alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Palm Foleo: Vragen...
Beste Mensen,
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben best geïnteresseerd in de foleo. Ik vroeg me echter het volgende af: Kan de foleo alle huidige palm programma's aan, (net zoals OS5 compatibel is met OS4 software) of werkt het heel anders? Als het programma's aakan van )S5 dan zou het toch ook mogelijk zijn messenger (verichat) video's (TCMP) en andere software te draaien? De verwachte prijs in de US = 499 dollar (na 100 dollar aftrek volgens palm.com), wordt dat in Nederland gewoon weer 500 euro? Gr. M0s..
|
||||
|
||||
Nee, het gaat om een Linux-versie. De makers van die programma's moeten de software daarvoor aanpassen. Je kunt het er niet zomaar opzetten. Dat kan wel op de Dana:
Heutink ICT |
|
||||
|
||||
Gezien de prijsstelling in Europa (Nederland) in het verleden van Palm wordt het dan inderdaad 500+ eurootjes...
|
|
||||
|
||||
2x
![]()
|
||||
|
||||
Dit is volgens mij niet waar. Volgens mij wordt het mogelijk om op de Foleo ook programma's te draaien die voor PalmOS zijn geschreven. Dit zal dan met een zogeheten compatability layer-achtig iets moeten gebeuren.
|
||||
|
||||
Citaat:
Weet je dat zeker? Zoiets is wel de bedoeling voor de nieuwe Treo's met Linux. Maar of dat ook voor de Foleo geldt, heb ik er niet zo uit begrepen. |
|
||||
|
||||
...krijgen jullie van palmclub zo'n Foleo opgestuurd om te testen en een review over te schrijven? (Of gaat dat niet zo). En zo ja, wanneer ongeveer kunnen we die verwachten?
|
||||
|
||||
Citaat:
Ook van andere fabrikanten kun je wel reviewspullen krijgen, maar in die gevallen willen we dat graag centraal regelen, dus via Jean Paul en Gonny. gr, Roel.
|
||||
|
||||
Ok, ik hoop iig dat het binnenkort lukt.
Verder heb ik nog drie vragen: - 1) wat is de EU release datum (weet iemand dat)? - 2) kan je alle LINUX software op de foleo draaien (mits de hardware dit aankan) - 3) Wat is er bekend over de hardware van de foleo (processor snelheid, geheugen etc., maximaal SD geheugen, type LCD scherm). Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden. Grtz. M0s..