Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19 juni 2003, 17:15
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
OS6 In oktober 2003

Weer een bericht dat OS6 in oktober 2003 naar de licentienemers gaat.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #42  
Oud 20 juni 2003, 12:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zal ik eens een kleine samenvatting geven van dat artikel
  • OS6 werkt wél met volledig ARM-gebaseerde programma´s
  • OS6 ondersteunt net als OS5 via een emulator ook nog de ´oudere´ software
  • In OS6 is de multi-tasking capaciteit verbetert / uitgebreid
  • OS6 -> Weg met die 16 categorieën limiet!
  • OS6 -> Weg met de 4k limiet voor memo´s en dergelijke!
  • Het werken met draadloze netwerken wordt eenvoudiger.
  • Op multimediagebied is leentjebuur gespeeld bij BeOS
  • Verbeterde beveiliging in OS6

Over het upgraden van van OS5 apparatuur naar OS6 nog steeds niets bekend. Het wordt wel geprobeerd, maar daar houdt het dan ook op. Dit is dus de stand van zaken op het moment. In oktober weten we alles

Kortom, als ik dit zo zie: Binnen nu en een jaar het Sony CLIÉ Home Theatre System

Ander OS6 nieuws (of beter geruchten) qua modellen hier . Het gaat om een OS6 Zire en één tot twee nieuwe OS6 Tungsten´s met wellicht ééntje met speciale ATI videoprocessor. In ieder geval krijgt dit model 128 Mb RAM, mocht het waar zijn. In alle gevallen zijn het Intelprocessoren die het de Palm´s aandrijven.
  #43  
Oud 20 juni 2003, 13:35
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Maar dat is heel groot nieuws. Er wordt nu voor het eerst gezegd dat OS6 machientjes nog dit jaar verschijnen, geweldig!
November is niet meer zo heel lang.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 20 juni 2003 om 13:37.
  #44  
Oud 20 juni 2003, 14:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op ClieSource hadden ze overigens een ander bron voor dit bericht. Daar noemden ze het bericht: Palm PDA Roadmap revealed (op "the inquirer") (Oh laat maar die bron noemen ze op Brighthand ook)

Vreemd dat Palm toch altijd dat soort details laat lekken. Welke poweruser koopt er nou nu nog een Palm als er in november een hele lichting nieuwe modellen aan komt. In feite is hiermee de Tungsten-T2 al achterhaald voordat die uit is.
  #45  
Oud 22 juni 2003, 23:41
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 20-06-2003, om 15:52 heeft patrickl dit gezegd in bericht #44
Op ClieSource hadden ze overigens een ander bron voor dit bericht. Daar noemden ze het bericht: Palm PDA Roadmap revealed (op "the inquirer") (Oh laat maar die bron noemen ze op Brighthand ook)

Vreemd dat Palm toch altijd dat soort details laat lekken. Welke poweruser koopt er nou nu nog een Palm als er in november een hele lichting nieuwe modellen aan komt. In feite is hiermee de Tungsten-T2 al achterhaald voordat die uit is.
Maar ja zo kan je wel blijven wachten.
O net nadat OS6 uitgekomen is blijkt dat naast palm ook sony binnen kort een speciale versie te komen. En als ie uit is blijkt dat ze over een maand met een verbeterde versie komen met xtra geheugen. En weer een maand later komt sony eindelijk dan met een T serie waarbij ze een hi-res+ scherm hebben gebruikt.. enz enz enz

Als je er eentje wil hebben dan moet je niet zo heel erg ver vooruit kijken vindt ik. Tuurlijk lijkt OS6 wel intressant, mede omdat er wordt beweerd dat het zo veel anders is dan gewoon maar een upgrade, maar das nog 6 maanden wachten plus dat er dan ook nog voor jou persoonlijk aantrekkelijke modellen moeten uitkomen van een bepaalde bedrijven.
  #46  
Oud 22 juni 2003, 23:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
plus dat er dan ook nog voor jou persoonlijk aantrekkelijke modellen moeten uitkomen van een bepaalde bedrijven
Ja en die onzekerheid neemt Palm dus weg door nu al te zeggen dat ze tegen die tijd de genoemde apparaten gaan leveren. Dat bedoel ik noud dus precies. Als 6 maanden wachten geen probleem is weet je dus nu dat het de moeite loont om dat te doen, want dan heb je een veel beter OS en je weet dat ze die machines tegen die tijd gaan leveren.

Anders zou je inderdaad nog zoiets hebben van: "Ja dan is dat OS6 wel uit, maar dan duurt het misschien nog een half jaar langer. Dan moet ik misschien in totaal nog wel een jaar wachten." Nu weet je dus dat je er met 6 maanden uit bent.

Ik moet toegeven, je kunt altijd wel blijven wachten, maar als je zo zeker weet dat het loont maak je het wel heel aantrekkelijk. Kijk ik had ook kunnen wachten op een Clie T met VG, ik ging er vanuit dat dat nog wel even op zich kon laten wachten en heb een NX70 gekocht. Als ik had geweten dat die Clie T VG met een half jaar zou komen had ik dat nooit gedaan.
  #47  
Oud 23 juni 2003, 00:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik ben het met Patrick eens. Ik ben nu ook veel eerder geneigd om nog zes maanden te wachten, ook al komt er eerder een door mij zo gewenste PalmOS-pda uit met WLAN, Bluetooth en SD(IO). En ik ben ook nog wel bereid acht maanden te wachten als ze beloven dat dit apparaat dan uitkomt met OS6.
Ik kan me nog herinneren dat Palm (en vooral de retailers) met een zeer groot overschot aan Palm Vx (meen ik) bleef zitten omdat ze hadden laten uitlekken dat de Palm m505 zou uitkomen (met kleur, PalmOS4 en zelfde formfactor)

