Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 december 2005, 15:22
bergop
Guest
 
Berichten: n/a
Question synchoniseren met apple

Als ik een PDA wil aanschaffen waarmee ik op afstand kan synchoniseren met mijn kantoor waar een Apple computer omgeving staat kan iemand mij vertellen welke PDA's daar geschikt voor zijn en wat ik aan hardware en software nodig heb op mijn kantoor ?

Elke reactie is welkom.

Eric
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2005, 16:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In principe kan dit met de standaard software, in ieder onder Windows. Ik ben verder niet bekend met de mogelijkheden voor de Mac (ik neem aan OS X). Maar als een synchronisatie via een netwerk mogelijk is kan het. Belangrijkste struikelblok is dan je verbinding naar je netwerk op kantoor. Als je 'binnen' dat netwerk kan komen met je mobiele verbinding, kan de software je kantoor computer vinden en synchroniseren. Maar de snelheid zou best wel eens vrij laag kunnen zijn. Dat is natuurlijk afdoende voor je agenda en dergelijke, maar foto's en dat soort gekheid kon wel eens een tijdje duren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2005, 16:33
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Zowel met een pda van Palm als een PocketPC kun je synchroniseren met een Apple. Voor de PocketPC heb je echter extra software nodig (The Missing Sync of PocketMac) om te kunnen synchroniseren. De Palm is sowieso 100% Mac-compatible. Daar synchroniseer je met het bijgeleverde PalmDesktop, maar ook hier kan The Missing Sync (fantastisch programma trouwens!) worden gebruikt.
Misschien kun je iets duidelijker zijn over de situatie op je kantoor.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2005, 20:59
bergop
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Henk,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Wat ik eigenlijk zoek is dat ik op afstand, dus onderweg met mijn PDA kan synchoniseren met mijn Apple OS-X server op kantoor. Afspraken die ik op de PDA aanmaak direct worden gesynchroniseerd met het secretariaat op mijn kantoor. Email ophalen en verzenden is niet zo'n probleem waarschijnlijk.
Eric
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 december 2005, 21:49
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ai, nu moet ik even afhaken, want ik weet niets van het synchroniseren op afstand met een server. Ik vraag me zelfs af, of dat wel mogelijk is met een Palm (natuurlijk wel met Bluetooth of WiFi, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet).
Sorry.

Op de Support-pagina van TheMissingSync lees ik o.a.:
How to Sync your Pocket PC with Exchange Server:
http://www.markspace.com/support/ind...od_id=2&id=286
Maar dit betreft dus voor PocketPC-gebruikers.

Misschien dat iemand anders dit leest en een antwoord heeft?
metck, Smaus, Gazpach zijn min of meer de deskundigen op dit gebied... althans voor zover ik weet op het Windows-vlak (of heb ik één van jullie nu voor het hoofd gestoten).

Tenslotte zou je dezelfde vraag ook eens op het forum van http://www.macosx.nl kunnen stellen.

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 13 december 2005 om 22:03.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023