Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 oktober 2006, 20:45
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Digimap overgenomen door Navigon AG

Digimap is overgenomen door Navigon AG. Dit blijkt al sinds 1 juli 2006 het geval te zijn, maar het nieuws raakte pas nu bekend na vragen door verontruste gebruikers op het Digmap forum over gebrekkig emailcontact met het bedrijf Hekosoft.
Een scherpzinnig forumlid merkte op dat de domeinnaam was overgedragen, waardoor de overname aan het licht kwam. Hierna verscheen er een melding op de Digimap-homepage:
Citaat:
Sehr geehrte Kunden und Interessenten, wir freuen uns Ihnen mitteilen zu dürfen, dass die Palm basierte Navigationssoftware Digi-Map seit dem 1. Juli 2006 unter dem Dach der NAVIGON AG betreut wird, der Support der Digi-Map Kunden findet weiterhin per E-Mail unter info@hekosoft.de statt.
Weitere Informationen folgen.
Vertaling: "Beste klanten, wij delen u mede dat de PalmOS navigatiesoftware Digimap sinds 1 juli 2006 is overgenomen door Navigon AG. Ondersteuning voor Digimap klanten blijft verder plaats vinden per email aan info@hekosoft.de. Verdere informatie volgt."
Daar er tot op heden geen officiële aankondiging werd gedaan door de betrokken bedrijven is de toekomst van de Digimap-software hoogst onzeker. Het is niet ondenkbaar dat ook de opruiming bij PerfectPassenger hiermee verband houdt. PerfectPassenger is een rebrand van Digimap: de software is nagenoeg identiek.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 3019-bcm37j2tzea.gif‎ (29,2 KB, 13x gelezen)

Laatst gewijzigd door fransbr; 20 oktober 2006 om 08:30.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2006, 08:29
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Dit kan dus 2 dingen betekenen:
1. Digi-Map is uitgekocht door Navigon als concurrent en de support zal minimaal zijn en uiteindelijk zal het product doodbloeden. Het feit dat er na 1 juli nog steeds geen duidelijkheid is zou hierop kunnen wijzen.
2. Navigon ziet Digi-Map als melkkoe en versteviging van de concurrentiepositie t.o.v. TomTom etc. Vergelijk het met marktplaats.nl die gekocht is door eBay. Het product is (redelijk) goed, staat al in de markt dus is de prijs die voor het product betaald is redelijk hoog. In dit geval is Digi-Map nog lang niet afgeschreven.

In beide scenario's is er m.i. (helaas) geen plaats voor Perfect Passenger. Ik ben benieuwd hoe lang ik nog kan doen met mijn 2003-Q4 kaarten zonder echt in de problemen te komen...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2006, 11:54
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Dit kan dus 2 dingen betekenen:
1. Digi-Map is uitgekocht door Navigon als concurrent en de support zal minimaal zijn en uiteindelijk zal het product doodbloeden. Het feit dat er na 1 juli nog steeds geen duidelijkheid is zou hierop kunnen wijzen.
Het lijkt er als maar meer op. Ook de softwaretechnieken achter DigiMap zullen ook wel van belang geweest. DigiMap kon grensoverschrijdend routen en in de laatste versie zelfs zonder overzichtskaarten.
Op emails van gebruikers die willen weten hoe het ermee staat wordt door Navigon nietszeggend gereageerd:
Citaat:
leider können wir zum jetzigen Zeitpunkt noch keine Aussage tätigen,
wie mit den DigiMap Produkten in Zukunft verfahren wird. Momentan sind diese
leider nicht erhältlich.

Bitte haben Sie noch etwas Geduld.
en zelfs naast de kwestie
Citaat:
vielen Dank für Ihre Anfrage.

Mit Bedauern teile wir Ihnen mit, dass Sie Ihre Anfrage an Navigon gerichtet haben.
Bitte wenden Sie sich direkt an den Hersteller von Digimap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe lang ik nog kan doen met mijn 2003-Q4 kaarten zonder echt in de problemen te komen.
Ik heb dezelfde.
De meeste straten liggen er al een hele tijd (soms al twee millenia) en zullen nog wel een tijdje blijven liggen. Echt veel nieuwe (grote) wegen worden er niet meer gepland en hier of daar een rond punt erbij is niet echt een probleem. Bij nieuwe wijken kan je altijd navigeren tot een bestaande straat die er op aansluit en desnoods vandaar verder met een internetplannetje.
Hoe dikwijls kocht je eerder een nieuw stratenboek? Alle tien jaar?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2006, 12:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Hoe dikwijls kocht je eerder een nieuw stratenboek? Alle tien jaar?
Nooit, dat deed een zekere goedheiligman voor mij .

Het feit dat bij Perfect Passenger (=rebranded Digimap) alle hardware nog steeds in de uitverkoop is doet het ergste vermoeden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 22 november 2006 om 12:16.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023