Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04 juni 2004, 22:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Maar palm is vergelijkbaar met cola: een tot soortnaam uitgegroeide merknaam. Als je 't mij vraagt gaat dat voor de iPaq (vooralsnog?) niet op.

Het nadeel van het uitverkocht zijn bij Dixons is dat ik 'm nog niet in het echt gezien heb . En ik ben toch behoorlijk benieuwd hoe het er in het echt uitziet, want soms valt dat mee en soms valt dat tegen.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 04 juni 2004 om 22:39.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 07 juni 2004, 20:01
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Belcompany, Mediamarkt en zo zijn er nog een aantal grootgrutters,
lijkt wel een Tom Tom invasie aan het worden,
What's next ga je je haast afvragen.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 07 juni 2004, 20:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik was vandaag nog bij Mediamarkt (Alkmaar) maar heb de GO daar niet zien liggen. En ik ben nog wel langs het pda-rek gelopen . Of zou 'ie uitverkocht zijn?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 13 juni 2004, 22:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Arent:

Als ik je avatar zo zie ben je behoorlijk lyrisch over de TomTom GO. Dus ik zou wel eens willen weten, hoe ben je zo lyrisch geworden? Kortom, plaats eens wat van jouw bevindingen met de GO.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 juni 2004, 08:17
imapbox
Guest
 
Berichten: n/a
over de tt go

ik heb de tt go (gekocht met 10% korting voor 720 euro) en ik kan niet anders concluderen dat het een geweldig apparata is.

het is idd een 200 MHz ARM met 32 Mbytes memory (ongeveer de helft is in use) en een SD slot waar je zo ongeveer elke SD card in kunt duwen.

het speeltje draait onder linux, en volgens collega's met IPAQs ziet het er vloeiender uit. een andere collega met een Tungsten T3 heb ik nog niet gehoord, die is net op vakantie (met de T3 natuurlijk

ik heb gezocht naar de goedkoopste prijzen en ook ik heb ze goedkoper gezien dan wat ik betaald heb maar dan blijkt plots dat er geen wegennet van europa bij zit. het is wat lastig om dan een oordeel te vellen over de prijs.

de GPS receiver werkt vrij goed, zonder ext antenne, liggend op het middenconsole vd MAZDA 323F, na de eerste GPS fix werkt het eigenlijk de hele rit goed. als je 'm voor je raam hangt is het alleen nog maar beter.

het ding werkt een uur of 5 zonder external power.

voor diegenen die roepen dat het ding geen PDA functie heeft: klopt helemaal. ik zou ook niet weten wat een car nav systeem met een PDA functie moet. aan de andere kant is het zo, dat alle hardware er in zit dus creatievelingen kunnen dat, als genoeg informatie beschikbaar zou zijn, zelf PDA functies toevoegen. zie het net als de IPAQs die linux draaien.

volume settings zijn ook prima. met veel herrie (open raam simulatie) hoor je 'm nog prima.

verder kent het apparaat ASN, als je een tunnel in duikt, gaat de navigatie door ( soort dead reckoning denk ik).

als ik de prijs vergelijk met de carnav van mijn a.s. nieuwe auto (mazda 3) dan ben ik meer dan 2000 euro goedkoper uit.

kortom, ik ben er heel blij mee. compact en geen gedoe met dingen die ik toch niet wil hebben (lees externe meuk en functies die ik niet aanraak)
Met citaat reageren
  #26  
Oud 16 juni 2004, 10:08
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@imapbox:
Dank voor je heldere bijdrage!

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #27  
Oud 16 juni 2004, 10:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Imapbox, mooi geschreven, bedankt!!

Ik vraag me af, hoe vind je de horizontale ligging (landscape) van het scherm, dus meer breedte dan hoogte? Zou het niet andersom moeten zijn (zodat je verderweg kunt 'kijken' en op bochten kunt anticiperen?)

Alle PDA's kunnen namelijk alleen maar in verticale ligging (portrait) met GPS, op de TungstenT3 na.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 juni 2004, 14:06
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
het speeltje draait onder linux, en volgens collega's met IPAQs ziet het er vloeiender uit. een andere collega met een Tungsten T3 heb ik nog niet gehoord, die is net op vakantie (met de T3 natuurlijk
En hebben die collega's dan allemaal TomTom op hun pda's?
M'n vader heeft een tijdje een PPC in huis gehad voor z'n werk (iPaq 3970 geloof ik, redelijk van de oude stempel dus) en daarop vond ik TomTom een beetje hakerig draaien. Op de Tungsten|T3 draait het al een heel stuk vloeiender, hoewel het altijd beter kan.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 17 juni 2004, 15:00
imapbox
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 16-06-2004, om 11:12 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #27
Imapbox, mooi geschreven, bedankt!!

