Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2005, 09:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Gerucht: Tungsten|T6 (of Tungsten 2005) met Cobalt?!

Bron: 1Src , die het weer hebben gevonden bij PalmAddict

Wordt dit dan het eerste palmOne model met Cobalt?

Mogelijke specificaties:
* Cobalt (oftewel OS 6) (met scalable fonts)
* Bluetooth
* Wavelan
* 1 GB Flash
* 3 Megapixel Camera
* Alweer een nieuwe connector (ethernet ondersteuning)
* VGA resolutie 640 x 480 (lijkt me sterk, maar goed)
* Graffiti 2 plus (met spraakaansturing)
* Interface naar iTunes (Apple iPod)
* Gewicht maximaal 200 gram
* Automatische software updates via het internet
* Compatibiliteits mode voor pocket Windows is ingebouwd (wat dat ook mag betekenen)
* Verwachte prijs $400 (ja, ja, met deze spec's...)
* Verwachte lancering eind April (is een normale maand voor nieuwe palmOne modellen)

Erg vaag nog allemaal!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 16 maart 2005 om 09:33.
  #2  
Oud 16 maart 2005, 09:31
rudi
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up tungsten 6

nu wordt het echt terug interessant: aankondiging van tungsten 6, ook tungsten 2005, komt eraan in april dit jaar ! 1GB geheugen, intervace met i-Tunes, veel nieuwigheden. aangekondigd op PalmAddict.

ik heb niet gebeten in de T5, die vgl met mijn T3 weinig nieuws biedt (ben wel nieuwsgierig naar drive mode). nu ga ik me niet kunnen inhouden...

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 16 maart 2005 om 09:37.
  #3  
Oud 16 maart 2005, 10:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik geloof niet dat PalmOne wéér een nieuwe connector gaat gebruiken, dan zouden ze wel ontzettend lomp en kortzichtig zijn. In ieder geval doen ze zichzelf er absoluut geen plezier mee gezien de accessoire markt.

En tja, voor de rest lekker afwachten...
  #4  
Oud 16 maart 2005, 10:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hoezo software updates via Internet? Wat hebben ze tot nu toe geupdate dan? Daar heb ik geen automatische update-functie voor nodig.
  #5  
Oud 16 maart 2005, 11:14
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Die specs lijken mij heel erg onwaarschijnlijk (op korte termijn). Is eerder een ultiem wensenlijstje voor een volgende PalmOne PDA.

Als het ze uberhaupt lukt om vóór kerst een Cobalt PDA uit te brengen dan vind ik dat al knap.
__________________
Sander
  #6  
Oud 16 maart 2005, 11:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 16-03-2005, om 12:14 heeft Sander dit gezegd in bericht #5
Die specs lijken mij heel erg onwaarschijnlijk (op korte termijn). Is eerder een ultiem wensenlijstje voor een volgende PalmOne PDA.
Die gedachte had ik ook meteen Sander. Het klinkt wel erg 'pimped up'.
  #7  
Oud 16 maart 2005, 11:45
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Als het echt waar is, dan vreet ik mijn Clie op (heb ik meteen een goede reden om de T6 te kopen).
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
  #8  
Oud 16 maart 2005, 12:27
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Re: Gerucht: Tungsten|T6 (of Tungsten 2005) met Cobalt?!

Nou, ik ben het met Sander en JP eens, dit is meer een verlanglijstje voor een Palm (die ongeveer over een jaar of drie uitkomt) dan realistische specs voor de release in April.

Maar dat pocketWindows vind ik geen prettige term. Ik gok dat palm daarmee bedoel dat het ding eventueel ook geschikt is voor Windows Mobile 200x. En dat vind ik geen prettige gedachte

Of in ieder geval dat je er PPC-programma's op kan draaien. Waarom iemand dat zou willen is beyond me, maar ok...

Ik snap werkelijk niet waar palmOne mee bezig is...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #9  
Oud 16 maart 2005, 13:01
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Overigens wordt met WaveLan bedoeld dat er een gelijknamige WLAN-chip inzit (ook wel bekend als Orinoco en o.a. geproduceerd door Agere/Lucent).
  #10  
Oud 16 maart 2005, 13:09
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Overigens bevestigt dit mijn vermoeden dat dit niet meer dan een hoax is. De Orinoco-chipset is inmiddels redelijk gedateerd en zeker niet aangepast voor mobiel gebruik. In de 'industrie' wordt voor mobiel WLAN meer de voorkeur gegeven aan de Broadcom-chipset (bekend van Linksys-producten).

- jp
  #11  
Oud 16 maart 2005, 13:19
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Hoewel in de economie een bekend begrip, zie ik in de palmwereld de selffulfilling prophecy niet echt als wetmatigheid. Kortom, leuk lijstje maar niet de T6.

Ik vraag me af of er in april uberhaupt wel een model boven de T5 komt of als vervanging van de T5. Als dat zo is komt mijn voorspelling dat de T5 net als de T2 een tussenpaus is wel mooi uit, maar ik denk dat als er iets komt er in april een ander model op een andere plek in de lijn komt. Mogelijk een vervanger voor de C, maar da's afwachten.

