niet kan omdat de ROM wordt overschreven ?!

Groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2006, 22:41
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Als de update van je Palm misloopt, wat ik niet hoop voor je, dan kan je zover ik op de hoogte ben maar één ding doen en dat is teruggaan naar de winkel. Zonder goede firmware zal je Treo nergens meer op reageren, ook niet op een hotsync en dergelijke.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2006, 23:09
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Zonder goede firmware zal je Treo nergens meer op reageren, ook niet op een hotsync en dergelijke.
Een mislukte firmware-upgrade is nog vrij onschuldig, een ROM update (waar het hier om gaat) niet. Wel moet je allerlei voorzorgsmaatregelen nemen: de Treo moet bijvoorbeeld aan een lader hangen voordat de update kan beginnen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2006, 23:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor zover mij bekend zijn er geen verhalen over mislukte updates. Dus het lijkt me dat het wel goed moet gaan als je je aan de voorschriften houdt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2006, 09:09
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
@Domo : "Voor zover je weet" klinkt magisch, vind je niet ?? Misschien omdat ze niet durven ??

@Bram :

Citaat:
de Treo moet bijvoorbeeld aan een lader hangen voordat de update kan beginnen.
Ik heb een aparte kabel om te laden en een aparte USB sync kabel. Met die laatste wordt het toestel NIET opgeladen, dus is het volgens mij niet mogelijk om hem aan de lader te hangen tijdens de update ?? Maar daarom heb ik gelezen dat de Treo volledig moet opgeladen zijn !

Tja, vanavond gaan we ervoor (hopelijk)

groetjes,

Davy
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2006, 13:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De laadkabel kan achterin je USB-kabel. Kijk maar eens gaat naar die aansluiting, dan zal je zien dat daar ook nog die laadstekker in kan. Feitelijk wordt die doorgelust naar je Treo via de USB synckabel.

Met dat 'zover ik weet' doelde ik op verhalen hier op het forum of op nieuwssites. En die update is zeker wel zeer vaak uitgevoerd, dus het lijkt me wel veilig!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2006, 13:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Bovendien, maar daarin kan ik me vergissen, hoeft de Treo niet aan je computer te hangen bij de update. Gewoon de stapjes volgen
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2006, 13:33
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Zover ik weet moet je het upgrade-bestand eerst synchroniseren naar je Treo, die dan gelijk de upgrade start nadat de HotSync is afgelopen. Op dat moment moet je Treo wel aan de stroom hangen, maar als je een cradle gebruikt om te synchroniseren zal dit in 90% van de gevallen zo zijn.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2006, 20:43
MrBean MrBean is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: Schulen, Belgie
Berichten: 46
Hoi allemaal,

ondertussen zit de update er op !
Het begon wel spannend, want na de reset begon de installatie toch wel met een error : Error (5002)... Was dus wel even schrikken.

Uiteindelijk is alles perfect gegaan en had ik idd de 2 kabels niet nodig ! En ja hoor, weeral bijgeleerd, die aansluiting op de USB kabel was ik VOLLEEEEEEDIG uit het oog verloren...

Zal nu maar beginnen alles te testen. Gegevens zien er goed gesynchroniseerd uit...

Bedankt voor de bemoedigende woorden...

Groetjes,

Davy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023