Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 april 2008, 23:39
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Centro loopt vast bij sync PIM

Nieuwe Palm, nieuw probleem.....

Mijn (nieuwe) Centro loopt vast bij het synchroniseren van Datebook. Nu valt mij in het log op dat alle PIM's er dubbel in staan. Ik heb echter geen idee of dit het probleem is, of dat dit onschuldig is. Ik zou ook niet weten hoe ik dit zou kunnen wijzigen.....

Wat heb ik allemaal zelf uitgezocht en gedaan?
- Palm desktop gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Zowel vlgs. de Windows deïnstallatiemethode, als ook gewoon 'delete' in Windows Verkenner.
- De PIM applicaties naar een ander map gekopiëerd en proberen te syncen met 'handheld overwrites desktop'.
- De oude versie van Palm Desktop (dus die op de plek C:\\Palm) verwijderd.

Ik geloof dat ik van bovenstaande handelingen alle mogelijke opties geprobeerd heb.

Ik heb (natuurlijk...) voordat ik de eerste keer een sync deed met de Centro eerst een grote schoonmaak gedaan.

Iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Laatst gewijzigd door Rup.; 23 april 2008 om 23:41. Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 april 2008, 09:03
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
synchroniseer jij met outlook?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 april 2008, 10:19
rvenl's schermafbeelding
rvenl rvenl is offline
Terug van weggeweest
Voornaam: Ronald
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 maart 2008
Locatie: apeldoorn
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Nieuwe Palm, nieuw probleem.....

Mijn (nieuwe) Centro loopt vast bij het synchroniseren van Datebook. Nu valt mij in het log op dat alle PIM's er dubbel in staan. Ik heb echter geen idee of dit het probleem is, of dat dit onschuldig is. Ik zou ook niet weten hoe ik dit zou kunnen wijzigen.....

Wat heb ik allemaal zelf uitgezocht en gedaan?
- Palm desktop gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Zowel vlgs. de Windows deïnstallatiemethode, als ook gewoon 'delete' in Windows Verkenner.
- De PIM applicaties naar een ander map gekopiëerd en proberen te syncen met 'handheld overwrites desktop'.
- De oude versie van Palm Desktop (dus die op de plek C:\\Palm) verwijderd.

Ik geloof dat ik van bovenstaande handelingen alle mogelijke opties geprobeerd heb.

Ik heb (natuurlijk...) voordat ik de eerste keer een sync deed met de Centro eerst een grote schoonmaak gedaan.

Iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
deed de mijne ook.... blijkt fouten te hebben in de database.
dbfixit bracht uitkomst
__________________
Nolite Timere, Ego Sum
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 april 2008, 10:26
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Nope, geen Outlook voor mij. 'Gewoon' Palm desktop.

Ik zal dbfixit vanavond even proberen.

Thanks beide!

Edit:
DbFixit did the trick!!
De sync loopt nog steeds niet razendsnel door de PIM's heen, maar hij hangt niet meer gelukkig. Ik kan weer gewoon syncen!!

Laatst gewijzigd door Rup.; 25 april 2008 om 21:53. Reden: Oplossing voor het probleem
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 april 2008, 22:35
Trinity's schermafbeelding
Trinity Trinity is offline
Lid
Voornaam: Jet
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 09 maart 2004
Locatie: Voorburg
Berichten: 39
Centro sync

Heeft iemand ook ervaring met Missing Sync voor Mac OS X en Centro?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 april 2008, 22:41
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trinity Bekijk bericht
Heeft iemand ook ervaring met Missing Sync voor Mac OS X en Centro?
Heb ik toevallig deze week gekocht. (Ik sync normaal met m'n PC, maar wil via bluetooth gaan syncen met m'n PowerBook.)

Tot op heden wordt ik er niet echt heel gelukkig van. Ik ervaar vooral problemen met m'n agenda. De afspraken komen namelijk (ogenschijnlijk?) volstrekt 'at random' in iCal terecht. Sommige afspraken komen dus wel in iCal en anderen niet en ik kan er geen logica in ontdekken.

Maar..... d'r zijn veel mensen die gelukkig worden van MissingSync, dus ik zal wel iets fout doen.....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2008, 09:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bij de MissingSync moet je inderdaad goed kijken welke rubrieken je gebruikt. Ik heb gemerkt dat de default met alle rubrieken aangevinkt niet gelijk is aan zelf selecteren en alles (of wat je nodig hebt) aanvinken. En kijk ook goed na in iCal welke rubrieken je te zien krijgt. Waarschijnlijk staan de afspraken er wel in, maar worden ze niet allemaal getoond.

Succes, gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 april 2008, 09:49
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Heb jij alle conduits in MissingSync aangevinkt? Ik heb alleen een aantal Mark/Space conduits en BackUp, Install, Media, TimeCopy en Voice memo aangevinkt.

Ik categoriseer/rubriceer al mijn afspraken altijd en binnen deze categorien worden er bepaalde afspraken wel en andere niet overgenomen in iCal. Dat maakt het probleem ook zo vreemd. MissingSync lijkt volstrekt onbetrouwbaar....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 april 2008, 12:42
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Per conduit in Missing Sync kun je ook weer zaken instellen. Voor je agenda kun je aangeven welke categorieën je wilt synchroniseren. Daar doelde ik op, maar waarschijnlijk niet duidelijk genoeg.

Kijk dus naar de categorieën op je Palm en in iCal en zorg dat Missing Sync deze netjes koppelt.

Succes, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 april 2008, 12:54
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik begreep idd niet dat je dat bedoelde Roel, maar.... Ik had dit wel al zelf ontdekt. Ik heb alles op 'sync all' staan, alleen, MissingSync 'synct' dus niet 'all'.

Voorbeeldje: In mijn categorie 'El Caballero' neemt MissingSync sommige afspraken wel over van de Centro naar iCal, maar anderen weer niet. MissingSync 'begrijpt' dus wel dat de categorie 'El Caballero' moet worden gesynct, maar synct niet alle afspraken.

Zal het te maken hebben met dat ik Agendus op m'n Centro heb draaien? Daar werk jij toch ook mee Roel?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 april 2008, 14:42
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Missing Sync heeft volgens mij dus een probleem met de standaardinstelling 'sync all', die pakt dus juist niet alles mee. Wat beter werkt is zelf selecteren.

Ik gebruik nu weer DateBk6, na een hele tijd KeySuite gebruikt te hebben. KeySuite werkt niet op een Mac en ik wil ook geen Outlook op mijn Mac (zelfs niet de speciale Mac-versie). En Agendus komt er bij om principiele redenen niet op, dat is al heel oud zeer (Agendus is de opvolger van iAmbic Action Names), dus ik blijf DateBk6 trouw.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023