Ik vraag me af, hoe vind je de horizontale ligging (landscape) van het scherm, dus meer breedte dan hoogte? Zou het niet andersom moeten zijn (zodat je verderweg kunt 'kijken' en op bochten kunt anticiperen?)

Alle PDA's kunnen namelijk alleen maar in verticale ligging (portrait) met GPS, op de TungstenT3 na.
je kunt in- en uizoomen. je kunt zover uizoomen dat je een km of 30 verderop kijkt. voor normaal gebruik kan je bijvoorbeeld kiezen dat je de afslag 500 m verder op al ziet.

het roteren heeft dus geen zin. verder is het zo dat de suggesties hoe je moet rijden met afstand en type richting (rotonde, bocht etc) duidelijk aangegeven wordt.

in essentie komt het er op neer dat je deze feature helemaal niet nodig hebt.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 17 juni 2004, 15:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, het is geen feature, maar een implementatie van het systeem. Dat in en uitzoomen kan op een PDA ook. Ik zeg niet dat het moet kunnen roteren, ik vraag of het misschien niet handiger geweest zou zijn als het scherm in portrait stand stond. Zo gebruiken namelijk *alle* PDA GPS gebruikers hun software, terwijl *alle* vaste ingebouwde GPS systemen in landscape werken (voor zover ik weet).

Is toch op zich raar aangezien het hetzelfde doel dient.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #31  
Oud 19 juni 2004, 17:11
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lyrisch?

Citaat:
Op 13-06-2004 schreef koekiemonster
Arent:

Als ik je avatar zo zie ben je behoorlijk lyrisch over de TomTom GO. Dus ik zou wel eens willen weten, hoe ben je zo lyrisch geworden? Kortom, plaats eens wat van jouw bevindingen met de GO.
Lyrisch is overdreven, ik ben nooit lyrisch over apparatuur. De TomTom GO is mijn laatst verworven gadget. Omdat ik het TomTom-logootje wel grappig vind heb ik voor het eerst in mijn Palmclub-bestaan een avatar ingesteld in mijn profiel. Misschien zet ik bij mijn volgende gadget het logootje daarvan in mijn profiel...

Het neemt niet weg dat ik erg tevreden ben met de TomTom GO. Voor mij als GPS-dummy voldoet de TomTom GO volledig aan mijn verwachtingen, op sommige punten zijn mijn verwachtingen overtroffen. TomTom maakt wat mij betreft alle aanprijzingen van de TomTom GO waar. De korte introductie op de TomTom website geeft het wat mij betreft wel goed weer.

Citaat:
Unieke voordelen van TomTom GO
  • Complete autonavigatieoplossing in één doos, inclusief houder voor in de auto.
  • Slimme en gemakkelijke navigatie van deur tot deur: Klik, Start, Gaan.
  • Duidelijk gesproken route-instructies.
  • Kristalheldere 3D-weergave – zelfs in direct zonlicht.
  • Oplaadbare batterij en een voeding via sigarettenaansteker.
  • De nieuwste kaarten en miljoenen interessante locaties.
  • Zeer gevoelige, geïntegreerde satellietontvanger.
  • Eenvoudige bediening via touchscreen.
  • Uniek Assisted Satellite Navigation System: ononderbroken navigatie – zelfs in tunnels.
  • Modern en stijlvol design.
  • Volledig draagbaar – binnen enkele seconden te plaatsen en te verwijderen.
Natuurlijk ga ik er vanuit dat het GPS-systeem goed werkt en dat is (voor mij als GPS-dummy) zeker het geval.

Meteen daarna komen voor mij de kenmerken "alles-in-één" en "volledig draagbaar". Dat wordt volledig waargemaakt. Geen losse onderdelen die ik steeds aan elkaar moet koppelen en weer los moet koppelen. Hij werkt vijf uur op een volle batterij. De losse onderdelen zijn de autohouder en de oplader voor de auto-sigarettenaansteker die je alleen hoeft te verplaatsen/vervoeren als je van auto wisselt. De auto-oplader heb je bovendien alleen nodig als je lange ritten maakt. Er is ook nog de oplader voor thuis, maar die ligt thuis. Er is een auto-inbouwset op komst. Deze maakt rechtstreeks gebruik van de auto-stroomvoorziening en stuurt het geluid over de auto-speakers. In de software is hiervoor een functie ingebouwd die het geluid van de autoradio dimt tijdens gesproken instructies.