- jp
  #48  
Oud 23 juni 2003, 21:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Ik kan me nog herinneren dat Palm (en vooral de retailers) met een zeer groot overschot aan Palm Vx (meen ik) bleef zitten
Allicht, en toen kwam die Vx ineens binnen financieel bereik voor mij

Verder denk ik dat het inderdaad niet bepaald intelligent is om dergelijke zaken uit te laten lekken. Maar toevalligerwijs werden dus afgelopen week alle binnenkort te verwachten snufjes van Palmsource al een beetje uit de doeken gedaan en da´s toch wel opmerkelijk als je bedenkt dat vandaag door Microsoft PocketPC 2003 is uitgebracht. Enkele vernieuwingen daarvan zal je ook terugvinden is PalmOS6 (gemakkelijker werken met draadloze apparatuur / netwerken). Dus om de markt warm te houden voor PalmOS is het wellicht niet eens zo´n achterlijke zet. Voor de hardwareverkopen is zoals al gesteld een stuk minder. Ook ik heb besloten te wachten op dit nieuwe systeem, daar ik toch pas eind dit jaar van plan was mezelf een nieuw model cadeau te doen
  #49  
Oud 23 september 2003, 20:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Eindelijk, er is weer een bericht over OS6.
Maar er staat vrij weinig nieuws in. Het echter wel wat concreter t.o.v. het vorige bericht (zie voor link Bericht 49).
Een interessante quote wil ik jullie echter niet onthouden:
Citaat:
Though its licensees almost certainly already have beta copies of this operating system , December 29 is the day PalmSource will stop working on Palm OS 6 and hand the final version over to the Palm SG, Sony, Samsung, etc. These companies will then be able to finish the job of customizing it for their handhelds and smart phones.
Dit alles is overigens bekend gemaakt op de ontwikkelaarsbijeekomst in Munchen, dus gonny en jp zullen er ongetwijfeld binnenkort melding van maken in hun blog.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 23 september 2003 om 20:16.
  #50  
Oud 23 september 2003, 20:15
Rene van Leeuwe
Guest
 
Berichten: n/a
Palm OS 6 einde van dit jaar

Op de site van ZDNet eindelijk wat meer info erover.

PalmOS 6 gaat de strijd aan met Symbian

Nieuw OS verschijnt in december
De nieuwe versie van PalmOS verschijnt op 29 december. Het besturingssysteem moet de concurrentie aangaan met PocketPC2003 en SymbianOS. De nadruk bij PalmOS 6 zal liggen op betere grafische mogelijkheden, multitasking en een betere bewaking van de compatibiliteit.

Echt veel is er niet bekend over het nieuwe besturingssysteem, dat tijdens de ontwikkeling de codenaam 'Sahara' draagt. Op de PalmSource ontwikkelaarsconferentie die deze week in München plaatsvindt, maakte het bedrijf enkele details bekend. Zo vertelde Larry Slotnick, chief product manager, dat de nieuwe software een oplossing moet bieden voor de tekortkomingen van PalmOS 5.

Slotnick gaf toe dat de huidige versie van het OS wat problemen heeft bij het uitvoeren van meerdere applicaties tegelijk. Vooral multimedia-applicaties draaien niet soepel onder PalmOS 5. En laat dat nou net het stokpaardje van het Microsoft PocketPC-platform zijn, waardoor Palm minder sterk uit de hoek lijkt te komen. Versie 6 moet dit probleem oplossen.

Programmeurs zullen verder meer grafische functies terugvinden in PalmOS 6, waaronder de mogelijkheid om de schermoriëntatie naar wens aan te passen. Het nieuwe besturingssysteem bevat meer standaardfuncties, zodat ontwikkelaars niet zelf teveel kunstgrepen hoeven uit te halen en daardoor makkelijker compatibele code kunnen schrijven.

"Voor elk type Symbian-toestel moet er veel aangepast worden, zodat zeer weinig applicaties op alle Symbian-producten werken", zegt de chief product manager. "En hetzelfde is waar voor Windows Mobile: een product voor een Windows Smartphone werkt niet noodzakelijkerwijs op PocketPC."

Dat Palm-applicaties wel compatibel blijven, moet het PalmSource-platform interessant maken voor meer dan alleen fabrikanten van zakcomputers. Dankzij contracten met onder andere Motorola en Samsung duikt PalmOS nu ook op smartphones op, een segment waar PalmSource nog veel klanten zou willen winnen. Voorlopig wordt dat wereldje volledig gedomineerd door SymbianOS, dankzij de steun van klinkende namen als Nokia en Sony Ericsson.
  #51  
Oud 23 september 2003, 22:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, met de OS komt het wel goed, nu nog de technieken vinden om een 320x480 scherm in een dezelfde formfactor te wippen als de iPaq 19xx serie, en palmOne + Sony kunnen er weer flink tegen aan.
__________________
FoleoCentral.com
  #52  
Oud 23 september 2003, 23:58
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme

Toch blijf ik het vreemd vinden dat Sony nog geen telefoon met PalmOS heeft uitgebracht. Sony heeft toch verrassende applicaties en mogelijkheden met Palm laten zien in hun Clié's. Je zou zeggen dat ze er ook wel een GSM omheen hadden moeten kunnen bouwen...

Maar waarschijnlijk heeft Ericsson een beste vinger in de GSM-pap waardoor de eerste SonyEricsson smartphone op Symbian draait.

Weet iemand of SonyEricsson een Palm-licentie heeft?

Naja ik wacht vol spanning op een strakke Clié met BT, WiFi, GSM en een goeie standby-tijd en dan maakt me het OS niet veel uit.

Laatst gewijzigd door Xcuseme; 24 september 2003 om 00:02.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023