Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #281  
Oud 08 april 2004, 13:20
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nu staat het als op voorraad

Maar ik wist niet dat dit al mogelijk was Bedankt voor de tip!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #282  
Oud 08 april 2004, 21:44
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ook deze is alleen geschikt voor de Tungsten|T3 en Tungsten|C getuige de beschrijving op PDAShop. Waarom niet gewoon voor alle OS5-modellen? Desnoods omdat er een sd-kaart bijzit alleen voor de OS5-modellen met sd-slot. Ok, en misschien dat je van hires dan ook nog een vereiste kunt maken. Maar een gps-pakket maar voor twee modellen beschikbaar stellen vind ik gewoon teleurstellend.
Met citaat reageren
  #283  
Oud 09 april 2004, 12:15
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 08-04-2004, om 16:44 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #282 Maar een gps-pakket maar voor twee modellen beschikbaar stellen vind ik gewoon teleurstellend.
Wellicht heeft dat meer te maken met de teleurstellende specificaties van de overige modellen, of de eisen die het pakket aan processor en geheugen stelt.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #284  
Oud 09 april 2004, 12:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zeg het je, het is een complot ...

Navigator draait ook prima op een PocketPC met minder geheugen en een minder snelle processor. Dat is het probleem dus niet.

Het probleem met PalmOS apparaten is inderdaad dat ieder model weer net anders is voor een programmeur. Het is eigenlijk bijna geen doen om daar met goed gevolg complexe software voor te bouwen, maar een beetje bedrijf moet daar toch toe in staat zijn. Zelfs Heckosoft kan het (min of meer)

Dus:
- OF ze hebben er echt geen tijd voor gehad (vanwege TTN3 inspanningen en dat hun eerste PalmOS5 project ze toch onverwacht veel tijd gekost heeft)
- OF ze doen er expres erg lang over om support voor andere PalmOS modellen in te bouwen (en een mooie bonus van palmOne om ze te compenseren voor de schade).

Ik hou het op het laatste
Met citaat reageren
  #285  
Oud 09 april 2004, 20:30
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 09-04-2004, om 07:36 heeft patrickl dit gezegd in bericht #284
Ik zeg het je, het is een complot ...

Dus:
- OF ze hebben er echt geen tijd voor gehad (vanwege TTN3 inspanningen en dat hun eerste PalmOS5 project ze toch onverwacht veel tijd gekost heeft)
- OF ze doen er expres erg lang over om support voor andere PalmOS modellen in te bouwen (en een mooie bonus van palmOne om ze te compenseren voor de schade).Ik hou het op het laatste
Even een misverstandje rechtzetten, dat eigen projectje wat overigens Tom Tom GO heet lijkt qua interface wel op Palm maare is zeker GEEN Palm OS toestel, de P900 is dat ook niet en de software draaide daar in Duitsland ook op, met dezelfde interface en da's ook geen Palm OS.

Je laatste opmerking mbt die Bonus snap ik niet helemaal verklaar je nader
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #286  
Oud 09 april 2004, 20:49
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is inderdaad een misverstandje. Met PalmOS5 project bedoel ik namelijk de PalmOS versie van Navigator. Dat is (voor zover ik weet) hun eerste OS5 project. Alle voorgaande software was alleen t/m OS4

Met bonus bedoel ik dat Palm ze betaald zou kunnen hebben om "nog even te wachten" met ondersteuning voor andere PalmOS PDA's (om te zorgen dat mensen een nieuwe T3 kopen)

