Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09 januari 2004, 03:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-01-2004, om 02:41 heeft patrickl dit gezegd in bericht #19
ex-lid!
Mieren....

Citaat:
Trouwens voor wat betreft de reden voor het niet implementeren op Clie's mag ik toch hopen dat ze dus juist niet het excuus van de API's gaan gebruiken.
Als je kijkt op het forum naar de verhouding TT3 gebruikers tov de NX/UX gebruikers (waarvan de NX70 uitgefaseerd is en de NX73v echt niet lekker verkoopt in Nederland), dan kan dat denk ik oplopen tot 9:1 (wilde gok), in het echte leven misschien wel meer, omdat Jan Modaal liever een Palm heeft dan een Clié. Wellicht dat Tomtom met die verhouding niet eens de moeite en kosten wil nemen om eerst nog speciaal het spul voor de NX serie te ontwikkelen, maar het product snel op de markt wil gooien voor de TT3. Er wordt natuurlijk ook veel waarde gehecht aan het all-in-one pakket met de SD kaart, de muis en specifiek de TT3.

Late-night roddelpers gok: Palm Inc. heeft als wijze van afscheid een smak geld richting Tomtom overgemaakt om Tomtom navigator 2 te poorten naar Palm OS, en dan specifiek voor de TT3, om de sales van toekomstige hires+ Palmone modellen te voorspoedigen.

(niet mijn beste gok ooit, geef ik toe)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 januari 2004 om 03:30.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 09 januari 2004, 03:28
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Hey, gezellige thread. En goed dubbel nieuws Hoe je van een ex-lid weer een lid kunt maken

Citaat:
Als je kijkt op het forum naar de verhouding TT3 gebruikers tov de NX/UX gebruikers (waarvan de NX70 uitgefaseerd is en de NX73v echt niet lekker verkoopt in Nederland), dan kan dat denk ik oplopen tot 9:1 (wilde gok), in het echte leven misschien wel meer, omdat Jan Modaal liever een Palm heeft dan een Clié. Wellicht dat Tomtom met die verhouding niet eens de moeite en kosten wil nemen om eerst nog speciaal het spul voor de NX serie te ontwikkelen, maar het product snel op de markt wil gooien voor de TT3.
Ze zullen 'm wel niet alleen voor Nederland maken
En als de T3 nou wief waf wifi had zou ik dat bestel/verlanglijstje van GJ zo overnemen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 09 januari 2004, 03:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-01-2004, om 03:28 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #22

Ze zullen 'm wel niet alleen voor Nederland maken
Okee , maar als je op PDA France etc. kijkt, en zelfs internationaal gezien op Cliésource en Palmonecity, dan is het gewoonweg eng om te zien hoeveel T3 gebruikers actief zijn in verhouding met NX gebruikers die al veel langer bestaan. Laten we wel wezen: de T3 is gewoon een hit die de NX serie nooit in die grootte waren geweest...

Maar blijft inderdaad de hamvraag: hoeveel kost het nou eigenlijk qua moeite en support om het ding ook voor Sony hires+ goed te krijgen?

(Nu ben ik trouwens de NZ helemaal in het verhaal vergeten, maarja, dan had ie de Zire maar niet moeten pesten )
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 januari 2004, 03:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 09-01-2004, om 03:18 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #21
Late-night roddelpers gok: Palm Inc. heeft als wijze van afscheid een smak geld richting Tomtom overgemaakt om Tomtom navigator 2 te poorten naar Palm OS, en dan specifiek voor de TT3, om de sales van toekomstige hires+ Palmone modellen te voorspoedigen.

