Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 mei 2010, 13:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Gerucht] HP Hurricane: eerste webOS-tablet in Q3 2010 op de markt?

Toen HP de overname van Palm aankondigde, werd er al de indruk gewekt dat webOS op meer dan alleen smartphones zou verschijnen. Ze dachten ook aan tablets en andere apparaten. Nu zijn er meer aanwijzingen: de HP Hurricane met webOS komt in Q3 2010 op de markt, wordt er gefluisterd.

HP trok kortgeleden de stekker uit de HP Slate, een eigen tablet-project gebaseerd op Windows 7. De kans is groot dat HP verder gaat met webOS. Een insider heeft de website examiner.com verteld dat er een tablet met webOS in de maak is. Die zal onder de codenaam HP Hurricane worden ontwikkeld en komt in het derde kwartaal op de markt.

De HP Slate werd in januari nog door Microsoft CEO Steve Ballmer getoond op de CES, maar niet iedereen werd er enthousiast van. "Het is een interessant apparaat, maar is zo traag als een schildpad", zei analist Paul Mueller. HP had er wel een betere processor in kunnen zetten, maar dan zou de batterijduur nog dramatischer zijn geworden. In de HP Hurrican heeft Mueller wat meer vertrouwen: "Als de geruchten over deze tablet waar zijn, kan het een killer device worden - webOS is een uitstekend besturingssysteem voor een tablet."

Bron: HP Hurricane webOS tablet may be released in 3rd quarter
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5672-h0fx0sqaot.jpg‎ (19,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 mei 2010, 14:03
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Cool, very cool. Ik ga er zeker een proberen als deze uitkomt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2010, 12:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik begon al na te denken over een iPad, maar ik denk dat ik wacht op de eerste ervaringen met een WebOS tablet

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2010, 19:00
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Laat die tablet maar komen, maar eerst wil ik de Pre Plus gsm...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2010, 20:16
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Komt uit in oktober 2010. Zal in Europa verkrijgbaar zijn in 2013...
Akkoord HP heeft een veel breder basis om de producten te verdelen, maar ik zou in ieder geval niet mijn adem inhouden...
Bovendien vind ik de Touchscreens die HP in zijn toestellen gestopt heeft de laatste jaren, niet echt top.
De 214 was precies keukenfolie, aan de randen heel onbetrouwbaar (bij de 214 en de 914 toch).
Ik zal in ieder geval niet wachten, er zal zeker al een iPad voorgegaan zijn...
(maar toch ben ik blij dat Palm niet dood is ... en van WM ben ik helemaal genezen )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 mei 2010, 08:44
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
van WM ben ik eveneens helemaal genezen....
maar laat ze nu eerst een deftige telefoon uitbrengen in de BNL
dan zien we wel... probleem voor beslissers: de nieuwe iPhone 4OS komt eraan in JULI... voor mij zal het dus snel moeten gaan want ben het wachten meer dan zat...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 mei 2010, 09:01
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik ben een beslisser, maar heb geen enkel probleem. iPhone, ook de nieuwe, Win.mobile, etc. kunnen niet tegen webOS op wat mij betreft. Heb alternatieven geprobeerd, echt geprobeerd, langdurig, maar het is allemaal 3x nix nu ik webOS geproefd heb.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 mei 2010, 09:44
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Jaaa... zal wel zijn... Maar laat ze nu eerst es dat zo geprezen toestel uitbrengen in de Benelux, zodat je niet zonder gepruts (om het volledig werkbaar te krijgen in je country) dat zo geprezen OS zélf kunt uitproberen... Alsnog ben ik bereid...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 mei 2010, 09:45
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
ik bedoel natuurlijk ZONDER gepruts...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 mei 2010, 09:47
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
en laat ze dan dat OS op een toestel enten dat die naam waardig is... een groot scherm, virtueel toetsenbord, landschapsmode enz... zoiets als de Xperia X10 van Sony... klasse wordt het dan zeker ?!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 mei 2010, 10:21
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
@MendriX
Tja, heel herkenbaar. Deel je mening, ik wil niets anders meer dan WebOS nu ik er gebruik van maak. Maak mij ook geen zorgen over de apps. De belangrijkste heb ik draaien om datgene te kunnen doen wat ik gewend was op mijn Treo 680.