Waarom eigenlijk niet zit ik net de denken. Formfactor Treo, maar dan met WiFi ipv GSM/GPRS. Verklaart meteen het ontbreken van WiFi in de T5 en Treo 650.

Ben benieuwd.

Overigens dat kunstje van een Windows emulator heeft Apple ook uitgehaald, maar of dat de veropen van de Mac heeft opgestuwd waag ik te betwijfelen. Lijkt me geen tof plan van Palm (anders dan misschien een over de streep trek argument in de verkoop voor al die klanten die denken dat Windows noodzaeklijk is voor communicatie tussen PDA en PC).

Sjon
  #12  
Oud 16 maart 2005, 15:30
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Een toekomstig geheugen van bv. 1GB is overigens in het licht van dit artikel op PalmInfocenter niet eens zo gek :

Palm OS to get Gigabyte NAND Flash Support
__________________
Sander
  #13  
Oud 16 maart 2005, 19:10
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Mij lijkt de T6 zoals hij hierboven omschreven wordt, ook te mooi om (nu al) waar te zijn. Persoonlijk zet ik voor de komende Spring Launch mijn geld in op een Zire 73 en de Tungsten E2 (inderdaad, net als Brighthand doet). PalmOne wil de levensduur van hun apparaatjes oprekken tot 18 maanden (waar las ik dat ook alweer?), dus dat betekent dat de Tungsten T5 pas in voorjaar 2006 een opvolger krijgt. Voor najaar 2005 verwacht in dan de Tungsten C2 (mèt Cobalt) en een instap-Treo.
__________________
WM is een drieletterwoord
  #14  
Oud 16 maart 2005, 19:36
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
1 GB is lekker veel, voor de rest zie ik geen verbeteringen met de huidige generatie.
  #15  
Oud 16 maart 2005, 19:41
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 16-03-2005, om 20:36 heeft Jeroen dit gezegd in bericht #14
1 GB is lekker veel, voor de rest zie ik geen verbeteringen met de huidige generatie.
Cobalt, 3MP camera, spraakaansturing, vga scherm, geen verbeteringen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #16  
Oud 16 maart 2005, 20:22
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Van die punten die je opnoemt vind ik enkel Cobalt en het VGA scherm echte verbeteringen..

3MP camera en spraakbesturing vind ik zo dermate triviaal dat het er van mij ook niet in had gehoeven. Spraakbesturing werkt over het algemeen alleen onder ideale omstandigheden en 3MP voor de camera vind ik pure overkill voor een Palm.

Voor wat betreft Cobalt, niemand hier heeft er nog mee gewerkt, dus of het een verbetering is moeten we afwachten. Over het VGA-scherm verschillen de meningen, ik vind het persoonlijk niet zo heel belangrijk, maar anderen misschien weer wel...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #17  
Oud 16 maart 2005, 21:14
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Alleen als ze er een goede batterij in zetten zou ik een VGA-scherm kunnen waarderen. Mooi vind ik het zeker, vooral als je films en foto's kijkt zoals ik. De huidige HiRes+ schermen vind ik daar echter ook al goed genoeg voor en het verbruikt natuurlijk minder energie. Mocht er een 400 mhz CPU in zitten dan zul je mij ook niet horen klagen. Ik vind dat die kloksnelheid momenteel voldoet aan alle eisen en functies van een Palm.

Wat ik wel belangrijk vind is het geheugen. 1 GB zou zeer welkom zijn. Maar wat ik nog belangrijker vind is het native support voor alle bestanden. Wil er iemand een MP3 bestanden via BT naar mij versturen, dan wil ik hem wel gewoon op m'n Palm kunnen dumpen. Iets wat momenteel nog niet mogelijk is (toch?).

3MP cam, spraakbesturing... *hoor ik een overkill... Des te meer reden om dit aan te voelen als een Hoax. Time will tell...
__________________
  #18  
Oud 16 maart 2005, 21:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat palmOne er verstandig aan zou doen om meteen twee of drie Cobalt apparaten uit te brengen i.v.m. de beschikbare software. Dat stimuleer je dan beter lijkt me.
  #19  
Oud 16 maart 2005, 23:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 16-03-2005, om 22:14 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #17
Wat ik wel belangrijk vind is het geheugen. 1 GB zou zeer welkom zijn. Maar wat ik nog belangrijker vind is het native support voor alle bestanden. Wil er iemand een MP3 bestanden via BT naar mij versturen, dan wil ik hem wel gewoon op m'n Palm kunnen dumpen. Iets wat momenteel nog niet mogelijk is (toch?).
*kuch* ReceiveIT
  #20  
Oud 17 maart 2005, 06:55
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
/me geeft Jean-Paul een vicks

[zeikmodus]
ReceiveIt is niet native JP... werkt prima, daar niet van, maar blijft derde partij
[/zeikmodus]

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023