Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 december 2001, 07:57
Daan
Guest
 
Berichten: n/a
Question Synchronisatie Notes en Palm M505 va IR..HELP!!!!

Ik wil synchoniseren met mijn PalmM505 en Lotus NOtes via een Nokia 8210. Ik weet niet wat ik fout doe of over het hoofd heb gezien.

Ik heb de Nokia Pc Suite4 geinstaleerd, ik heb in NOtes de Nokia 8210 modem file, ik heb in win2000 draaien op mijn laptop, ik heb de modem driver file van Nokia in windows geinstaleerd en op de palm.
Ik heb in NOtes op de com5 poort de IR nokia modem file staan en alles zou gereed moeten zijn....
Dus oke...Je gaat synchroniseren...

HotSync--->Modem--->IR to Nokia 8210--->Inbelnummer ingesteld..en bellen denk je dan...

Dan krijg ik de melding ERROR: no carrier (0x1102)

Wie kan mij advies geven....

Mvg....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2001, 09:16
Daan
Guest
 
Berichten: n/a
Talking HEB HET ZELF AL UITGEDOCKTERDDDDD!!!

Probleem op gelost..haha
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2001, 09:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Da's mooi... Zou je ook je kennis in deze thread kunnen zetten?

Eventuele andere gebruikers zouden daar in de toekomst misschien baat bij kunnen hebben!

Alvast bedankt...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2001, 13:19
Daan
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Het antwoord...

Oke....

Je kunt niet rechtstreeks met je Palm op de Lotus Notes server inbellen want je hebt geen Notes client op je PALM.

Wat wel gaat is via je mobiel, in mijn geval de Nokia 8210 inbellen op de server. Ik moest dit testen zodat mensen in het bedrijf waar ik werk dan er gebruik van zouden kunnen maken.
Je hebt dan voor de NOKIA de nokiasuite nodig. Je bestuuringsysteem, in mijn geval win2000, moet je mobiel op de COM5 initisaliseren, de virtu-ele IR poort. Dan heb ik op mijn PalmM505 de nokia driver geinstaleerd.
In notes heb ik een nieuwe location aangemaakt onder de naam Nokia en alles ingesteld, zoals inbellen met de COM5 poort, de juiste Nokia modem file ingesteld, het inbel nummer. Als je dan inlogt onder de lokatie Nokia en de server gaat bellen .... dan kan je synchroniseren met je Palm, doormiddel van een mobiel met IR-poort en je laptop met IR-poort....

Het irritante is dat je synchroniseerd met een snelheid van 9600bps... ..Dit doordat data verkeer niet sneller over het mobiele netwerk kan/gaat...(met uitzondering van GPRS...)Dus als mijn collega's in het buitenland zitten (of waar dan ook) en inbellen en een mailbox hebben met allemaal onzinnig mail van 6MB in totaal dan ben je daar wel een hele lange tijd mee bezig...(de kosten kunnen in de 100-den guldens lopen voor 1 keer synchroniseren)
Dus ik heb het getest en ik raad het AF......

Zo...ik heb nog nooit zo'n lap tekst getypt in zo'n korte tijd..maar ik moet verder werken...

De Groeten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2001, 15:17
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Met Eudora-mail kun je instellen of je eerst alleen de titels van de betreffende emails wil binnenhalen.
Zo kun je van te voren bepalen welke emails van de totaal 6MB aan emails je compleet wilt binnenhalen.
Dit bespaart tijd en ergenis.
Ik weet alleen niet of dit ook zal werken voor Lotus Notes.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023