De tablet is vooralsnog geen must, maar als ie te koop is dan heb ik 't in huis

Voor nu: genieten van mijn unlocked qwerty Pre en dat zonder 'gepruts'

Ries
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 mei 2010, 12:20
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
@RHarinck: zoals je zegt, geniet (jij) er van !
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 mei 2010, 17:29
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
@Palmcool:
Ik begrijp je opmerking, maar het is ook voor jou mogelijk om te genieten hoor
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 mei 2010, 20:55
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Zou best kunnen... maar voorlopig is het me nog een beetje te veel van dit:
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30784-voor-nadelen-de-palm-pre.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30908-palm-pre-preware-apps-niet-installeren.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30840-vodafone-live-duitse-pre-werkt-niet.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30811-na-webos-1-4-update-geen-mobiel-netwerk-meer.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30642-duitse-palm-werkt-niet-nederland-unlocked.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30759-palm-pre-werkt-niet-op-vodafone.html
http://www.palmclub.nl/forums/palm-pre/30753-probleem-bellen-lukt-regelmatig-niet.html

Even een greep in de berichten stroom die mij als potentiële toekomstige klant niet echt "warm" maakt (en dan ga ik maar tot drie maanden terug in de tijd)... los van het feit niet eens potentieel de kans te krijgen in eigen land hun enige trots unlocked aan te kopen...

Geef toe... Zijn wij zo een niemendalletjes ?

Maar goed je hebt ook een punt... als je echt iets wil, en je blijft lang genoeg roepen...

Maar er zijn evenwaardige alternatieven die me het roepen besparen...

En nogmaals, geef toe... de berichtenstroom hier is "mager", "verwarrend" en ... not inspiring at all...

Sorry, ben jaaaren een trouwe palmgebruiker, maar heb ook toen mijn keuzes steeds gemaakt op tastbaar materiaal, dat zonder "gepruts" of "gefoefel" aan te praat te krijgen en te houden was...

HP zal me enkel op de-zelf-de over de streep kunnen halen.... met tastbaar materiaal in de stores in eigen land !
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 mei 2010, 21:08
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Beste Palmcool,
Wellicht voor jou en sprankje hoop (en een lange autorit). Het bedrijf waar ik mijn qwerty Pre vandaan heb, heeft vrij recent een klant uit Belgie een werkende unlocked qwerty Pre verkocht. Over die apps hoef je je ook geen zorgen te maken, want de noodzaak van activatie in het land van herkomst is een fabeltje. Neem gewoon ff contact op met dat bedrijfje en je bent meteen wat wijzer.....
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 mei 2010, 10:35
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Die lange autorit, op goeie nederlandse wegen schrikken me niet af, kunnen zelfs verhelderend zijn... Zal ik zeker ff doen ! maar ik denk hier een "link" te missen van het bedrijfje, hier of in pm....
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 mei 2010, 12:25
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht
...Over die apps hoef je je ook geen zorgen te maken, want de noodzaak van activatie in het land van herkomst is een fabeltje...
Hoi! Geweldig! Make my day! Kan je mij vertellen hoe ik paid apps kan aankrijgen op mijn Palm Pre uit Duitsland die voor het eerst in Nederland geactiveerd is? Ik heb hem al geherinstalleerd, een nieuw Palm account gemaakt terwijl ie op Duits staat, etc., maar krijg het niet werken. Ben ERG blij dat jij me kan vertellen hoe ik dat fabeltje kan oplossen. Help me?
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 mei 2010, 16:11
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Tja, RHarinck.... de bal ligt nou in jouw kamp zou ik zeggen... Voor de rest zwijg ik en... my lips are sealed ...

Dat sprankje hoop is alweer zo weggesmolten... en die lange autorit ineens ook...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 mei 2010, 16:20
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Oh, was het geen optie?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 mei 2010, 10:50
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hoi Richard,

Dank je voor je uitgebreide mail! Waarom post je je antwoord niet in de thread? Heel verhelderend hoe het werkte voor jou en dat Richard van PDA Tech Center je paid-apps kan geven op toestellen die via hem komen. Kunnen anderen ook wat aan hebben!

Ik ben niet heel teleurgesteld hoor, want ik had al een half weekend gesleuteld om het voor elkaar te krijgen en veel erover gelezen. Het kan gewoon niet als je eenmaal geactiveerd bent geweest in een niet-ondersteund land. Helaas voor mij.

Voor zover ik het begrijp uit alle research die ik deed, had ik mijn Duitse PDA even kort moeten activeren in Duitsland / Duitse provider en dan zou ik nu paid apps hebben gehad (i.i.g. via Wifi).

@Richard Rosenberger: Kan jij ook een Duitse QWERTZ aan de praat krijgen met paid-apps? Daar heb ik best wat voor over.

Groetjes,

MvdH
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023