Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Heb je interresse in de postcode op de Palm
geen interresse 20 52,63%
niets 9 23,68%
5 euro 6 15,79%
10 euro 3 7,89%
20 euro 0 0%
50 euro 0 0%
huidige palm te klein 1 2,63%
anders 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2002, 09:24
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Postcodegids voor de palm - POLL

Ik beloof niets maar als er genoeg vraag naar is kan ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Maar wie heeft er interresse en wat hebben jullie er voor over?
Denk dat je toch minstens 4 MB op je palm zal moeten reserveren.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2002, 09:32
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Die 4 Mb is zo'n probleem niet als je het als read-only database op
je externe kaart kan zetten. 5 tot 10 euro denk ik dat veel mensen er
wel voor over hebben. Ik wel in ieder geval.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2002, 09:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb geen interesse opgegeven. Waarom: als ik een adres moet opzoeken wil ik dit zo compleet mogelijk, inclusief telefoonnummers, postbusnummers en wat er maar te vinden is. Daarna sla ik dit bijna altijd direct op in mijn adresboek. Nieuwe gegevens vind ik toch sneller en completer via een CDfoongids-achtige toepassing op een PC of via het internet.
Ik vind het wel een interessant probleem en ben ook benieuwd naar de haalbaarheid, uiteindelijk is de Palmwijzer er ook gekomen!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2002, 13:22
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Zoals je in de andere thread hebt gelezen heb ik wel wat ideetjes hoe je het een en ander zou kunnen opslaan. Grootste probleem lijkt me het verkrijgen van de gegevens. Zonder medewerking van TPG denk ik niet dat we ver gaan komen.

De poll is leuk, maar ik kan uit ervaring zeggen dat wat mensen zeggen en wat mensen doen twee heel verschillende dingen zijn. Met andere woorden, ik zou de prijs en omzetprognose niet baseren op de poll... Ik denk eerlijk gezegd niet dat er echt iets mee te verdienen valt (al zou ik het ook meteen voor de Pocket PC maken). Het zal toch vooral een hobby-project moeten zijn.

De PalmWijzer is er overigens niet gekomen door een thread op de PalmClub. Wel door ouderwetse technieken te gebruiken bij opslag en zo...

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2002, 13:26
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Als de database, zoals Dirk al aangeeft, op een geheugenkaartje kan staan, vind ik 4MB geen probleem.

Ik heb toch wat twijfels of hier wel voldoende markt voor is. Als je een brief wilt schrijven, heb je meestal wel een "echte" computer bij de hand. En kerstkaartjes stuur je toch meestal naar mensen die al in je adresboek staan? Ik wel, tenminste.

De Palmwijzer of het posttarieven-programma is een ander geval: die wil je onderweg kunnen raadplegen, als je op het perron of bij de brievenbus staat.

Ik wil je trouwens niet ontmoedigen, hoor. Ik juich Nederlandse software van harte toe.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2002, 13:37
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Ik heb toch wat twijfels of hier wel voldoende markt voor is. Als je een brief wilt schrijven, heb je meestal wel een "echte" computer bij de hand.
Aan de andere kant, was AND destijds niet groot geworden met de postcode software? Met andere dingen zijn ze toen weer heel klein geworden...

Ik denk wel dat zaken waar we de afgelopen jaren (en nu) een PC voor gebruiken in de toekomst zullen worden vervangen door PDA's. Dus je weet maar nooit. Ik heb ook wel eens van een "professionele" toepassing gehoord. Als controleurs een zwartrijder op de tram tegenkomen en als die een adres opgeeft (voor het proces verbaal), dan wilden ze snel kunnen kijken of het adres klopt. Dat in ieder geval de straat en postcode bestaan en correct zijn. Mensen die een fictief adres opgeven (Jan Jansen uit de Jansenstraat 13, 1313 HH Lachendorp en zo) vallen dan makkelijk door de mand. Ik weet niet zeker of het ooit is gebouwd.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2002, 13:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb voor 10 euro gestemd, een bedrag dat ik ook echt bereid ben te betalen. Het lijkt me handig bij het routeplannen (ik ben vaak onderweg) en ik vind sowieso dat Nederlandse toepassingen bevorderd moeten worden.

