Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2005, 08:19
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question TomTom5 - Probleem met installeren van stemmen

Ik heb vrijdag de upgrade naar TomTom5 ontvangen. Alles geïnstalleerd (op een memory card), maar tot mijn verbazing heb ik er geen werkende stemmen bij. Vervolgens heb ik vanaf de CD-Rom getracht "Eva" te installeren. Alles lijkt goed te gaan, de bestanden komen ook keurig in de "install" directory op de PC terecht en zijn na een hotsync daar ook weg. Maar daarna heb ik nog steeds geen geluid. Erg frustrerend.

Weet iemand een oplossing? Kun je bijv rechtstreeks Eva vanaf de CD-ROM op je geheugenkaart installeren? Zo ja, welke bestanden moeten dan naar welke directory toe (ik neem aan naar de "TomTom" directory op de geheugenkaart).

Enfin, dank voor jullie advies
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2005, 17:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Op "eva" zoeken in de super-size-me-TomTom Navigator 5 thread. Om het makkelijk voor je te maken, hier een directe link.
En om je direct weer teleur te stellen, een oplossing is er volgens mij nog niet .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2005, 18:35
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Bedankt voor de tip!

Dankzij AnTom's oplossing in de thread (hieronder nog maar eens gekopieerd) is mijn probleem opgelost. Eva doet 't weer! Super!

(...) Eva praat eindelijk weer tegen me. Ik vermoed dat ik het grotendeels opgelost heb. Waarschijnlijk door het vele proberen had ik zowel op de externe SD kaart, als op de interne SD kaart als op de interne geheugens tomtom bestanden en directories staan. Ten lange leste alles op de externe SD kaart laten staan. Op het intern geheugen en op de interne SD kaart alle tomtom bestanden mbv filez verwijderd. Navigator op de palm gestart en activering doorlopen. Daarna deed alles het weer. Ook na enkele hotsyncs. (...)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2005, 10:22
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
probleem installeren stemmen

Ook ik heb het probleem om een stem te installeren op m'n Tungsten3.
Aan Niek de volgende vragen: In het citaat staat o.a. het verwijderen van alle Tomtom bestanden van de interne SDkaart en het interne geheugen. Wat is het verschil tussen beide?

Hoe weet je welke bestanden je moet verwijderen? De bestandsnamen die verwijzen naar Tomtom of Navigator liggen voor de hand echter elders heb ik gelezen dat het bestand "data15.chk" ook een bestand is dat bij het Navigator programma hoort en eventueel verwijderd moet worden.

Ik hoop dat mijn vragen voldoende duidelijk zijn.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juni 2005, 16:37
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Nico,

De makkelijkste manier om vanuit Filez alle TomTom-gerelateerde bestanden te verwijderen is dmv het zoeken op "Creator" ID. TomTom heeft als creator de code "MniC" (dat kun je in Filez vrij eenvoudig terugvinden). Alles met code MniC kun je deleten. Daarna werkte TomTom bij mij vanaf de SD card prima.

Je moet trouwens niks van de SD card verwijderen (alhoewel, als je daarna TomTom opnieuw installeert heb je wellicht ook geen problemen).

Succes!
Niek
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juni 2005, 22:48
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
Niek,

Bedankt voor je info!
Eva en Bram doen het weer als vanouds.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juni 2005, 08:23
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Top! Ik heb de info ook naar TomTom teruggemeld, hopelijk hebben anderen er nu ook wat aan. Zie onderstaande terugkoppeling:

(...)
Response 16/06/2005 08.11 AM

Wij zijn erg blij om te horen dat het probleem inmiddels is opgelost. Wij kunnen deze tip goed gebruiken bij andere klanten met dit probleem en danken u voor uw feedback.

Met vriendelijke groeten,

The TomTom Customer Support Team

Customer 15/06/2005 04.32 PM
Beste helpdesk. Helaas werkt jullie oplossing niet. Wat wèl werkt is onderstaande oplossing, die ik van het www.palmclub.nl forum heb gevist. Wellicht is het nuttig om 'm aan andere mensen met soortgelijke problemen door te geven.
Groeten
Niek
(...)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 september 2005, 11:14
Servan
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien een domme vraag maar? Hoe kan ik de bestanden verwijderen? Met Filez? maar waar vind ik dat?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 september 2005, 11:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Servan, de post van Niek (no.5) is toch wel duidelijk? Of bedoel je wat anders?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 september 2005, 11:29
Servan
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Servan, de post van Niek (no.5) is toch wel duidelijk? Of bedoel je wat anders?

Begreep niet dat Filez een programmatje is. maar heb het nu en geinstalleerd, Thanks
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 januari 2006, 21:47
hacklier
Guest
 
Berichten: n/a
oplossing voor stemmen palm tx

Sjongens toch ik moet jullie echt bedanken voor deze thread!!! Ik heb zeker 3 uur het internet zitten afschuimen voordat ik mijn palm Tx aan het werk kon krijgen met die stemmen. Tomtom-site bezocht en gemaild, wachten op hun reply, geen oplossing, daarna nog wat andere sites bezocht totdat ik deze thread tegenkwam!! Ik had ook al gedacht om alles weg te doen en aan herinstalleren maar ik wist niet hoe elke file moest gedeleted worden die tomtom-gerelateerd was. Dus ik heb jullie raad gevolgd door te zoeken op 'MniC' met Filez en daarna elke file manueel weg te doen. Zoals hierboven werd verteld was het niet nodig om die SD-kaart te deleten want daarop stond mijn originele Tomtom-software en heb het gewoon erin gestoken en het werkte!!! YOU GUYS ROCK!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 januari 2006, 21:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
YOU GUYS ROCK!
Nee nee, onze zoekfunctie is erg goed
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023