Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 december 2005, 07:46
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
infra-rood met zire31 en nokia6020

Ik heb geprobeerd van mijn Zire31 gegevens te beamen naar mijn Nokia6020. Na een paar pogingen lukte het om een foto over te brengen.
Vreemd genoeg lukt het andersom niet, en nu ik wat langer aan het proberen ben, lukt het na die ene geslaagde poging helemaal niet meer.

Heb ik gewoon een keer geluk gehad en zijn ze eigenlijk niet compatible?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 december 2005, 08:05
costanza's schermafbeelding
costanza costanza is offline
Ocda
Voornaam: Thomas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 juni 2003
Locatie: Heerenveen
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar costanza
Heb je bij je power-preferences van de palm beam-receive wel op on staan? Dis is nodig om via infra rood gegevens te ontvangen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 december 2005, 09:47
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
yep, ik heb zowel op de 6020 als op de zire31 de beam aanstaan.

Moet ik in de zire soms een bepaalde applicatie openen om te kunnen ontvangen? (vraag schiet mij zomaar even te binnen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 december 2005, 10:02
Guusv's schermafbeelding
Guusv Guusv is offline
Senior lid
Voornaam: Guus
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Locatie: Best
Berichten: 79
ik heb nooit problemen gehad met mijn zire & een se k300i.

misschien een heel domme vraag maar heb je wel de infrarood poorten tegenoverelkaar liggen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 december 2005, 10:09
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
ook yep; ze liggen netjes met de kopjes tegenover elkaar op een afstand van max. 10-15 centimeter.

Kan het misschien zijn dat de batterij van de palm op dit moment wat te laag is? Hij is halverwege. (ik bedenk maar wat)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 december 2005, 13:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat voor foutmeldingen krijg je? (letterlijk)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 december 2005, 22:57
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Ik krijg geen foutmeldingen, of het moet zijn dat de nokia aangeeft dat hij geen verbinding kan vinden.

Inmiddels heb ik al wel gemerkt dat infrarood verzending van zire naar 6020 wel gaat, maar 6020 naar zire niet. Foto's en visitekaartjes naar de 6020 zenden gaat prima, maar andersom niet.

De zire blijft onverstoorbaar, en reageert wat betreft infrarood-ontvangst nergens op.

Opnieuw vraag ik mij af: lust nokia wel palm, maar palm niet de nokia?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 december 2005, 23:18
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Heb je wel een foto programma (vb PhotoBase) op je Zire staan? Als er geen programma is dat zich heeft geregistreerd voor het verwerken van .jpg, kunnen deze niet worden behandeld.
Versturen (beamen) van je Palm naar Nokia is het makkelijkst en kan met meerdere programma's zoals bvb Filez. Of hoe doe je dat?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 december 2005, 11:24
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Op de Zire gebruik ik het standaard meegeleverde foto programmaatje (Photos). Ik ben er altijd vanuit gegaan dat foto's in deze aplicatie worden weergegeven in jpeg. Als dat niet het geval is, dan moet ik misschien inderdaad op zoek naar een aplicatie.
Maar toch: hoe zit het dan met het heen en weer zenden van contactgegevens... Ook hier heb ik alleen één-richting verkeer, maar de gegevens worden door de 6020 wél herkend.

Voor het over en weer beamen heb ik op de Zire geen aanvullende software geïnstalleerd.

Als ik een foto of een contact verstuur van de zire naar de 6020, zie ik op het display van de 6020 dat een infrarood bron gevonden is, gevolgd door de ontvangstmelding. Andersom blijft de 6020 zoeken (zie ik aan het display), maar hij vind geen ontvanger.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 december 2005, 12:32
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Probleem is opgelost:

van het PalmService Centre kreeg ik als antwoord dat sommige 3rd party applicaties de beam-recieve kunnen blokkeren.

Hun advies is een hard-reset, controle van de beam (deze werkt nu), en het dan één voor één terugplaatsen van de 3rd party applicaties.

Zo gauw ik weet welke applicatie bij mij het probleem veroorzaakt laat ik dat weten.

Thanks voor het meedenken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023