- jp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2002, 15:23
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Ik heb geen interesse opgegeven. Waarom: als ik een adres moet
opzoeken wil ik dit zo compleet mogelijk,
Nee, maar volgens mij heb jij al half nederland in je adress-book staan
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 december 2002, 18:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik mis misschien iets overduidelijks, maar wat zou je met een postcodegids moeten doen op je Palm?

Voor routeplannen snap ik bijvoorbeeld ook niet zo. Dat zit dan toch ook al in je routeplanner?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 december 2002, 20:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Te koop: postcodebestand

Inderdaad mis je het overduidelijke doel van een postcodegids, namelijk het opzoeken van een onbekende postcode bij een adres. Verder hebben de meeste mensen en ook de meeste PDA gebruikers geen routeplanner of GPS op zak.

Ik zoek zelf ongeveer 1 keer in de twee jaar een postcode op. Niet veel vaker omdat tegenwoordig bij een adres vrijwel altijd de postcode gegeven wordt. Ik heb dus geen ineteresse in een postcodegids op m'n Palm.

Maar voor de geinteresseerden hoeft het verzamelen van de gegevens geen probleem te zijn. Het postcodebestand is te koop als SQL, CSV of ASCII bestand. Eenmalig 2.515 euro plus eventueel 1.045 euro per jaar voor 12 mutaties. Zie
http://www.postcode.nl/index.php?PageID=52

De algemene voorwaarden leveren nog wel een probleem op:

"De postcodegegevens worden aan de Klant uitsluitend ter beschikking gesteld voor persoonlijk gebruik c.q. voor strikt intern gebruik binnen de onderneming van de Klant".

en

"PTT Post Holdings BV is rechthebbende op de auteursrechten, andere intellectuele eigendomsrechten en/of rechten op de postcodegegevens en/of databanken. Het ter beschikking stellen van de postcodegegevens strekt niet tot overdracht van één of meer van deze rechten. Het is de Klant niet toegestaan de postcodegegevens te verhandelen, te reproduceren of anderszins ter beschikking te stellen aan derden.

Ik vrees dat een bergje euro's en overleg met PTT Post Holding NV noodzakelijk is...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 december 2002, 20:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je mist helaas de essentie van de vraag: Waarom wil je dat hebben op je Palmpje?

Dat van routeplannen kwam van Jean-Paul ("Het lijkt me handig bij het routeplannen "). Ik snapte niet wat hij daarmee bedoelde.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 december 2002, 20:21
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Waarom wil je dat hebben op je Palmpje?
Nou, het is een barre winteravond, 23 december, je ADSL ligt eruit en je bedenkt tot je schrik dat je vergeten bent om een kerstkaartje aan je oma te sturen. Vaag weet je je nog te herinneren dat ze aan de Zeeweg 22 in Zandvoort woont. Maar ja, je kunt het nu niet opzoeken, en als je je kaart zonder postcode in de bus gooit, komt 'ie te laat. Je pakt je Palm en in een oogwenk heb je de juiste postcode bij de hand.

Of: je hebt geen kabel of ADSL, en moet je computer apart opstarten en inbellen bij je provider om even zo'n lullige postcode op te zoeken (dat gebeurt altijd om kwart voor zes, als de PPT bijna langs komt om de bus te legen).

Of: je zit op je werk en moet (zoals ik) vijfduizend passwords invoeren voordat je een keertje op internet zit. Dan is een postcode-programma wel handig.

