Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 augustus 2010, 11:17
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Scherm Palm Vx werkt niet goed.

Ik heb bijna alles gelezen betreft dit probleem.
Als ik de Vx volledig schoonmaak, hard reset , werkt het scherm van de Vx perfect.
Het probleem begint na het synchoniseren. Gelezen dat komt ook meer voor.
Via de site Palm One 4.1.4 binnen gehaald. De officiele installatie CD van de Vx doet het niet in XP.
Geheel schoon zonder maar ergens iets in te voeren heb ik een sync gemaakt en het scherm werkt gelijk niet meer zuiver.
Ik kan met geen mogelijkheid in het scherm met Welcome komen.
Is er een trucje om toch in dat scherm te komen.
Ik lees dat je met het programma Powerdigi, niet gratis, ook je scherm in orde kan krijgen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2010, 14:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als ik het goed begrijp dan heb je niet eerder met deze computer gesynchroniseerd? Vreemd dat in dat geval er problemen ontstaan. Meestal komt zoiets door een foute backup die terugkomt en het digitizerprobleem terugbrengt. Je zou kunnen proberen de verschillende Hotsync conduits uit te schakelen om zo preciezer het probleem vast te stellen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2010, 16:36
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Ik had de cradle niet eerder aangesloten op deze computer met XP.
Ik had nog een oude Win95 waar ik de Palm op had aangesloten. Toen is de accu helemaal leeg geweest en toen begon het gemier.
Het was wel zo dat ik de Palm moets uitzetten in zegmaar het buroblad dan kon ik met Welcome beginnen om het scherm te centreren.

Na het syncen zit er meestal een verschil van 2 cm tussen het aanraakpunt op het scherm en de optie die je wil kiezen.
Het vreemde is dat op sommigen delen van het scherm de touch precies is.
Het Graffiti deel werkt heel slecht. Maar ik kan wel letters schrijven. Maar de vier opties links en rechts zijn niet bestuurbaar.

Waar kan ik de Hotsync conduits uitschakelen.
Op het ogenblik is de Vx schoon, als het ware nieuw en klaar voor gebruik.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2010, 11:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je kan die conduits (die ieder een deel van de synchronisatie regelen) uitschakelen door rechtsonder bij je taakbalk naar het :hotsyc: icoontje te gaan, rechtermuisklik, en dat setup of custom te kiezen (welke ben ik even vergeten). Vervolgens krijg je een schermpje met de lijst conduits, waarbij je voor ieder item wederom een aantal opties hebt. Zet die op 'do nothing' en ze staan éénmalig uitgeschakeld. Permanent uitschakelen gaat d.m.v. het vinkje bij 'default'.

Het is voor mij al lang geleden dat ik Windows gebruikt heb i.c.m. met Hotsync, dus ik doe het even uit m'n hoofd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 augustus 2010, 13:27
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Op de sync. optie bur.blad rechts onder geklikt. Custom en alle opties op Do Noting gezet en vervolgen op de sync. knop van de cradle gedrukt.
Scherm is gelijk weer uit zijn doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Palm2.jpg‎ (89,3 KB, 5x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 augustus 2010, 13:29
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Wilde nog een bijlage doen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 augustus 2010, 19:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als ik naar de log in je bijlage kijk zie ik dat er bepaalde dingen uit een backup teruggezet worden. Waarschijnlijk veroorzaakt iets in die backup dus de problemen.

Je zou nogmaals hetzelfde kunnen proberen, maar voordat je dat doet geef je de backupmap die in de log genoemd wordt een andere naam, bijvoorbeeld 'backup oud'. Dan zou er niets terugggezet moeten worden en je Palm dus in de lege toestand moeten blijven. Vervolgens kan je dan zaken uit de oude backup terug gaan zetten om uit te vissen waar het probleem zich voordat.

