Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2006, 08:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Articulation: eindelijk SIP/VoIP-client voor PalmOS

Articulation is een nieuwe VoIP-toepassing van Hampton Software (UK). Het werkt met de meeste PalmOS 5-pda's, die uitgerust zijn met een microfoon en internettoegang hebben via Wi-Fi/Bluetooth of EDGE/GPRS.
Articulation is gebaseerd op het standaard SIP-protocol en daarom universeel en met diverse VOIP-providers te gebruiken (zie lijst). Op het moment is het niet te gebruiken met Skype, omdat zij een eigen VoIP-protocol gebruiken.
VoIP-aanbieders bieden goedkopere tarieven in vergelijking met de GSM-operators. Bepaalde bestemmingen zijn zelfs gratis te bellen en de meeste providers rekenen ook geen maandelijkse abonnementsprijs.

Eigenschappen:
  • Voer telefoongesprekken (PSTN) vanaf je Palm;
  • Vrije keuze SIP/VoIP-provider;
  • Opzoeken van telefoonnummers in je adresboek;
  • Touch-tones (DTMF) voor telefoonmenu's;
  • Ondersteuning voor WiFi-, Bluetooth- en EVDO-verbindingen;
  • Call timer;
  • Geluidsonderdrukking bij pauzes (verstuurt alleen als je spreekt);
  • Echo-onderdrukking bij 'speakerphone' gebruik.
Technische eigenschappen:
  • Beveiligde toegang van je account met SIP MD5 Authentication;
  • Ondersteunt GSM en G711 codecs (GSM is het beste voor verbindingen met lage bandbreedte);
  • NAT-ondersteuning volgens RFC 3581 en mogelijkheid voor vaste poorten bij symmetrische NAT's;
  • Symmetrische RTP-ondersteuning;
  • Lage latentie;
  • Laag geheugengebruik.
Articulation heeft een gesprekstijdbeperking van 1 minuut in de probeerversie, zodat je het programma makkelijk kan testen voor de aanschaf. Registratie kost £20.00 (ongeveer 30 euro).
Eerder berichtten we al over een soortgelijke applicatie: MobiVoIP. Deze is ook gebaseerd op SIP, maar staat alleen toe dat je via aanbieder MobiVoIP belt.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 234.gif‎ (61,4 KB, 10x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 25 augustus 2006 om 13:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2006, 09:04
Jukebox
Guest
 
Berichten: n/a
Gelijk maar even uitgeprobeerd met mijn budgetphone SIP- account op mijn Treo 650 over GPRS. Het werkt, maar door de te trage verbinding (en geen priorisatie van SIP verkeer), werkt het zo traag dat het gesprek met horten en stoten verloopt. Via WiFi verwacht ik betere prestaties, maar dat onbeert deze Treo helaas.
Leuk concurrend product i.v.m. de Nokia E serie die (vooralsnog) alleen met propriatary Cisco Callmanager werkt.

Toch leuk om te zien dat er bedrijven snappen op welke software we zitten te wachten!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2006, 13:52
thvdbosch
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas werkt ook dit pakketje (net als MobiVoIP) niet op de Sony TH-55
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2006, 14:15
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Unhappy

Op mijn T|T werkt het helaas niet (no speaker no microphone found ) dus maar gelijk een berichtje gepost bij de makers.

Daar stond ook dat de service niet werkt met Skype werkt

Maar het begin is er!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2006, 20:01
splug splug is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 25
Ik heb net mijn eerste gesprekje gevoerd met de Lifedrive via WiFi. Zonder hoofdtelefoon met echo onderdrukking aan heb je in ieder geval geen last van een echo. Het geluid zelf is niet echt om over naar huis te schrijven. Maar het bellen icm voipstunt gaat best aardig. Leuk voor in het buitenland bij een WiFi Hotspot.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 augustus 2006, 12:14
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Heeft iemand dit geprobeerd met de XS4All voip service? Wat ik ook probeer, ik krijg een authentication error. Ik heb zowel via GPRS als Bluetooth geprobeerd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 augustus 2006, 14:11
Frisco
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet
Heeft iemand dit geprobeerd met de XS4All voip service? Wat ik ook probeer, ik krijg een authentication error. Ik heb zowel via GPRS als Bluetooth geprobeerd.
server: sip.xs4all.nl
domain: sip.xs4all.nl
display: [je naam]
user: 08787xxxxx (je VoIP nr)
password: xxxxxxxx (je VoIP password)

Succes..!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 augustus 2006, 17:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thvdbosch
Helaas werkt ook dit pakketje (net als MobiVoIP) niet op de Sony TH-55
Frisco, werkt het bij jou wel?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 augustus 2006, 19:31
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ja, zo staat 't dus, maar heen succes. werkt het bij jou wel zo?

Rob
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 augustus 2006, 08:01
Frisco
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Frisco, werkt het bij jou wel?
Ik kan inloggen en bellen ja

Maar op de TH55 nog steeds geen geluid, anders dan de ringtone

De makers van de tool zijn er in ieder geval mee bezig:

http://www.hamptonsoftware.co.uk/cgi.../m-1156456786/
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 augustus 2006, 08:03
Frisco
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet
Ja, zo staat 't dus, maar heen succes. werkt het bij jou wel zo?

Rob
Gebruik je wel het wachtwoord van het VoIP nr dat je ingesteld hebt, en niet bv het wachtwoord van je xs4all-account?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 augustus 2006, 11:23
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door splug
Ik heb net mijn eerste gesprekje gevoerd met de Lifedrive via WiFi. Zonder hoofdtelefoon met echo onderdrukking aan heb je in ieder geval geen last van een echo. Het geluid zelf is niet echt om over naar huis te schrijven. Maar het bellen icm voipstunt gaat best aardig. Leuk voor in het buitenland bij een WiFi Hotspot.
Ik heb, na een goede support, een nieuwe aangepaste versie gekregen voor mijn T|T echter een verbinding met b.v voipstunt lukt voor geen meter. Alle gegevens ingevuld, sip user en password, en toch nog "no response from server" Maakt jij gebruik van een free account van voipstunt?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 september 2006, 22:08
splug splug is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 25
Eerste test is met versie 1.1.2 gedaan. Zojuist geupload naar 1.1.9 een daarbij ook gewoon connectie. Het is een geregistreerd account wat ik gebruikt met voldoende credit + inkomend telefoonnummer.

Je moet eerst verbinding maken via wifi en daarna het programma opstarten. Overigens had ik de eerste keer ook connectieproblemen. Ik heb thuis een wrt54g en de firewall in deze stond aan. Nadat ik deze uitgezet heb kon ik zonder problemen connecten. (ik heb overigens allerlei andere beveiligingsmaatregelen waardoor ik de firewall kon uitzetten). Is wellicht een botte bijl methode, maar je zou het eens kunnen proberen. Daarna kun je altijd nog selectief poorten openen.

mocht je nog een vraagje hebben post die dan hier even.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 september 2006, 23:35
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ik heb het gevoel dat de applicatie geen (al te) vreemde karakters in het wachtwoord ondersteunt. Versie 1.1.9 waarschuwd daar ook voor. Wachtwoord versimpeld, en nu werkt het wel (overigens zonder diezelfde firewall uit te zetten). GPRS nog niet getest, maar over Bluetooth werkt het redelijk (Treo 650).
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 oktober 2006, 23:00
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Hallo,

Er inmiddels een versie 1.2.1 die onder andere toevoegt dat de applicatie ook blijft lopen als je een andere opstart (zodat je dus altijd gebeld kunt worden).

Rob
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023