Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2002, 08:44
Stinos
Guest
 
Berichten: n/a
Palm m515 of Sony PEG-SJ30

Welke van deze twee zou ik moeten kopen en waarom?

Help mij want ik zou niet weten welke van deze twee het beste is! In de winkel waar ik hem ga kopen is de palm net een beetje duurder maar dat verschil is bijna niets!


Het is mijn eerste toestel dat ik wil kopen en ik geraak er niet uit


GREETZ
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2002, 08:49
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Heb je al de reviews van beide apparaten gelezen hier op het forum? rechts bovenaan staat een link naar de review sectie.

Dat moet je zeker op weg kunnen helpen in het maken van een keus. Persoonlijk zou ik kiezen voor de Sony, vanwege het highres beeldscherm, maar goed, da's persoonlijk...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2002, 10:32
Stinos
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb die gelezen ja, maar voor iemand die nog nooit met zo een toestel gewerkt heeft zegt dat nie echt veel!

Ik weet niet wat er ECHT belangrijk is aan zo een toestel. Ik weet wel bv dat het belangrijk is dat je het OS kunt upgraden maar voor de rest weet ik er niet veel van. Daarom vraag ik jullie wat er aan bijde handig of slecht is, zodat ik kan kiezen

Greetz

*EDIT*
Zijn die twee voor de rest ongeveer hetzelfde (buiten het scherm)
Kunde daar dan dus dezelfde programmas opzetten?

Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2002, 10:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De SJ30 heeft een 320x320 resolutie scherm en de M515 maar 160x160. Het scherm van de SJ30 is ook veel mooier (op de M515 zie je losse pixels) Het scherm vind ik persoonlijk nogal belangrijk. Die hoge resolutie geeft ook extra gebruiksmogelijkheden. Je kunt meer tonen (in een wat kleiner lettertype) op hetzelfde oppervlak.

De M515 heeft een metalen behuizing en de SJ30 is van plastik (voor zover ik weet) Metaal is duurzamer en blijft dus langer mooi.

De M515 heeft standaard een cradle, bij de SJ30 kun je die los kopen. Of een cradle echt noodzakelijk is hangt af van persoonlijke smaak.

Persoonlijk zou ik gaan voor de SJ30 (Ik heb zelf een T625C)

Dat OS upgraden moet je je niet al teveel van voorstellen. Sowieso vernanderd er vrijwel niets van OS versie naar OS versie. De Palm M515 en SJ30 zijn echter niet compatible met het nieuwe OS5. Dus je kunt ze vanaf nu eigenlijk niet meer upgraden.

Als je perse wilt kunnen upgraden zou je een Palm Tungsten-T of Sony NX70 moeten kopen. Die zijn alleen wel bijna 2 keer zo duur en nog niet goed verkrijgbaar.

Laatst gewijzigd door patrickl; 31 oktober 2002 om 10:41.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2002, 10:47
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
En wat ook handig kan zijn voor je een keus maakt:

http://palmclub.nl/tips/feestdagen/

succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2002, 10:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ze draaien beide dezelfde versie PalmOS en zijn dus qua software draaien gelijk.

Ha, geestige pagina van die feestdagen! Ehm maar hij is wel behoorlijk verouderd! Er staan allemaal modellen op die niet meer te koop zijn.

Laatst gewijzigd door patrickl; 31 oktober 2002 om 11:03.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2002, 10:54
Stinos
Guest
 
Berichten: n/a
Heb heel deze site al gelezen maar toch twijfel ik nog steeds. Waarschijnlijk omdat het iets totaal nieuw is voor mij.

Maar die Sony lijkt mij ook wel beter ................ en hij is goedkoper.

Nu nog één vraagje dan. Kan ik daar ook zo een GPS systeem op kopen? Ik heb het al eens zien werken op een palm, maar gaat dat ook op die sony? Want dat zou dan mijn volgende aankoop zijn .....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2002, 11:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Met een GS heb je bij Sony wat minder keus. Er is (voor zover ik weet) geen clip-on GPS beschikbaar voor de Sony Clie (met clip-on bedoel ik een GPS die je achter op de PDA klikt). Aan de andere kant er zijn ook wel wat klachten over de clip-ons voor de Palm met univertsal connector(Holux GM251+).

Ik had zelf een clip-on GPS bijmijn Palm Vx, maar het nadeel is dat je die niet mee kunt nemen naar een volgend model PDA. Ik heb nu dus een nieuwe gekocht en dat is een muis GPS vergelijkbaar met de Holux 210. (Althans, ik heb een Holux GM82 module gekocht en die zelf ingebouwd) Voor die Holux 210 hebben ze kabels om het aan de clie te koppelen. Je kunt dat waarschijnlijk op www.palmrouter.de wel aanvragen.

Sommige mensen hebbn weer liever een standalone GPS (die je ook zonder de PDA kunt gebruiken) Je kunt bijvoorbeeld een eTrex kopen en dan bij www.pc-mobile.com een setje kabels erbij aanschaffen.

Voor sony is er ook nog een GPS in memory stick "formaat". Die kun je wel zo boven in de SJ30 schuiven. Nadeel is dan wel dat je geen memory stick kun gebruiken voor de kaarten, dus dat beperkt de bruikbaarheid wel wat (Mapviewer/Citymaps en met name Digimap worden dan wel minder bruikbaar).

Zie Holux voor meer informatie over de Holux ontvangers
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011