(niet mijn beste gok ooit, geef ik toe)
Da's inderdaad een slechte gok Patrick heeft dat toendertijd goed gezien. Die CTO van Tomtom liep daar inderdaad niet voor niets (Palmsource Munchen) En dat was in september, toen er (ok, voor PalmOne wel) nog geen sprake was van de Tungsten|T3.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 januari 2004, 03:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Om maar meteen weer even off topic te gaan, maar ik zag laatst een poll op ClieSource met de vraag wat voor Clie mensen hadden. DE NX70 kwam daar met 22 stemmen (vooralsnog) als hogste uit de bus Ze zullen toch inderdaad wel meer dan 22 T3's verkocht hebben

Maar het zal inderdaad wel opzet geweest zijn. Ach ja. Als ze tegen de tijd dat er een "new and improved" OS6 Clie UX is zorgen dat het daarop draait dan zal ik niet klagen Alhoewel die wel weer een 640x480 scherm zal hebben en dan draait het natuurlijk weer niet. Tsk tsk tsk.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 09 januari 2004, 08:12
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Andere maps

Wow, en dan stond ik bijna op het punt om de Mapsonic met Bluetooth GPS aan te schaffen.

Deze nieuwe TomTom Navigator for Palm Tungsten|T3 ziet er gelikt uit.

Jean-Paul: kan je ook in je review meenemen een verificatie om de software/maps aan te schaffen op alleen een CD-ROM. Dit is met name interessant voor degenen die reeds beschikken over een SD-Card met genoeg vrije geheugen.

Ben trouwens ook benieuwd te vernemen of de meegeleverde SD-Card niet beveiligd is tegen kopieren zoals dat bij PerfectPassenger het geval is.

Ik zag op de website van TomTom trouwens nog niet meer informatie om de verscheidene maps los aan te schaffen.

Ik stel de aanschaf van een navigatie-pakket voor mijn Tungsten|T3 dus nog even uit, totdat Jean-Paul het verlossende antwoord geeft met zijn review.

Het zou trouwens handig zijn om een vergelijkings-matrix te maken met de pros & cons van de meest populaire navigatie-pakketten in NL (MapSonic, PerfectPassenger, TomTom, Digimap, etc.).


Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #27  
Oud 09 januari 2004, 08:23
PivO
Guest
 
Berichten: n/a
O dit is idd wel een erg goed bericht, ik zit op dit moment nog steeds te klote met citymaps.

Ik wilde in maart digimap gaan aanschaffen maar ik begin nu te twijfelen, ik zou het een beetje jammer vinden als er net nadat ik digimap heb aangeschaft er een versie van tomtom uitkomt voor de Sony Clie Nr70V

Wat is nu een goed idee, wachten of toch maar in maart Digimap aanschaffen
Met citaat reageren
  #28  
Oud 09 januari 2004, 08:26
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Dat ziet er heel goed uit.
Ik zie echter alleen een kit met bluetooth gps en een kit met wired gps ontvanger.
Zal de software ook los te krijgen zjn?
Kun je ook voordelig extra regio's erbij aanschaffen?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 09 januari 2004, 09:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-01-2004, om 08:23 heeft PivO dit gezegd in bericht #27
O dit is idd wel een erg goed bericht, ik zit op dit moment nog steeds te klote met citymaps.

Ik wilde in maart digimap gaan aanschaffen maar ik begin nu te twijfelen, ik zou het een beetje jammer vinden als er net nadat ik digimap heb aangeschaft er een versie van tomtom uitkomt voor de Sony Clie Nr70V

Wat is nu een goed idee, wachten of toch maar in maart Digimap aanschaffen
Ik denk niet dat er een Tomtom Navigator komt voor OS4. Die machines missen gewoon rekenkracht. En als je kijkt naar wat je er voor moet betalen tegen die tijd, is een upgrade naar een T3 misschien ook wel verstandig, gezien de onzekerheid of er dan al support is voor andere Palm/Clié modellen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #30  
Oud 09 januari 2004, 09:33
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 09-01-2004, om 03:28 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #22
Hey, gezellige thread. En goed dubbel nieuws Hoe je van een ex-lid weer een lid kunt maken

Betekend dit dat we onze GPS-goeroe weer kunnen terugverwachten op dit door ons zo geliefde forum... (ik wordt er gewoon dichterlijk van)

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #31  
Oud 09 januari 2004, 10:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Het zou trouwens handig zijn om een vergelijkings-matrix te maken met de pros & cons van de meest populaire navigatie-pakketten in NL (MapSonic, PerfectPassenger, TomTom, Digimap, etc.).
Het begint inderdaad allemaal een beetje veel te worden. Laat ik bij deze dan beloven, dat zodra het review van Tomtom er staat, ik ga beginnen met het maken van een nieuwe Tips pagina. Voornamelijk gericht op de diverse GPS programma's. Zeg maar een zelfde soort overzicht als de Modellen tabel, maar dan voor GPS programmatuur.