Daarna komt de "eenvoudige bediening via touchscreen" en dat werkt uitmuntend met de grote iconen.

Ik heb (vele) redenen om geen TomTom op mijn Tungsten|C te willen. De ronduit slechte geluidskwaliteit en -volume van de Tungsten|C speaker staan daarbij bovenaan. Ik geloof niet dat de TomTom software het geluid dat uit mijn Tungsten|C speaker veel kan verbeteren. Geluidskwaliteit en volume van de "gepsroken instructies" overteffen bij de TomTOm GO al mijn verwachtingen.

En zo kan ik elk kenmerk wel langslopen. Voor mij is de TomTOm GO een topppertje. Het "moderne en stijlvolle design" maken het helemaal af. Het is daardoor ook nog eens een leuk apparaatje om te zien.

Verder sluit ik me aan bij de beschrijving van imapbox die ook een goed beeld geeft van de kwaliteiten van de TomTOm GO.

Dan de prijs nog. De prijs lijkt in eerste instantie hoog. Maar als je gaat vergelijken met "traditionele" auto-navigatiesystemen, dan blijkt de prijs helemaal niet hoog. Ook omdat je dan de "unieke voordelen" van de TomTom GO ziet die inderdad uniek en van hoge kwaliteit zijn. Aan de andere kant is de prijs een stuk hoger dan TomTom voor Palm of PocketPC. Maar ook hierbij geldt dat je bij vergelijking de "unieke voordelen" ziet van de TomTom GO. Alles in overweging genomen is de prijs heel redelijk.

Oke koekiemonster, als dit alles lyrisch overkomt vind ik het goed
Met citaat reageren
  #32  
Oud 19 juni 2004, 17:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
/me heeft Arent nog nooit zo lyrisch over apparatuur gezien!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #33  
Oud 20 juni 2004, 21:15
imapbox
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 19-06-2004, om 18:44 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #32
* Gazpacho heeft Arent nog nooit zo lyrisch over apparatuur gezien!
ik moet ook zeggen dat het doet wat het moet doen. tuurlijk zijn er dingen die je graag nog wil. bijvoorbeeld POIs toevoegen. maargoed, product evolves.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 26 oktober 2004, 07:56
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hmmmm, over de Tom Tom Go hoor ik andere geluiden. Het zou soms onderweg zo de verbinding met de satellieten kwijt zijn. Je bent dan een minuut of twintig stuurloos.
Verder blijkt het apparaat nogal eens instructies te geven, die in de praktijk niet kunnen.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #35  
Oud 26 oktober 2004, 13:14
imapbox
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 26-10-2004, om 08:56 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #34
Hmmmm, over de Tom Tom Go hoor ik andere geluiden. Het zou soms onderweg zo de verbinding met de satellieten kwijt zijn. Je bent dan een minuut of twintig stuurloos.
Verder blijkt het apparaat nogal eens instructies te geven, die in de praktijk niet kunnen.
de instructies worden zover ik weet gegenereerd aan de hand van de mapdata. als je dezelfde mapdata op een willekeurige andere tomtom 3 gebruikt, heb je hetzelfde probleem. ik zie dat los van de TTGO.

zelf ben ik eenmaal met de eerste versie
de coverage kwijt geweest; het ejecten/reinserten van de SD card restartte de zaak waarna de almanac opnieuw ontvangen moest worden. dat duurde een paar minuten. nadat ik het apparaat met de antenne naar de ruit liet wijzen (maw niet meer op z'n kop) heb ik dit nooit meer meegemaakt. ik gebruik de laatste update nu.

ps de code is hier te vinden

http://www.tomtom.com/gpl

voor de programmeurs onder ons. 't heeft even geduurd maar tomtom was gelukkig bereidwillig om alle gebruikte GPL code te releasen. kan je zelf uitzoeken hoe dat in elkaar zit met de accelerometer en de gps receiver bv


en dan nog een andere link http://wiki.opentom.org

Laatst gewijzigd door imapbox; 17 november 2004 om 20:06.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023