Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 december 2005, 13:49
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Unhappy KPN Simkaartproblemen sinds een maand

Ergens begin dit jaar heb ik mijn Treo 650 aangeschaft via een actie van XS4ALL. Op dat moment waren er nogal wat berichten over problemen met SIM-kaarten. Hier had ik echter met de bijgeleverde KPN Gemplus SIMkaart totaal geen last.

Tot ongeveer een maand geleden: nadat ik een week naar Londen was geweest, heb ik constant problemen met de SIM. Per dag loopt m'n Treo 1 tot 3x helemaal vast. Hij reageert dan op geen enkele knopdruk meer en gaat ook niet over als er gebeld wordt. Alleen een softreset helpt dan (even).

- Een T-mobile SIM werkt zonder problemen.
- Een harde reset en dan gebruiken zonder iets te installeren helpt ook niet echt. Nog geen vastlopers geconstateerd, maar soms wel hele trage response en ook niet reageren op inkomende oproepen.

Erg vervelend allemaal. Ik heb bij de KPN servicedesk geinformeerd en ik zou een nieuwe SIM kunnen aanvragen. Ik vraag me echter af of dit gaat helpen.. Overstappen op een andere provider is geen optie omdat ik nog wel enige tijd aan m'n abonnement vast zit.

Iemand nog ideeën/suggesties?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2005, 13:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als een andere SIM wel probleemloos werkt, dan zou ik toch een nieuwe KPNsim aanvragen om uit te proberen.

Wel raar trouwens dat een bezoek aan Londen blijkbaar je simcard beschadigt. Weet je dat wel zeker? Is je Treo misschien niet gevallen of zo?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2005, 16:20
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Als een andere SIM wel probleemloos werkt, dan zou ik toch een nieuwe KPNsim aanvragen om uit te proberen.

Wel raar trouwens dat een bezoek aan Londen blijkbaar je simcard beschadigt. Weet je dat wel zeker? Is je Treo misschien niet gevallen of zo?
Ik weet niet of het aan "blootstelling" aan Brittish Telecom e.d. ligt. Lijkt me sterk, maar de problemen zijn daarna begonnen. Treo is niet gevallen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2005, 08:07
Ravhin
Guest
 
Berichten: n/a
KPN update vaak de SIM via dienstberichten. Je kent ze wel: "SIM-kaart aangepast" staat er dan in een SMS'je. Ik ben geen telecom-expert, maar je krijgt ook een SMS'je als je 'abroad' gaat. Misschien zijn er toen aanpassingen gedaan aan je SIM-kaart die de Treo niet slikt? Heb je de SIM-kaart wel in een ander GSMmetje uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 december 2005, 12:17
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravhin
KPN update vaak de SIM via dienstberichten. Je kent ze wel: "SIM-kaart aangepast" staat er dan in een SMS'je. Ik ben geen telecom-expert, maar je krijgt ook een SMS'je als je 'abroad' gaat. Misschien zijn er toen aanpassingen gedaan aan je SIM-kaart die de Treo niet slikt? Heb je de SIM-kaart wel in een ander GSMmetje uitgeprobeerd?
Ja even, maar ik kon zo snel niets bijzonders vaststellen. In de UK wel wat welkomstsmsjes gehad over de voicemail enzo, maar niets over SIM-updates.

Nu ja, ik zal eens navragen bij de Primafoon of ze m'n SIM kunnen "formateren" op 1 of andere manier. Anders een vervangende aanvragen, maar dat kost me ook weer 14 euro..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 december 2005, 14:12
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Nieuwe simkaart gehaald vorige week en de problemen zijn nu opgelost. Toch vaag hoe zo'n chip gedeeltelijk kapot kan gaan. Minder ook dat KPN totaal geen garantie geeft op simkaarten. Vervangen kost €20 trouwens.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 december 2005, 10:51
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atomsk
Nieuwe simkaart gehaald vorige week en de problemen zijn nu opgelost. Toch vaag hoe zo'n chip gedeeltelijk kapot kan gaan. Minder ook dat KPN totaal geen garantie geeft op simkaarten. Vervangen kost €20 trouwens.
Belachelijk gebrek aan service. Heb je al geklaagd bij KPN?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 januari 2006, 13:00
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Probleem is weer terug..
Vandaag al weer 2x moeten resetten . Ik maar eens met de winkel mailen waar ik m'n palm gekocht heb. Hopelijk kan ik een nieuwe krijgen..
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 januari 2006, 17:25
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
simkaart

Hi there!

Ik weet dat er voor de Treo 650 met simkaartproblemen een ander simkaarthoudertje te krijgen is via Palm. Het "nieuwe" model heeft een soort ribbeltjes waardoor de simkaart iets rechter zit en dus beter contact maakt (of iets dergelijks, deze reden speculeer ik...). Misschien een oplossing?

Groet,
Richard
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 januari 2006, 14:04
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richart
Hi there!

Ik weet dat er voor de Treo 650 met simkaartproblemen een ander simkaarthoudertje te krijgen is via Palm. Het "nieuwe" model heeft een soort ribbeltjes waardoor de simkaart iets rechter zit en dus beter contact maakt (of iets dergelijks, deze reden speculeer ik...). Misschien een oplossing?

Groet,
Richard
Dat is wel interessant. Waar moet ik hiervoor wezen? Palm Benelux bellen?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 januari 2006, 15:09
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
bellen

Ik zou ze inderdaad even bellen. Als ze van niets weten kan ik nog wel even naar het document gaan graven.

Groet,
Richard
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 januari 2006, 16:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Volgens Engadget is dit enkel voor Treo's met Cingular SIM-kaarten.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023