Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 maart 2005, 22:08
jobdejonge
Guest
 
Berichten: n/a
Angry tungsten w

het leukste van Palm gebruiker zijn is de service van PDA shop Rotterdaam maar voor de rest zal ik niet snel meer denken aan Palm als ik een smartphone wil kopen.
Dat de Tungsten W binnen het jaar meer dan gehalveerd is in prijské;dat het imperium Palm moeilijker te bereiken is dan Onze Lieve Heerké;dat de Tungsten W de minst stabiele GSM is: oké (gekoppeld aan een goede pda overigens):daar is nog mee te leven.Wat al veel vervelender is als verschillende verkopers van de Tungsten W elkaar nogal tegenspreken als het gaat om betrouwbaarheid van de TungstenW en het management van de PDA shop zegt: "Maar meneer de Jonge,als er meerdere klachten zijn dan komt er echt wel een oplossing,hetzij softwarematig,hetzij hardwarematig"(of woorden van gelijke strekking)en dat dit dan vervolgens niet niet komt: oké.Maar als er op de Treo's nog steeds geen blue tooth zit:driewerf jammer!
  #2  
Oud 13 maart 2005, 22:19
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Re: tungsten w

Citaat:
Op 13-03-2005, om 22:08 heeft jobdejonge dit gezegd in bericht #1
Maar als er op de Treo's nog steeds geen blue tooth zit:driewerf jammer!
Op de Treo 650 zit wel degelijk Bluetooth !

Tsja, en in alle eerlijkheid heb ik nooit begrepen dat de Tungsten W uberhaupt verkocht werd
  #3  
Oud 14 maart 2005, 01:47
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Re: tungsten w

Citaat:
Op 13-03-2005, om 22:08 heeft jobdejonge dit gezegd in bericht # dat de Tungsten W de minst stabiele GSM is: oké (gekoppeld aan een goede pda overigens):daar is nog mee te leven.Wat al veel vervelender is als verschillende verkopers van de Tungsten W elkaar nogal tegenspreken als het gaat om betrouwbaarheid van de TungstenW
Ik begrijp dat je problemen had met je Tungsten|W. Kan je daar iets specifieker over zijn? Ik herken dit niet bij mijn T|W.
Citaat:
en het management van de PDA shop zegt: "Maar meneer de Jonge,als er meerdere klachten zijn dan komt er echt wel een oplossing,hetzij softwarematig,hetzij hardwarematig"(of woorden van gelijke strekking)en dat dit dan vervolgens niet niet komt
Vermits de T|W einde serie en uit produktie is zal mij dat verwonderen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #4  
Oud 20 maart 2005, 14:28
egeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: tungsten w

Citaat:
Ik begrijp dat je problemen had met je Tungsten|W. Kan je daar iets specifieker over zijn?
Het enige dat ik wel eens zie, is dat de SIM niet gevonden kan worden (terwijl hij er toch wel degelijk in zit. Telefoonfunctie opnieuw aanzetten en bellen maar. Ik vind het verder een erg prettig apparaat.

Weet een van jullie of de T|W een bluetooth headset kan ondersteunen als je er een bleutooth SD kaartje in stopt? Ik weet niet of PalmOS4 dit aankan en op Internet kom ik ook niet veel relevante info tegen.
  #5  
Oud 20 maart 2005, 15:10
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dit gaat niet lukken. Er zijn weliswaar bluetoothuitbreidingskaarten, maar die ondersteunen geen spraak. Bij OS5 handhelds met bluetooth ingebouwd is het van hetzelfde laken een pak. Alleen de Treo650 heeft spraakondersteuning.
  #6  
Oud 20 maart 2005, 17:21
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Zo af en toe gebruik ik een T|W ook wel eens en het komt regelmatig voor dat ik bij het opzetten van een verbinding een totale reset krijg.
Wat mij hierbij opvalt is dat dit gebeurt ale er een slechte verbinding is en de accu al enigsinds gebruikt is. Misschien dat modem (dat is het GSM gedeelte) op dat moment teveel stroom trekt.