Overigens nou je me er zo op wijst, lijkt die TomTom GO meer een PalmOS apparaat dan een PocketPC. De screenshots hebben die ronde PalmOS hoekjes en er staan ook straatnamen in de 3D view. Het zou ook Symbian kunnen zijn, maar daar hebben ze nog niet eens software voor aangekondigd.
Met citaat reageren
  #287  
Oud 09 april 2004, 21:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 09-04-2004, om 21:49 heeft patrickl dit gezegd in bericht #286
Overigens nou je me er zo op wijst, lijkt die TomTom GO meer een PalmOS apparaat dan een PocketPC. De screenshots hebben die ronde PalmOS hoekjes en er staan ook straatnamen in de 3D view. Het zou ook Symbian kunnen zijn, maar daar hebben ze nog niet eens software voor aangekondigd.
Versie 3 voor PPC heeft nu toch ook straatnamen? En ik heb begrepen dat er een gestripte Linux-distro op de GO draait (ARM) met dus Tomtom als native ARM-applicatie eroverheen. Ik kan er ook helemaal naast zitten, maar dat lijkt mij het meest logische. Als je toch al ervaring hebt met programmeren voor ARM-processoren, dan is de stap naar een ARM-based Linux-distro een kleine.

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 09 april 2004 om 22:03.
Met citaat reageren
  #288  
Oud 09 april 2004, 22:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 09-04-2004, om 22:55 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #287
Versie 3 voor PPC heeft nu toch ook straatnamen?
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik heb het nergens meer terug kunnen vinden. Ik ben eerlijk gezegd ook vergeten er specifiek op te letten in het programma zelf, maar wat ik me ervan herinner zit het er niet in. Of moet je het misschien nog aanzetten?

Citaat:
En ik heb begrepen dat er een gestripte Linux-distro op de GO draait (ARM) met dus Tomtom als native ARM-applicatie eroverheen. Ik kan er ook helemaal naast zitten, maar dat lijkt mij het meest logische. Als je toch al ervaring hebt met programmeren voor ARM-processoren, dan is de stap naar een ARM-based Linux-distro een kleine.- jp
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar dat is dan toch nog wel een flink conversieklus lijkt me. Dat zal toch wel net zo ingewikkeld zijn als het maken van een PalmOS versie van de PocketPC versie? Het is jammer dat ze zo weinig gegevens vrijgeven over de specificaties van de huidge producten en toekomstige producten.

OK, dan hebben ze dus ook nog een Symbian (als die P900 versie er inderdaad ook aan komt) en een Linux conversie moeten doen. Dan klinkt het weer wat waarschijnlijker dat ze echt niet in staat zijn (qua tijd) om ondersteuning voor andere PalmOS modellen in te bouwen. Alhoewel het me wel van ze zou tegenvallen als dat echt de reden is. Ik heb toch liever een complot dan (een milde vorm van) "incompetentie"
Met citaat reageren
  #289  
Oud 09 april 2004, 22:23
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Ik heb toch liever een complot dan (een milde vorm van) "incompetentie"
Jij smult ook zeker nog van de theorie dat John F. Kennedy in opdracht van de regering vermoord is zeker?

Maar dit terzijde, als ik het allemaal zo lees, PocketPC versie 3, PalmOS versie voor de T|T3, demo op een P900, en ook nog een versie op een Linux Distro, dan geloof ik toch echt dat ze méér dan genoeg werk hebben, en dat daarom andere versie (althans dat hoop ik) voor PalmOS nog op zich laten wachten...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #290  
Oud 09 april 2004, 22:51
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 09-04-2004, om 23:23 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #289
Jij smult ook zeker nog van de theorie dat John F. Kennedy in opdracht van de regering vermoord is zeker?
Ha, ha. OK, ik was (zeker een maand geleden) misschien niet helemaal serieus (is een complot-theorie ooit helemaal serieus te nemen), maar zo langzamerhand moet je toch toegeven dat het wel wat raar begint te worden dat:
a) het bedrijf, met overduidelijk de beste programmeurs in huis, maar niet in staat blijkt om een paar relatief kleine programmeerhobbels te nemen.
b) ze maar niet aangeven dat er ook versies voor andere PalmOS modellen aan komen
c) Palm en TomTom elkaar een jaar ervoor ontmoet hebben

Punt a tast mijn beeld van het superieure TomTom gewoon teveel aan
en een beetje normaal bedrijf (een bedrijf dat de concurrent de wind uit de zeilen wil nemen) zal punt b toch nooit laten gebeuren. Mapsonic zegt toch ook een maand van tevoren dat ze met een update bezig zijn om T3 support in te bouwen?

