Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 juni 2011, 13:39
Willo Willo is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 24 juni 2011
Berichten: 3
Terug bij palm!

Via windows, symbian, android nu terug bij palm (ooit eind jaren '90 eerder palm IIIe, IIIx en palm Vx). Via Ebay uit UK laten komen (€ 130,-- ex verzending) en vervolgens naar Duitsland gereden voor activatie dus nu met betaalde apps.

Wat een fantastisch toestelletje! Eén heel groot gemis: geen whatsapp. Klinkt bizar maar wordt nog afwachten of dit gemis gaat wennen want ik was al aardig gewend om fotootjes en berichtjes over het internet te versturen naar iphones, nokias en androids. Is daar een goed alternatief voor?

De telefoon voelt degelijk aan, goede afwerking, goed schuifmechanisme. Snel besturingssysteem, redelijke foto's. Batterijduur is wel aanzienlijk minder dan mijn nexus s.

Weinig apps maar eigenlijk zijn de meeste toch al onzin en gelukkig in webos niet teveel malware. Wat ik wel mis is een goede weekview in de agenda (dus met tekst ipv blokken). Vroeger hadden we daarvoor toch datebook? Is er ook nog een betere browser zoals bijvoorbeeld opera mini? Die kon ik in de app cat niet vinden.

Ik vraag me trouwens werkelijk af hoe de Veer nog kleiner kan want dit is voor mij toch wel de limit, de toetsjes gaan nog net en het scherm kan eigenlijk ook niet kleiner. In de categorie s, m en l valt de pre 2 tussen s en m en de Veer kan dan ook worden gezien als een soort extra kleine pre 2. Ik neem aan dat de Veer met name geschikt is als toestelletje erbij (naast de pre 2 of 3) voor in het weekend of zo.

Ik zoek nog een screenprotector maar vraag me af of dat nog wel nodig is met gorillaglas? In elk geval zou ik wel graag wat minder snel vlekken op het scherm willen maken.

Ten slotte vraag ik me af of er een search functie is voor de mailapp en of bij jullie de tv gids applicatie wel langer werkt dan 1 x en daarna grijs scherm? Hoe navigeren jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juni 2011, 14:50
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Welkom terug!

Whatsapp: nog geen alternatief. Erg benieuwd of we 2.2 krijgen op de Pre2, met Skype! - Geen screenprotector nodig op Pre2! - Search voor mail niet nodig gehad. - TVgids is niet m'n favoriete app... - Navi zit vast in mijn auto, op locatie loop ik met Google Maps.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juni 2011, 16:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Welkom terug!

Ik neem aan dat je de homebrew mogelijkheden al bekeken hebt?! Daar zitten hele handige apps tussen.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2011, 16:11
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Question dat is niet duur...

€130 voor een nieuwe pre2? dat is niet duur. Momenteel zijn ze op ebay niet zo goedkoop.... zoek ik verkeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juni 2011, 11:37
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Kijk maar eens op de ebay.co.uk daar gaan ze voor zo'n 130 pound. De meeste shippen niet buiten de UK. Gewoon ff mailen of ze dat wel willen en voor de meesten is dat geen punt. Heb daar ook net een Pre2 gekocht.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 juni 2011, 14:47
Willo Willo is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 24 juni 2011
Berichten: 3
sorry, was inderdaad 130 pond ipv euro. hij verscheepte overigens wel direct naar nl. zijn naam was iets met karpenter.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juni 2011, 09:05
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
En ik ben dus even weer weg bij Palm/HP. Heb mijn Palm Pre nog wel, maar kon goedkoop een Nokia N8 kopen. Het webOs is geweldig, maar de hardware blijft toch achter. Nu is de Pre2 natuurlijk wel een stuk beter dan de Pre, maar ik zat de hele dag te kijken hoe het met de accu stond. En softwarematig miste ik toch Whatsapp. Wel mis ik nu het toetsenbord van de Palm, is niet slecht.

Maar ik wacht de ontwikkelingen af. Ik ben nog niet definitief weg.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023