Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 september 2006, 12:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Voice Over Your Palm: VOIP-client van ToySoft.

In navolging van Articulation brengt het Canadese ToySoft een nieuwe VOIP-client voor het PalmOS uit. Ook deze client is een universele SIP-client en kan met een zelf te kiezen SIP-provider gebruikt worden.
Voice Over Your Palm (VOYP) geeft je de keuze uit twee codecs, G.711 en GSM 6.10, die je in funktie van je beschikbare bandbreedte zelf kunt kiezen.
Eigenschappen:
  • Ondersteunt netwerkverbindingen via WiFi, Bluetooth, EVDO en GPRS
  • Standaard SIP-client
  • Ondersteunt veel VOIP serviceproviders zoals Vonage, FreeWorldDialup (FWD), IPTel en nog vele anderen. (See configuration details for popular free and premium VoIP service providers)
Het programma draait op de Treo 650/700p, Tungsten T3, LifeDrive en Zire 72. Het is eveneens te gebruiken op de Tungsten E2, T5 en de Palm TX, indien deze uitgerust zijn met een externe microfoonadapter. VOYP kan gedurende 14 dagen worden uitgeprobeerd, daarna kan je voor 35 USD registreren. Er loopt momenteel een introductieactie met een korting van 5 USD.
We hebben een tijdje moeten wachten op VOIP-toepassingen voor de Palm, maar nu lijkt het hek van de dam. Als Palm nu nog in wat WiFi-hardware voorziet, zijn we helemaal klaar.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2918-40khqfa9pz3.jpg‎ (37,9 KB, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door ghia; 19 september 2006 om 01:01. Reden: link verbeterd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2006, 17:20
douweh douweh is offline
Lid
Voornaam: Douwe
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 november 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 47
Helemaal klaar ben ik pas als ik kan Skypen met de treo... Onbeperkt GPRS abonnementje en hoppa verder gratis bellen via Skype
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2006, 21:20
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Net even geprobeerd, en werkt verder goed met sip.xs4all.nl. Maarre, de trial duurt niet alleen maar twee weken, het bellen is ook beperkt to 45 seconden.

Overigens zijn zowel Articulation als VOYP zeker nog niet af. Wat bijvoorbeeld ontbreekt is het "doordraaien" van de applicatie als je een andere opstart. Dat betekent dat het eigenlijk alleen mogelijk is om er mee te bellen, niet om gebeld te worden.

Gezien het hoge beta gehalte van de applicaties snap ik niet helemaal waarom de trials zo beperkt zijn. Op deze manier ga ik nog geen tientallen euro's spenderen...

Rob
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2006, 01:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet
Net even geprobeerd, en werkt verder goed met sip.xs4all.nl. Maarre, de trial duurt niet alleen maar twee weken, het bellen is ook beperkt to 45 seconden.
Alhoewel nergens vermeld vermoed ik dat de trial net als Articulation een gespreksduurbeperking heeft van 1 minuut.
Citaat:
Overigens zijn zowel Articulation als VOYP zeker nog niet af. Wat bijvoorbeeld ontbreekt is het "doordraaien" van de applicatie als je een andere opstart. Dat betekent dat het eigenlijk alleen mogelijk is om er mee te bellen, niet om gebeld te worden.
Dit staat in de handleiding:
Citaat:
5.3 Accepting calls using VOYP
To accept calls,you are required to run VOYP actively.When you receive any call,an incoming call alert
is displayed where you can accept the call or reject it.On accepting the call,you will see 'Answering
Call' status message in the status field.
Maar, inderdaad nog een nuttige toevoeging. Anderzijds is het misschien ook gedaan in het besef, dat een permanente verbinding zoals WiFi niet steeds voorhanden of zoals GPRS betaalbaar is. Tevens ligt de nadruk op het feit dat je met VoIP zelf gratis (of heel goedkoop) kan bellen en minder (of helemaal niet) op het feit van permante bereikbaarheid.
Citaat:
Gezien het hoge beta gehalte van de applicaties snap ik niet helemaal waarom de trials zo beperkt zijn. Op deze manier ga ik nog geen tientallen euro's spenderen...
Iemand die dikwijls van uit of naar het buitenland belt heeft die 40 euro er na een paar gesprekken zo uit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 oktober 2006, 17:38
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Er is reeds een nieuwe versie 1.4 uit met de volgende verbeteringen:
Citaat:
- Fixed the auto turn off screen bug
- Fixed the address book lookup- Fixed the crash when there is no connection
- Fixed the Edit menu
- Fixed registration bug
- Fixed the phone lookup. Currently only the Main field is accepted when doing a lookup
- Modified the status
- Added Voice Activity Detection/ Silence Suppression
- Added dial tone
- Added new Address Book look icon
- Added new Turn off screen icon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet
Overigens zijn zowel Articulation als VOYP zeker nog niet af. Wat bijvoorbeeld ontbreekt is het "doordraaien" van de applicatie als je een andere opstart. Dat betekent dat het eigenlijk alleen mogelijk is om er mee te bellen, niet om gebeld te worden.
Dit is ondertussen in de nieuwe versie van Articulation mogelijk.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 06 oktober 2006 om 17:56.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 oktober 2006, 20:51
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Dank je, dat had ik al gepost in de articulation thread: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=25303

Rob
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 oktober 2006, 11:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet
Dank je, dat had ik al gepost in de articulation thread: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=25303
Inderdaad, vandaar mijn link naar jouw post!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Er is reeds een nieuwe versie 1.4 uit met de volgende verbeteringenit is ondertussen in de nieuwe versie van Articulation mogelijk.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023