Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 augustus 2006, 10:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Interview met Dmitry Grinberg

Het Tsjechische PDASoft publiceerde een interview met Dmitry Grinberg. Deze student is reeds wereldwijd bekend van zijn Palmprogramma's als SkinUI, PowerDigi, UDMH en nog vele andere handige programma's.
We hebben een vertaling gemaakt van enkele leuke vragen en antwoorden:
Vertel eens wat over jezelf?
Ik ben 18 en woon in een voorstad van Chicago (Illinois, USA) sinds 1999, toen we vanuit Rusland emigreerden. Ik ben voltijds student aan de University of Illinois in Urbana/Champaign en in een deel van mijn vrije tijd programmeer ik voor het PalmOS.
Ga je in de toekomst een bedrijf oprichten om te kunnen leven van het programmeren?
Wel, op het moment brengt het programmeren genoeg op om mijn schoolgeld te betalen (wat hier in de VS niet goedkoop is).
Wat was je eerste PDA en hoe ben je gestart met programmeren?
Mijn eerste PDA was een Sony N610C, die ik een paar dagen nadat een vriend op school mij zijn SJ-30 toonde, aanschafte. Maar ik ben pas met programmeren begonnen bij mijn volgende PDA: een Zire 71. Ik wilde hogeresolutie-iconen bewerken, maar kon er geen editor voor vinden en dus schreef ik IconFX in PalmPascal. Ik leerde PalmOS-programmeren toen ik die toepassing maakte.
[...]
Ga je ook programma's schrijven voor andere platformen, zoals Windows Mobile, Symbian of Linux?
Ja, maar er komt niets in de buurt van de populariteit van mijn PalmOS-creaties. Daarom is PalmOS voor mij het meest interessant om mee te werken en daarom ken ik dat ook het beste. Momenteel ben ik mijn PocketPC-programmeerkennis aan het bijspijkeren en verwacht binnenkort ook iets interessants uit te brengen.
Wat denk je als software-ontwikkelaar van de toekomst voor Palm, Palm OS en ALP?
Ik heb het opgegeven voorspellingen te doen. Iedereen heeft zijn eigen mening en niemand heeft een echte reden om gelijk te hebben. De PalmOS-gemeenschap zal binnen 5 jaar nog bestaan, dat geloof ik wel, maar ik kan van het PalmOS niet hetzelfde zeggen. Palm Inc zal ook blijven bestaan. In het slechtste geval worden ze de zoveelste domme Microsoft-devicemaker.
Wat verwacht je van het nieuwe ALP?
Niets revolutionairs eigenlijk. PalmOS is goed omdat het eenvoudig is gebleven. Daarom vormen grote veranderingen of toevoegingen de doodsteek voor de essentie van het PalmOS: zijn eenvoud.
[...]
Welke 5 toepassingen - waar je niet zonder zou kunnen - gebruik je op je PDA?
  1. ToDo lijst (ja, de standaardtoepassing)
  2. Zlauncher (ik heb meer dan 200 progjes en daarmee valt het te organiseren)
  3. NetFront (omdat Blazer te slecht is om te surfen op het Internet)
  4. Picsel Viewer (ik gebruik voor alles PDF en hier kan ik ze mee lezen)
  5. skinUI (omdat het uiterlijk van het standaard-PalmOS pijn aan mijn ogen doet)
Het complete interview kun je hier lezen.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 205.jpg‎ (14,2 KB, 15x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2006, 10:45
Jan Pruis's schermafbeelding
Jan Pruis Jan Pruis is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Noord Holland
Berichten: 52
Misschien off-topic: hoe werkt skinUI: heb het geinstalleerd (inclusief bijgeleverde skin Cobalt), de gevraagde reset uitgevoerd. En dan? Clicken op het icoon van het programma doet niets.
Leuk interview overigens.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023