Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 juli 2005, 11:33
kastor kastor is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Berichten: 30
Kaartjes van steden

Hallo,

Als stedeling verplaats ik mij uitsluitend te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer. Ik ben op zoek naar een programma dat mij de weg helpt vinden in de voornaamste Europese steden (in het bijzonder Belgische steden).

Het mag niet veel kosten (TomTom, Viamichelin en Digimap zijn dus al uitgesloten). GPS ondersteuning is niet noodzakelijk. Ik wil gewoon een straat kunnen terugvinden en kunnen zien hoe ik van punt A naar punt B kom.

Ik heb al overal gezocht, maar kan niets vinden dat aan bovenstaande beschrijving beantwoordt. Bestaat er zoiets?

Kastor
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 juli 2005, 11:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Is kaarten inscannen en die bekijken een mogelijkheid? Voor het openbaar vervoer ken ik Palmwijzer en Metro, maar daarmee plan je niet van straat tot straat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juli 2005, 11:45
Tom met palm
Guest
 
Berichten: n/a
wat dacht je van een orginele hardcopy stratenboek! Niet alles hoeft elektrisch!
Voordelen; Onbeperkte gebruikerstijd, hoog contrast, niet duur, favorieten aankruisen met (bal)pen, (enige tijd) watervast, shockproof, etc, etc.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juli 2005, 11:49
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je mapopolis al eens bekeken?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juli 2005, 12:04
kastor kastor is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Berichten: 30
MetrO heb ik al, en voor de trein gebruik ik Fahrplan van de Deutsche Bahn. Wat het papieren stratenboek betreft: dat heeft inderdaad voordelen, maar een stratenboek met alle Europese steden kan moeilijk compact zijn en uitvouwbare stadsplannen vind ik erg onhandig! Ik heb me uiteraard geen Palm aangeschaft om dan toch nog met enkele kilo's papier te blijven rondlopen.

Mapopolis ga ik eens opzoeken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juli 2005, 13:28
kastor kastor is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Berichten: 30
Mapopolis blijkt helaas volstrekt onbruikbaar. Het programma werkt niet als de kaarten op een SD-card staan: je moet ze naar de RAM kopiëren voor er iets gebeurt. De toepassing is meermaals vastgelopen en één keer trad er een fout op die mij tot een reset dwong.

Maar het ergste is dat het zonder GPS niet bruikbaar is. Als je een route opzoekt, blijft hij vastzitten op de eerste stap. De "quick guide" zegt (ik citeer uit het hoofd): "tap the up button to go to the next step, tap the down button to return to the previous steps and tap the center button to lower the navigation pane". Ik heb niet kunnen vinden wat er met die up, down en center buttons bedoeld wordt. Op het scherm zijn die niet te vinden en ook de hardware buttons doen niets. Zonder GPS blijf je dus vastzitten op de eerste stap. Ook de navigation pane blijft hardnekkig staan, zodat je maar de helft van het kaartje kunt zien.

Een bijkomend nadeel is dat het programma geconcipieerd is voor autorijders: je kan dus bv. niet tegen de rijrichting gaan in een straat met éénrichtingsverkeer of een park doorkruisen. Maar dat is ten minste "as per design", de andere aangehaalde problemen zouden zich eigenlijk niet mogen voordoen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 juli 2005, 14:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hmm, vreemd. De oudere versies van Mapopolis hebben mij altijd prima geholpen in 'vreemde' steden. Toen was het ook bruikbaar voor voetgangers en zonder GPS. Had je misschien een beta versie te pakken?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juli 2005, 21:32
kastor kastor is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Berichten: 30
Nee, vziw geen beta versie. Hoe doorloop je bij die oudere versies de route als je geen gps hebt?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juli 2005, 22:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De route werd op een kaartje aangegeven en je kon, indien nodig, overschakelen naar de route in tekst.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 juli 2005, 08:50
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Mapopolis werkt prima. Ik gebruik het ook als stratenboek in Utrecht (waar ik woon), maar heb het ook gebruikt oa in Rome en Madrid. Met versie 2.3 kan je gewoon door een route scrollen (zonder GPS). Ik gebruik hiervoor de Jog dial op mijn Clie, maar ik neem aan dat je op de Tungsten gewoon je D-pad hiervoor kan gebruiken.

Succes, GZK
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023