Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 april 2008, 13:11
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Vervanger voor Palm Vx

Hallo allemaal,

Ik heb me hier net geregistreerd om wat advies te krijgen. Allicht stel ik vragen die al vaak beantwoord zijn? Sorry daarvoor, maar ik vind niet direct een duidelijk overzicht van de Palm producten terug (tenzij op de website van Palm zelf, maar daar lees je natuurlijk maar één kant van het verhaal).

Ik ben jarenlang de gelukkige gebruiker geweest van een Palm Vx die ik me aanschafte de eerste dag dat hij in België te krijgen was. Synchen deed ik initieel altijd met m'n PC, tot deze de geest gaf en ik er geen meer vond met een seriële poort. Gelukkig werd de levensduur nog even verlengd toen ik op een tijdelijk project terug een werkstation toegewezen kreeg met seriële poort, maar dat is nu al enkele maanden tot een einde gekomen, en dus is m'n Vx zonder back-up sinds dan.

Tot nu werkt het beestje nog steeds aardig, maar toch begint hij steeds meer van m'n taps te missen en steeds frequenter gedecalibreerd te geraken. Ook de batterij houdt het sinds kort merkbaar minder lang uit. Crashes zijn frequenter geworden en ik vrees één van deze dagen al m'n gegevens kwijt te geraken.

Ik ben dus op zoek naar een waardige vervanger voor m'n vertrouwde Vx. Een handheld, geen smart phone. Ik heb m'n oog laten vallen op de T|X, vooral om z'n wireless capaciteiten. M'n internet-toegang is inmiddels immers draadloos en 't zou verrekt handig zijn ook met m'n handheld op 't net te kunnen. Wel ik de mijne beveiligd opgezet en ik las ergens dat dat een probleem zou kunnen zijn voor de T|X? Da's dan ineens ook m'n eerste vraag. Is WiFi bruikbaar in een beveiligde opgeving met het huidige handheld aanbod van Palm?

De belangrijkste vraag is echter of ik de laatste back-up van m'n Vx kan gebruiken om de agenda en adresboek van een T|X op te vullen na de installatie? Ik heb eventueel nog toegang tot die machine met seriële poort en zou dus nog een laatste back-up kunnen maken.

Alvast bedankt me naar de gepaste bronnen door te linken!!!

Wim
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023