Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 december 2004, 10:25
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy e-mail ophalen

Een vriendelijke oproep aan allen; ik heb hierover al meer gepost, maar waarschijnlijk ben ik te onduidelijk geweest. Ik dacht van het lukt me wel, maar tot op heden zonder resultaat.

Ik kan m'n mail niet ophalen met m'n PALm Tungsten T3 via m'n PC.
Ik gebruik een craddle en heb zowel in de Hot Sync aangevinkt USB (local) en network (volgens mij moet dat om met de server van m'n wrk verbinding te kunnen maken; doet het trouwens ook niet als dit niet is aangevinkt)
Ik heb gebruikt Versmail zonder resultaat en nu Snappermail (met hetzelfde reusltaat)

Versamail blijft hangen zodra er een verbinding wordt gemaakt; bovenste blauwe balk stopt en ik moet hotsync stoppen en de palm resetten .

Volgens mij maak ik geen verbinding? denk ik?

Wie help deze al teleurgestelde pocket pc gebruiker en (bijna) TUNGSTEN T3 gebruiker?

veel dank

John
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 december 2004, 14:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat wil je nu precies? (1) E-mail op je Palm krijgen door te synchroniseren met je pc? (2) Of wil je direct met je Palm op het netwerk gaan en dan je e-mail direct van de server halen? Dit laatste zou dan moeten gebeuren via je cradle (niet via (3) een aparte verbinding, zoals GPRS via je mobiele telefoon)? Ik heb de mogelijkheden maar even genummerd voor de overzichtelijkheid.

Optie 1 In dit geval kan je dat doen door te hotsyncen met je computer. De e-mails uit je pc-software (bijvoorbeeld outlook) worden dan gesynchroniseerd met die op je Palm. Dat kan overigens alleen met versamail, Snappermail ondersteunt dit niet.

Optie 2 is lastiger, want je moet dan via je cradle (en dus via je pc) een verbinding opzetten om dan direct bij de server e-mails op te halen. Je omzeilt dan de mailsoftware op je pc. Hoe je zo'n verbinding opzet is wel te vinden op dit forum te zoeken naar cradle + internet + PPP . De pc wordt dan enkel gebruikt als een soort brug tussen je Palm en het netwerk. Dan kan je in Versamail of Snappermail je accountgegevens invoeren en mails ophalen en verzenden.

Optie 3 werkt helemaal niet via je pc, maar via een verbinding met behulp van je gsm, bijvoorbeeld met GPRS. Dan kan je ook direct je mail ophalen en verzenden met de mailserver. Dat zou eventueel problemen op kunnen leveren met een van het internet afgeschermde server. Hier is al heel veel over te vinden.

Sowieso kunnen Versamail en Snappermail niet overweg met een Exchange Server (Versamail met synchroniseren wel via outlook). Als je het IMAP protocol gebruikt bij een directe verbinding zal het wel lukken denk ik.

Hopelijk kan je wat vooruit met deze info. Geef in ieder geval even aan wat je precies van plan bent, want bij mij is dat nog niet helemaal helder.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2004, 19:19
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt voor je info

Ik wil alleen maar syncen en dan e mail uit outlook 2000 synchroniseren; dat lukt dus echt niet.

ik heb dus ms outlook 2000 en zowwel versamail als snappemail en maak contact met een craddle..

John
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 december 2004, 20:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, optie 1 dus

Palm Desktop is goed geïnstalleerd? Werkt HotSync verder wel goed? Dus kan je wel synchroniseren met Outlook wat betreft je agenda en contact gegevens e.d.?

Snappermail kan niet synchroniseren met je computer, dus die kan je laten voor wat het is.

Versamail moet wel kunnen werken. Zorg dat je dat goed hebt geïnstalleerd, dan is ook je conduit goed geïnstalleerd. Via VersaMail Setup op je pc (start -> programma's -> palm desktop) kan je dan alles goed instellen denk ik.

Werk je trouwens met een Exchange Server? Dan moet je bij programma in die setup aangeven dat je met een Exchange Server werkt ipv met Outlook. Dat duurde bij ook even voordat ik dat doorhad.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 december 2004, 18:35
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Hot Sync werkt prima;
contacts; task list en memo;
ook netscape calendar, waarmeeik via een server van m'n werk contact maak......alleen wil die mail maar niet lukken.

groeten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 december 2004, 19:00
bafplus's schermafbeelding
bafplus bafplus is offline
altijd zin in een Treo
Voornaam: bart
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 juni 2004
Locatie: noordwijk
Berichten: 88
heb je het ook al eens met eudora mail geprobeerd???