Kortom, TomTom verliest geld doordat ze niet nu direct zeggen dat ze andere modellen gaan ondersteunen terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze dat niet nu al aan het inbouwen zijn (als het er niet al is). Aan de andere kant zal het maandje vertraging dat we nu gehad hebben Palm toch wel wat extra T3 verkopen opgeleverd hebben.

Overigens is mijn complot-theorie uiteraard niet dat het nooit komt, maar alleen dat ze bewust wat langer wachten voor andere dan T3 modellen (Met de Tungsten C er min of meer toevallig uitgeflapt).

Maar goed, een en ander moet wel met een genomen worden met een <vul hier uw gewenste dosis in> zout genomen worden ...
Met citaat reageren
  #291  
Oud 09 april 2004, 23:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ligt het nou aan mij of is de software-only versie echt niet op de TomTom-site te vinden?
Met citaat reageren
  #292  
Oud 10 april 2004, 02:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zie het ook niet staan. Bij PDAShop is ie ook weer niet op voorraad (misschien een foutje geweest?).
Met citaat reageren
  #293  
Oud 10 april 2004, 07:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Je hebt gelijk, een complot theorie is niet vaak serieus te nemen

Maar ik ben het wel met je eens, het is op zijn minst vreemd te noemen dat er zelfs geen geruchten te vinden zijn over eventuele andere modellen waarvoor TomTom bezig zou kunnen zijn. Misschien ontwikkelen ze wel Navigator software, maar dan weer voor specifieke modellen? Dan kan je namelijk ook niet aangeven of je bezig bent voor andere types, want dan moet je meteen zeer specfiek gaan zijn.

Aan de andere kant, het kan ook stilte voor de storm zijn.

Maar goed, commercieel gesproken is het misschien niet handig.

PDAShop zal wel een foutje geweest zijn, zo'n software only versie zal er hoogstwaarschijnlijk dan wel komen, maar was het nog niet de bedoeling dat dit kenbaar werdt gemaakt. Ik weet vanuit mijn 'verkopers'verleden dat nieuwe producten al redelijk vroeg van te voren bekend zijn bij verkopers, dit zodat ze zich alvast goed kunnen voorbereiden op de nieuwe apparatuur/software. Maar dan wel met eem embargo zodat je er nog niks over mag zeggen.

Zo hebben ze misschien bij PDAshop al voorinformatie gekregen, en per ongeluk (?) die pagina al online gezet?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #294  
Oud 10 april 2004, 08:32
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Tomtom software only

Ik heb deze week TomTom Navigator software only gekocht. Ik had al een Emtec BT mouse en uiteraard een T3. Mensen, wat een genot. Ik kan me niet voorstellen dat navigatie op de palm zo makkelijk kan. De Emtec mouse heb ik achterin de auto liggen met een losse antenne op het dak (draadje via de achterklep, voeding uit de stekker in de kofferbak). Na een paar seconden heb ik een lock. ik tik de bestemming in en rijden maar. De 3D weergave is veel beter dan de kaart, zeker bij ingewikkelde verkeerspleinen als Oudenrijn. Ik heb er nu 400 km mee gereden en alle keren gaf TomTom die route die ik zelf ook zou kiezen. DigiMap kwam altijd met leuke, alternatieve routes die absoluut interessant zijn, maar niet altijd praktisch. DigiMap heeft me altijd overal gebracht waar ik wilde, maar de eerste indruk van TomTom is dat het allemaal veel volwassener is.