Ik noem alleen geen datum, daarvoor staat Datebk iets te vol de aankomende maand
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 09 januari 2004, 10:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 09-01-2004, om 08:26 heeft Marco dit gezegd in bericht #28
Zal de software ook los te krijgen zjn?
Zie een eerder bericht in deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...5820#post85820
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 09 januari 2004, 11:06
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Bedankt JP, dit is waar ik mijn hele leven van heb gedroomd dat gps er zo uit zou zien. Ik ben ontroerd.
Je zou er bijna een T3 voor gaan kopen, als je er geen had.
Ik wacht dan ook met spanning je review af.

grt,
Erik

Laatst gewijzigd door Erikro; 09 januari 2004 om 11:12.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 09 januari 2004, 16:29
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Raar dat Tom Tom het steeds heeft over de Palm T3.
Op m'n TC werkte het ook prima een aanrader.
Enkel de belangrijkste europese wegen ... die heb ik niet "echt" kunnen testen.(gaan pas volgende maand op winter verlof).
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #35  
Oud 09 januari 2004, 19:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-01-2004, om 16:29 heeft Phil dit gezegd in bericht #34
Raar dat Tom Tom het steeds heeft over de Palm T3.
Op m'n TC werkte het ook prima een aanrader.
Enkel de belangrijkste europese wegen ... die heb ik niet "echt" kunnen testen.(gaan pas volgende maand op winter verlof).
Verklaar je nader Phil, ben je niet in de war met Citymaps of Mapsonic?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 januari 2004 om 21:22.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 09 januari 2004, 21:26
Hoppa
Guest
 
Berichten: n/a
Werken de bekende POI databases ook?

Zie voor een lijst bij TomTom:
http://www.tomtom.com/support/ce/support/nav_poi01.php

Bijvoorbeeld die met, om maar een voorbeeld te noemen, flitspalen?

Met citaat reageren
  #37  
Oud 09 januari 2004, 21:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Er is wel erg weinig nieuws over het programma anders dan dat het ooit verkocht gaat worden in vooralsnog 2 varianten. Ze weten de spanning er wel in te houden bij TomTom!

ps:

Citaat:
Op 09-01-2004, om 03:28 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #22
Hey, gezellige thread. En goed dubbel nieuws Hoe je van een ex-lid weer een lid kunt maken
en
Citaat:
Op 09-01-2004, om 09:33 heeft Jaap Fresco dit gezegd in bericht #30



Betekend dit dat we onze GPS-goeroe weer kunnen terugverwachten op dit door ons zo geliefde forum... (ik wordt er gewoon dichterlijk van)
Hou je paarden ... hou je paarden! Ik zit nog minstens een paar maanden "vast" op het BYOAC forum, maar dit nieuws kon ik uiteraard niet voorbij laten gaan


Laatst gewijzigd door patrickl; 09 januari 2004 om 22:00.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 09 januari 2004, 22:54
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Gazpacho,
Rechtzetting, heb perfekt passenger uitgetest, mocht 'm effe lenen v.e. collega.(op reis naar de US voor 2 maand )
Werkt wel snel ... enkel 3D had erbij mogen zijn.

Ben wel verder benieuwd wat die Tom Tom wordt.

Eindelijk weer gps hoop ???
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #39  
Oud 10 januari 2004, 00:59
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Wat denken jullie dat een betere aankoop zou zijn? Een T3 met TTN of een IQUE. Qua prijs zal het elkaar niet veel meer ontlopen denk ik.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 10 januari 2004, 01:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Tenzij je een gigantische hekel hebt aan de schuiver van de T3, of de bulkyness van de iQue, dan zou ik gewoon voor die ene gaan.

Ik heb het idee dat qua navigatie Tomtom beter is (ongefundeerd), en als standalone PDA de T3 ook (ook ongefundeerd).

Eigenlijk is dit dus best een zinloze post.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023