Dat wordt hier op het forum ook wel een grote schoonmaak genoemd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 augustus 2010, 09:00
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
grote schoonmaak. Weet jij de link waar ik die pagina kan vinden ik krijg een 404 error.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Palm 3.jpg‎ (103,3 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg Palm2.jpg‎ (89,3 KB, 3x gelezen)

Laatst gewijzigd door wgbeijerland; 19 augustus 2010 om 09:12. Reden: Afbeeldingen toegevoegd
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 augustus 2010, 18:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ja, waar issie gebleven... Na eventjes te zoeken heb ik de pagina gevonden: lees hier over de schoonmaak methode.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 augustus 2010, 21:03
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Ik ben een stap in de goede richting.Op de Palm staan de versie v1.00, v2.00, v2.01, v2.02 en v3.00 en uiteraard die tot v3.52.
Maar de versie updates 3.01, 3.10, 3.50, 3.51, 3.52 heb ik verwijderd in de verkenner.
En ik kan nu syncroniseren met de computer en het Palm scherm werkt zoals het hoort.
Heb jij een idee bij welke versie dit probleem is ontstaan.
Ik kan proberen de versies door steeds een stapje hoger te gaan erbij te zetten en kijken bij welke versie het sync.probleem er weer optreed.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 augustus 2010, 16:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wgbeijerland Bekijk bericht
Ik ben een stap in de goede richting.Op de Palm staan de versie v1.00, v2.00, v2.01, v2.02 en v3.00 en uiteraard die tot v3.52.
Maar de versie updates 3.01, 3.10, 3.50, 3.51, 3.52 heb ik verwijderd in de verkenner.
En ik kan nu syncroniseren met de computer en het Palm scherm werkt zoals het hoort.
Heb jij een idee bij welke versie dit probleem is ontstaan.
Ik kan proberen de versies door steeds een stapje hoger te gaan erbij te zetten en kijken bij welke versie het sync.probleem er weer optreed.
Ik snap niet helemaal waarop je doelt met de versies? Het besturingssysteem zou versie 3.5 moeten zijn bij een Vx. Lager kan niet. Er is inderdaad wel een 3.52 update. Die zou dus probleemloos moeten werken. Dat deed 'ie bij mij vroeger wel in ieder geval.

Voor eventuele extra software die ingestalleerd was is het inderdaad een kwestie van proberen. Maar soms ging het gewoon mis (zonder duidelijke oorzaak) met de digitizer van de Vx en andere Palm uit die tijd. Alleen als je de calibratie-instellingen niet meer kan bereiken blijft het lastig...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 augustus 2010, 19:52
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken als ik wat aan het kloje ben met de Vx.
Dus voor mij werkt hij weer.
Met Windows verkenner heb ik de versies boven de v3,00 in de prullenbak gezet en toen een sync gedaan.
Deze versies stonden in de PalmOne directorie onder Update.

Wat je zegt klopt als ik nu in de Vx kijk staat daar nog steeds v3,5 behalve bij System deze heeft v 3,50. Dus een nul extra.
Hoe ik aan die versie boven v3,00 kom weet ik ook niet meer. Kijk ik in de verkenner van mijn oude Windows 95 computer dan gaat deze ook niet verder dan v3.0. Vandaar deze actie van mij.
Ik ga eens kijken of ik de adressen en de memo bestanden in de Vx kan krijgen. Ik heb ze op een USB stick staan.
Bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 augustus 2010, 20:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ok, succes!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 21 augustus 2010, 11:19
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Te vroeg gejuicht.
Een paar dingen in de Vx ingevuld en een sync.. Als is ik nu op het huisje links onder druk rolt links boven een menu uit.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 augustus 2010, 12:21
wgbeijerland wgbeijerland is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 05 oktober 2008
Berichten: 15
Toch nog even een berichtje. In het programma palmOne kan ik nu address, date, memo van alles invoeren en met de Vx synchroniseren.
Tekst uit Word kopieren en in Memo plakken is geen probleem.
Dus voorlopig kan ik de Vx gebruiken om met dat pennetje tekst in te voeren was toch niet mijn hobby.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023