Dus wie mijn licentie DigiMap wil kopen (heel Europa).....
__________________
hans
Met citaat reageren
  #295  
Oud 13 april 2004, 10:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
En weer wat nieuws: de (West-)Europauitbreiding. Opmerkelijk genoeg voor zowel de Tungsten|T3-versie als TomTom Navigator3 voor PPC.

Hier te vinden op de TomTom-site.
En hier op PDAShop.

Voor een prijs van 189 euro wordt gps'en met TomTom op Europaniveau helaas wel een behoorlijk stuk duurder dan Mapsonic. De software-only versie voor de Benelux voor de Tungsten|T3 komt op € 169. Dus totaal kom je op een prijs van € 358. Mapsonic - de Europaversie - heb je al voor zo'n 160 euro. Dat wordt dus flink afwegen tussen een behoorlijk verfijnd pakket of een wat ruwer maar evenzogoed behoorlijk goed pakket.
Met citaat reageren
  #296  
Oud 13 april 2004, 12:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Daar hadden we het vorige week ook over ja.

Wat mij trouwens wel een beetje verontrust zijn de slechte kritieken die de TTN3 kaarten krijgen op het PPC forum. Het stikt blijkbaar van de fouten. Daar zal de Palm versie dan ook wel last van hebben. Hopelijk is de nieuwe lichting van midden april beter. Vraag me dan wel weer af wat er dan gebeurt met de mensen die nu al een CD hebben.

Ander punt is de schier eindeloze rij klachten van mensen waarbij de BT GPS (soms wel 3 keer op rij) kapot gaat. Misschien niet helemaal on-topic, maar voornamelijk de standaard bijgeleverde TomTom BT GPS (maar ook de Emtac/Socket BT GPS) schijnt nogal vaak stuk te gaan. Wat ik er van begrijp kunnen die dingen er niet zo goed tegen als je ze steeds in de lader doet (mensen die hem continu aan laten staan hebben minder last).
Met citaat reageren
  #297  
Oud 13 april 2004, 12:15
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
kaarten Tomtom

Ik heb dus net Tomtom Navigator 4 (met de Benelux kaarten en de Europa uitbreiding). Ik ben nog niet zo ver geweest, maar heb wel elke rit de GPS mee laten lopen. Mijn voorlopige conclusie is dat wijzigingen in het landelijke autonet erg bij zijn of zelfs voor lopen (de Betuwelijn ligt er nog niet, maar op de TT kaarten is 'ie er al wel met alle aanpassingen van de wegen eromheen) terwijl wijzigingen in gemeentes wat achter lopen. Zo kan ik mijn moeder niet meer bereiken nadat de rijrichting van haar straat veranderd is: de route v an TT is verboden en van de goede route denkt TT dat die verboden is.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #298  
Oud 13 april 2004, 12:27
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
Tomtom navigator cdees

Het is mij (nog) niet helemaal duidelijk welke functie CD#2 in het software only pakket voor Palm T3 heeft. Volgens mij staan er dezelfde mappen op als op Cd#1. Wie weet het?
Met citaat reageren
  #299  
Oud 13 april 2004, 12:30
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Re: Tomtom navigator cdees

Citaat:
Op 13-04-2004, om 07:27 heeft J@N57 dit gezegd in bericht #298
Het is mij (nog) niet helemaal duidelijk welke functie CD#2 in het software only pakket voor Palm T3 heeft. Volgens mij staan er dezelfde mappen op als op Cd#1. Wie weet het?
Op CD1 staat de Benelux in het Nederlands, op CD2 staat e.e.a in het Frans voor onze Belgische en luxemburgse vrienden in Nerderland is het bijvoorbeeld antwerpsestraat terwijl het in het Frans Rue de Anvers is dat is het verschil.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #300  
Oud 13 april 2004, 12:31
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
2e cd

daarop staan kaarten voor als je kleine geheugenkaartjes hebt (zie de 32 MB en 64 MB opties in het installatiemenu)
__________________
hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023