Maar ik geef toe, zoiets gebeurt net als bij Arent maar 1x of 2x per jaar...
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 december 2002, 20:36
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Je mist helaas de essentie van de vraag: Waarom wil je dat hebben op je Palmpje?
Voor de tweede keer dan maar een overduidelijk antwoord: om een onbekende postcode op te zoeken bij een adres. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen... Ook voor de tweede keer: ik heb zelf geen behoefte aan een postcodegids op m'n Palm.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 december 2002, 20:51
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Dat van routeplannen kwam van Jean-Paul ("Het lijkt me handig bij het routeplannen "). Ik snapte niet wat hij daarmee bedoelde.
Bij sommige aftandse routeplanners op het net moet je de postcode van begin- en eindpunt invullen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 december 2002, 22:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Arent,

Ik stel gewoon een normale vraag. Dat je je voor schut voelt staan als je de vraag niet begrijpt is jouw probleem. Maak het dan niet nog erger.


Voor wel normale mensen,

Een vrij normale vraag lijkt mij waarom je dat op je palm moet hebben. Ik zie namelijk even geen situatie waarin ik mobiel "ineens" een adres bij een postcode moet zoeken (of andersom).

[edit]

Mis ik door al dat geemmer de reply van Gonny. Daar zit inderdaad wel wat in ja. Ik was er vanuit gegeaan dat er internet was.

Laatst gewijzigd door patrickl; 12 december 2002 om 22:25.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 december 2002, 22:30
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen


Bij sommige aftandse routeplanners op het net moet je de postcode
van begin- en eindpunt invullen.
Hm, dank je. Mijn becker traffic pro in de auto heeft als nieuwe software
feature dus dat je ipv omslachtig plaats, straat invoer in 1 keer de
postcode van de bestemming kan invoeren. Ik vind dat dat juist heel
handig. Supermodern is de becker niet maar aftands vind ik nog al wat
Maar goed, daarvoor is dus bijv. een postcode database wel handig.


To Arent en Patrick
Stop aub het gevit. Niemand wordt er wijzer van en op een flamewar zit
niemand hier te wachten. Ook geen sneer nog ter afsluiting, gewoon
verstandig zijn en stoppen.

Ok, dit moest opa even kwijt, maar goed daar ben ik dan ook opa voor
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 december 2002, 23:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dirk,

Je gaat toch niet in een postcode boek een postcode bij een adres zoeken omdat je dan in je routeplanner alleen de postcode hoeft in te vullen? Ik dacht trouwens dat je in vrijwel alle routeplanners zowel de postcode als het adres kon gebruiken.

Daarnaast hoeft het postcode boek dan dus niet op je Palm te staan. Je gaat er vanuit dat je een PC bij de hand hebt. Het lijkt sowieso mij handiger om je postcode boek dan op de PC te hebben, maar dat soort programma's zijn inderdaad erg duur.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 december 2002, 07:01
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
De algemene voorwaarden leveren nog wel een probleem op:
.....
Ik vrees dat een bergje euro's en overleg met PTT Post Holding NV noodzakelijk is.
Had ik ook gelezen en was me al bekend. Echter als er genoeg gegadigden zijn, zijn dit gewoon ontwikkel kosten die uiteindelijk in de verkoopprijs verwerkt worden. Maar wat ik tot nu toe in de poll resultaten zie is niet erg hoopvolgevend.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #19  
Oud 13 december 2002, 13:14
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb in de poll geen interesse aangegeven. maar daar wil ik toch even op terug komen.

ik heb namelijk sinds kort de mogelijkheid om met mijn werk (milieucontroles) de mogelijkheid om standaard brieven in mijn palm met wordtogo in te vullen, met een elektronische handtekeing te voorzien en die direct te kunnen mailen. Dus dan is een postcodeprogramma wel makkelijk. vooral als je 10 tot 15 brieven op een dag hebt. ik zou het dus erg intensief gebruiken.

10 euro vind ik een mooi bedrag. hoger hoeft het niet.

maar ik kan mijn antwoord niet meer aanpassen....

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 december 2002, 19:00
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ja, daar was ik al bang voor. Jullie willen wel maar hebben er gewoon geen geld voor over. Samen met de wijziging van orbit67 kom ik op een maximum van 100 euro.
De kosten voor de database alleen zijn al enkele honderden euro's.

Dus, helaas geen postcode op de Palm.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023