Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 augustus 2006, 15:24
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Scherm TX kapot :(

Beste mede palmers,

de nacht ervoor tot laat gewerkt, de palm in de broekzak laten zitten, en 's ochtends alweer vroeg op. Opweg van de badkamer terug naar bed (nog even wat tijd bijrekken) gebeurd het. Ik sta op de broek, en hoor een heel zacht klapje. Van het type dat je hoort als je een bolle plastice lepel indrukt en weer terug springt.

Ik ga liggen en denk, oh nee dat was mijn palm, die ligt normaal op het nachkastje voor de wekfunctie.... ik ga kijken met vertrouwen dat er niks aan de hand is maar dan....

droom ik nog of is het echt waar? Ik knijp mezelf driekier maar de ster in het scherm verdwijnt niet, de liquid cristals zitten niet meer op hun plaats en vormen kleine watervaletjes binnenin mijn palmje....

Wat nu?? Kan ik het beste een echte Palm repair laten doen? Wat kost dat wel niet? Of toch via pdaparts een T5 scherm (ja van mindere kwaliteit staat er nog bij op de site) kopen voor 50 euro +verzend en het zelf vervagen?

Ik mis mjin palm gelijk en heb em heel hard nodig. Gelukkig ga ik binnenkort op vakantie en dan heb ik em even niet meer nodig. Maar het is mijn agenda, mijn krant, mij wekker, mijn contact book alles.... r


Wat is jullie tip?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 augustus 2006, 15:49
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Erg vervelend en vooral erg balen!

Een nieuw scherm kost bij Richard (PDA Tech Center) 159,- voor een originele vervanging of 59,- voor een niet-origineel glazen of plastic exemplaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 augustus 2006, 16:06
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
hmm dei 59 klinkt opzich interessant. Mijn digitizer is overgens nog wel heel... opvallend maar waar. Het is dus echt de "monitor" zeg maar en niet de glazen plaat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 augustus 2006, 16:11
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Aaaw! Het klinkt alsof het de mijne is!
Misschien ik de toekomst ook eens uitkijken voor een hardcase of lederen portefeuille?
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 augustus 2006, 16:49
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Bij Palm zelf (support) kan je hem ook laten herstellen voor 180 euro.


Citaat:
Unit: Palm Tx, Multilingual
Serial Number:
Fault description: Display Cracked/Broken


You can create a chargeable repair order online by entering your billing and shipping details on the next pages, using our secure website. Once your details are completed, you will be provided with the address of our repair centre and your order will be confirmed. You will need to print out the pack list provided, and send it together with your defective handheld to our repair centre by courier or registered post, following the on-screen instructions. Palm will repair your handheld within 7-10 days of receipt. We will confirm to you by e-mail when we have received your handheld and when your repaired handheld has been sent out to you. Palm reserves the right to repair or exchange at its discretion.

The cost of this service is a flat price of 180.27 EUR including 19.00% VAT.

If you want to proceed with this service, click continue.
If you would prefer to arrange a repair through our Technical Support service, click here
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 augustus 2006, 13:46
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
180 is niet niks, da's meer dan de helft van de prijs dat de TX gekost heeft. Moest het bij mij gebeuren, ik zou er toch hartig over nadenken, maar uiteindelijk wel opteren voor een nieuw scherm. Men Palm is men alles!
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 augustus 2006, 20:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
of 59,- voor een niet-origineel glazen of plastic exemplaar.
Dat is alleen als je met een nog correct werkend scherm bij PDATechCenter aankomt.
Zie ook hier en verder in die thread.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 augustus 2006, 10:21
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Je kunt ook mij een mailtje sturen... Voor 100 euro vervang ik je scherm met een origineel scherm...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 augustus 2006, 12:56
yeti
Guest
 
Berichten: n/a
Kapotte bovenhoek TX

De mijne is ook nog steeds stuk.(ook in mn broek klem gezeten, ik heb m nu in hardcase) Ik heb geprobeerd om in de US een nieuw scherm te bestellen via Addongear.com (is dan wel een T5 scherm, zou minder zijn?) Zij doen echter heel vreemd over de facturatie, er word gevraagd om een copie van je credit card etc...) Dus dat is niet gelukt.

Ik vindt 160,= of 180,= voor een nieuw scherm gewoon veel te veel. Ik kan nog altijd met mn TX werken, maar prettig is het niet.

Indien je nog ergens een goed (origineel) partijtje TX schermen tegenkomt voor een scherpe prijs hoor ik het graag Pivette_Menno!

Succes!!

Yeti !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023