Maar er valt mee te leven.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #7  
Oud 20 maart 2005, 19:36
megherbi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik nu sinds een maand de Tungsten W maar totaal geen problemen met telefoneren. Wel zou ik nog graag de phone cover bemachtigen.
  #8  
Oud 20 maart 2005, 21:52
jobdejonge
Guest
 
Berichten: n/a

Modbreak:

jobdejonge, houd je met het verkopen rekening met de regels voor het aanbieden van items?
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door Bram; 20 maart 2005 om 23:15.
  #9  
Oud 21 maart 2005, 01:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Re: Re: Re: tungsten w

Citaat:
Op 20-03-2005, om 14:28 heeft egeltje dit gezegd in bericht #4 Het enige dat ik wel eens zie, is dat de SIM niet gevonden kan worden (terwijl hij er toch wel degelijk in zit. Telefoonfunctie opnieuw aanzetten en bellen maar. Ik vind het verder een erg prettig apparaat.
Ja, dat komt bij mij ook af en toe voor (1x/maand). Soms denk ik dat de fout een of ander slecht ontvangst probleem aanduidt. Zoals naast de laptop liggen in een moeilijk ontvangst gebied met wisselende signaalsterkte.
Anderen beweren dat het een slecht kontakt is van de SIM en dat het opgelost kan worden door een papiertje achter het SIM dekseltje te steken, zodat de SIM beter klemt. Aan de andere kant is het deksteltje nogal fragiel en riskeer je iets af te breken, zodat ik de enkele keer dat het gebeurt maar gewoon mijn PIN-kode enter om de GSM weer aan te zetten.
Met programma's die een reset veroorzaken dient ook de GSM weer worden aangezet en dat gebeurt toch nog vaker.
Verder ben ik er zo blij mee, dat ik die van mij nog wat verder ga verslijten, vooraleer ik een Treo 650 of 7xx koop.
Citaat:
Weet een van jullie of de T|W een bluetooth headset kan ondersteunen als je er een bleutooth SD kaartje in stopt? Ik weet niet of PalmOS4 dit aankan en op Internet kom ik ook niet veel relevante info tegen.
Voor de Tungsten|W is een aparte BlueTooth driver , maar deze dient alleen voor dataverkeer en kan niet gebruikt worden voor audio of headsets.
Voor headsets (met draad) zijn er bij Nokia kompatible modellen. Verder is er de niet meer leverbare Ternary audio flip cover . Enige oplossing is dan maar zelf te knutselen, zoals in deze thread .
Ik heb wel eens gehoord van een apparaatje voor de auto, dat voor non-BT GSM's de audio op BT kon uitzenden. De verbinding met de GSM was via een kabeltje, maar ik vrees dat het Tungsten|W stekkersysteem er niet bij zal zijn.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #10  
Oud 21 maart 2005, 22:28
egeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Re: Re: tungsten w

Citaat:
Op 21-03-2005, om 01:10 heeft ghia dit gezegd in bericht #9
Anderen beweren dat het een slecht kontakt is van de SIM en dat het opgelost kan worden door een papiertje achter het SIM dekseltje te steken, zodat de SIM beter klemt. Aan de andere kant is het deksteltje nogal fragiel en riskeer je iets af te breken,
Dat is dus precies wat ik deed (dat papiertje), maar dat hielp niets. Gisteren is het horizontale pennetje dat het klepje dichtklikt gebroken... Nou ja, stukkie plakband doet ook hier wonderen. Ik ben inderdaad ook bijzonder tevreden met de Palm/GSM combo. Een Treo gaat de volgende worden, maar nu nog even niet.
Ik ga zelf wat knutselen om te kijken of ik iets kan maken met een microfoon en speakertje... Het net een nieuwe cold-heat soldeerbout besteld en die moet toch worden uitgeprobeerd!
  #11  
Oud 22 maart 2005, 01:13
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Re: Re: Re: Re: tungsten w

Citaat:
Op 21-03-2005, om 01:10 heeft ghia dit gezegd in bericht #9 Ik heb wel eens gehoord van een apparaatje voor de auto, dat voor non-BT GSM's de audio op BT kon uitzenden. De verbinding met de GSM was via een kabeltje, maar ik vrees dat het Tungsten|W stekkersysteem er niet bij zal zijn.
Vandaag heb ik in mijn bookmarks de link gevonden van dit apparaatje om een non-BlueTooth GSM te gebruiken met een BT headset. Er bestaat er ook een die hetzelfde doet met je vaste telefoon.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023