Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 januari 2006, 11:01
shaker
Guest
 
Berichten: n/a
Z22 desk top

Bij een recente inbraak heeft men (o.a.) de laptop meegenomen. Ik had net een z22 gekocht en de desktop-schijf zat nog in de laptop. De z22 is tijdens hun vlucht denk ik uit de "zak" gevallen en vond ik in de tuin. Echter ik kan niet met een ander PC praten door het gemis van de connectie software. Z22 desktop staat (nog) niet op de Palm site. Is er iemand die voor mij een copy heeft, of weet waar ik die software wel kan vinden?????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2006, 11:19
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Aan kopieën kunnen we je hier niet helpen. Heb je de software van Palm al wel geprobeerd te downloaden voor een andere versie? Misschien werkt die ook.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2006, 15:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kijk eens even bij de beginnersvragen, daar kun je een kopie van Palm Desktop vinden, namelijk gewoon bij Palm.com zelf. Dat was niet al te moeilijk, toch?

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=22407
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2006, 23:34
shaker
Guest
 
Berichten: n/a
smart advice

The reply to look at the palm website was just about as helpful as the telephone menu without end that one gets when one calls the dutch support.
For the z22 the following quote from palm.com applies>
Quote
No download: At this time, a web-downloadable version of Palm Desktop for Palm TX or Z22 is not available for Windows or Mac. Please use the CD-ROM that came with your device to install Palm Desktop and other software.
Unquote;
see why I ask this simple question to the elite forum???

Now can anyone help me
I did like palm after a life long happy marriage with Psion. However that was stolen as well. SO I bought a z22 and a T2. but if originally free software for my devices is not available, my new love may cool quickly.........
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2006, 23:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Heb je de software van Palm al wel geprobeerd te downloaden voor een andere versie? Misschien werkt die ook.
Had je die al geprobeerd?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2006, 23:39
shaker
Guest
 
Berichten: n/a
goed idee maar werkt niet. Ik heb z21 etc geprobeerd. De connectie lukt schijnbaar wel, maar geen transfer van files and adressen. Palm zegt dit :
Quote
No download: At this time, a web-downloadable version of Palm Desktop for Palm TX or Z22 is not available for Windows or Mac. Please use the CD-ROM that came with your device to install Palm Desktop and other software.
Unquote.

Ik denk dat de z22 nog te nieuw is. Dus al er iemand een copietje zou kunnen maken van een palm disc voor de z22......?
ik heb, indien er getwijfeld wordt, een rekening van de z22.! Ex media markt waar dit apparaatje echter uitverkocht is.
Populair dingetje dus.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 januari 2006, 00:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Okee shaker, even op een rijtje:

Als je nu eens, net zoals in de beginners-FAQ als suggestie gegeven wordt, even structureel en systematisch wilt aangeven wat er fout gaat. Met:

Citaat:
De connectie lukt schijnbaar wel, maar geen transfer van files and adressen.
...zou ik niet weten waar ik zou moeten beginnen met gokken waar het fout zit. Heb dus even je hulp nodig: Je hebt de Palm Desktop geinstalleerd. Alles is aangesloten. Je drukt op Hotsyncen op je Z22, en dan? Letterlijke foutmelding(en)? Heb je een Hotsync log die je kunt laten zien? Rechtermuisknop icoon in de systemtray en dan view log.

Kijk ook even de beginner's setup guide door zodat je zeker weet dat je niks over het hoofd aan het zien bent.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 januari 2006 om 00:51.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2006, 23:59
shaker
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, wat kan ik zeggen. Toen ik de z22 aansloot op de computer waarop ik de desktop voor de tungsten had geinstalleerd werkte het ineens prima.
Echter, na 2 of 3 keer synchroniseren lukt het niet meer, Dan ook niet met de E2. Een re-boot is dan noodzakelijk en daarna gaat alles weer een paar keer goed. Ook als ik fotoos naar de z22 laad, gaat het onmiddelijk mis. fotoos laden lukt dus nooit en dat was wel mogelijk met de originele software van de z22. De desktop is dus wel bruiklbaar maar niet geheel compatible.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 januari 2006, 01:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kun je hier even de hotsync log plaatsen?

Rechtermuisknop in de systemtray, view log.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 januari 2006, 00:02
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik denk niet dat het gaat lukken met de downloadable desktop. Ik vermoed dat er voor de Z22 uitbreidingen in het programma zijn gemaakt, waardoor alleen de CD-versie in staat is behoorlijk te synchronizeren.

Trouwens, kan je de kosten voor je komplete pakket (Z22) niet aangeven bij de inbraakverzekering? Het was nog splinternieuw, dus zoveel waardevermindering zal er wel niet te rekenen zijn.
Ik weet dat het maar gedeeltelijk is gestolen, maar als er een essentieel onderdeel (CD) weg is, wordt toch het hele pakket waardeloos, vooral als dat ene onderdeel waarschijnlijk niet los kan gekocht worden.
En naast de desktop-software, mis je natuurlijk ook nog de andere bijgevoegde software, welke al helemaal niet beschikbaar is als download.
Heb je daar omtrent al kontakt opgenomen met Palm Support?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 januari 2006, 14:49
shaker
Guest
 
Berichten: n/a
verzekering dekt wel schade. Ik heb echter al contact gehad met palmsupport (020 586 4685), een uiterst onhebbelijke clubje. Misschien was mijn advisor met verkeerde beenuit gestapt, want hulp was er niet. Daarom heb ik op deze site een oproep geplaats voor een ieder die een kopie zou kunnen maken van de disks die bij de z22 kwamen. Het is inderdaad jammer want er stond sw op de disks.
De leverancier kon ook niet helpen want die hebben natuurlijk alleen gesloten paketten.
Zijn er misschien meerdere palmsupport centers dan die in amsterdam??

dank voor hulp tot zover
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023