Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2008, 12:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Palm Centro ervaringen

Dit is de thread voor je Palm Centro ervaringen, wat werkt er wel, wat werkt er niet, bijzonderheden en andere zaken.

De Palm Centro is een toestel waar ik echt enthousiast van word. Hieronder mijn bevindingen.

Snelheid: 1 jaar geleden, vlak na de introductie van de Treo 680 had ik op een Palmclubborrel een gesprek met JP waarin hij vertelde dat hij niet zo enthousiast was over de 680 omdat het toestel traag is t.o.v. Treo 650. Je kunt dit heel goed zien als je beide toestellen naast elkaar legt en je door de menuitems in Prefs scrollt. Het goede nieuws is dat de Centro zelfs sneller is dan de 650. Ik heb dit gestest nadat ik zo'n 60 MB aan applicaties op het toestel heb geinstalleerd, ook bij een vol geheugen blijft de Centro heel snel reageren. Ik heb de 680 nu langer dan 1 jaar gebruikt en omdat ik dagelijks Chatteremail gebruik, begon me de traagheid op den duur toch te vervelen. Het scrollen door emails ging niet zo snel op de 680 maar op de Centro gaat dit echt snel. voor de overall performance van de centro.

Formfactor: Ik heb zo'n 1,5 jaar een Treo 650 gebruikt, daarna ook zo'n 1,5 jaar een Treo 680 gebruikt, dus was ik gewend om een baksteen in mijn broekzak te hebben. De Centro is eindelijk een toestel van een wat handzamer formaat, handig om mee te nemen.

Scherm: het scherm is kleiner maar wel scherper omdat de pixels dichter op elkaar staan. Het scherm van de Centro is evengroot als het scherm van de Blackberry Pearl 8100.

Batterij: kan ik nu nog niet zoveel over zeggen, heb het toestel pas 2 dagen in gebruik maar lijkt redelijk. Normaalgesproken was mijn 680 rond 17.00 uur bijna leeg, de Centro zat gisteren om 17.00 nog op 38%.

Stylus: helaas van plastic, minpuntje.

Toetsenbord: Lijkt klein, maar ik kan er nog prima mee typen. Ben benieuwd naar andere reacties.

Software:

- Er zit standaard een VoiceDial programma op, je kunt hiermee via spraakcommando's telefoonnummers bellen, emails / sms opstarten, applicaties opstarten.
- De Centro is voorzien van PocketTunes 4.0.4, Documents2GO versie 10 en GoogleMaps versie 1.2.0.9 (allemaal in het ROM).
- Postbank SMS werkt prima
- Er zijn een aantal software verbeteringen, meer informatie hier:
Palm Centro Software Enhancements List | Treonauts

3d party apps:

- TomTom 6.030 (8270) werkt prima op de Centro.
- Chapura Call Log + gebruikers dienen versie 1.3.4 te downloaden
- TreoWeather 1.0.4 doet het niet terwijl er op de site van Gx5 de Centro als compatible wordt genoemd (zal we de Amerikaanse CDMA versie zijn).

Mijn indruk is dat de Centro helemaal af is, alle kinderziektes van de 680 zijn in dit toestel opgelost.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023