http://www.eudora.com/products/unsup...internetsuite/
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 januari 2005, 09:50
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Onder een deel van het log bij HOT sync:

wie hier iets uit kan halen; ik niet

dank
John


VERSAMAIL INFO -- Loaded 0 actions entered while disconnected.
VERSAMAIL INFO -- Loaded 1 messages from the handheld of which 0 of them were associated with an unknown account.
VERSAMAIL INFO -- ***** Begin synchronization specific to active account 'HCC net'. *****
VERSAMAIL INFO -- Received 0 messages from host, syncing for 4 days:
0 Rejected by filters.
0 Rejected by global configuration days to sync.
0 Already existed on the handheld.
0 are new and will be added.
VERSAMAIL INFO -- 0 messages sent from the Outbox.
VERSAMAIL INFO -- Deleted 0 messages from the Inbox on the handheld because there was no match for it on the host, rejected 0 messages due to filters, and added 0 new messages to the handheld.
VERSAMAIL INFO -- ***** Finish synchronization specific to active account 'HCC net'. *****
OK VersaMail
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 januari 2005, 13:51
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Gelet op het feit dat in de synclog overal 0 staat, lijkt het er op alsof de configuratie in het desktopdeel niet geheel goed staat afgesteld. Ik moet toegeven dat ik ook met deze instellingen heb geworsteld. Maar nu werkt het bij mij (T3 met Versamail <-> Outlook 2003).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 januari 2005, 14:22
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Bedoel je met het desktopdeel de instellingen via versamail voor wat betreft de accounts?

John
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 januari 2005, 14:33
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Ik doel op de software die op je pc staat. Bij mij staat deze in de map PalmDesktop en dan VersaMail Setup.

In deze setup hang je VersaMail aan Outlook (en een -profiel) en kun je aangeven wat er precies gesynced moet worden en hoe.... Ik denk dat je heel even naar deze instellingen moet kijken.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 januari 2005, 15:26
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kom in de PALm desktop geen versamail setup tegen; staat er simpelweg niet bij!?
Wel via hotsync, custom

zit hem daar de kneep? denk je?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 januari 2005, 15:44
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Of daar de kneep zit weet ik niet... treffend is het wel.

Overigens staat deze bij mij niet in de Palmdesktop... maar in de map Palmdesktop in mijn startmenu. Startmenu is bij mij: start/programma's/Palm/Palmdesktop/versamail. Deze link verwijst naar een bestandje MMailWiz4.exe.

Als je via de hotsyncmanager gaat kom je dan ook in "Versamail configuration"?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 januari 2005, 15:50
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
ja, dat is hetzelfde heb ik gevonden.

in ieder geval bedankt;
kan ook daar niet wijzer meer van wiorden

John
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 januari 2005, 17:21
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Heb je in dat scherm de diverse instellingen al gecontroleerd:

staat bij mail client setup Outlook?
staat de juiste mailaccount genoemd?
wat staat er bij de advanced sync options?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 januari 2005, 20:18
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
VERSAMAIL INFO -- Loaded 0 actions entered while disconnected.
Het bovenstaande stond in jouw log. Kan je dat oplossen? Zo te zien kon de Versamail conduit geen contact maken met je mailprogramma. Heb je Outlook openstaan terwijl je sync't? En kijk toch eens bij die configuratie van Versamail, hoe de account is ingesteld. Daar zit namelijk toch de oplossing.

Overigens staat er op de cd als het goed is ook een handleiding van Versamail in PDF-formaat. Misschien vind je daar iets bruikbaars in.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 04 januari 2005, 09:52
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik word echt een beetje gek:

versamail synchroniseert wel al m'n folders, zoals ik die bij outlook heb, maar mail blijft onzichtbaar!
Ik heb echt ingesteld, dat ik alle mail wil synchroniseren, dus niet alleen de niet gelezen mail.
Contcat met outlook is er dus blijkbaar wel.
Overigens is het wel vreemd, dat de synchronisatie van versamial blijft hangen tijdens het ophalen van mail; dan heb ik echt een reset nodig op de PALM en Hoptsync eindigen via de task manager.
Ik begrijp er echt helemaal niets meer van;

wie oh wie kan me nog helpen?

John
Met citaat reageren
  #17  
Oud 04 januari 2005, 10:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 04-01-2005, om 10:52 heeft johnraesen dit gezegd in bericht #16
Overigens is het wel vreemd, dat de synchronisatie van versamial blijft hangen tijdens het ophalen van mail; dan heb ik echt een reset nodig op de PALM en Hotsync eindigen via de task manager.
Als je op zo'n moment stopt is het logisch dat mail niet gesynchroniseerd wordt. Je moet je alleen even afvragen waarom hij stopt. Probeer eerst eens één mapje te synchroniseren om te kijken of dat wel gaat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #18  
Oud 04 januari 2005, 10:58
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik stop niet!
dat programma blijft hangen of duurt het inderdaad zo lang, dat ik te ongeduldig ben?

John
Met citaat reageren
  #19  
Oud 04 januari 2005, 11:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 04-01-2005, om 11:58 heeft johnraesen dit gezegd in bericht #18
Ik stop niet!
dat programma blijft hangen of duurt het inderdaad zo lang, dat ik te ongeduldig ben?
Feitelijk stop je wel omdat je een reset uitvoert
Maar misschien moet je inderdaad wat langer wachten. Overigens als je de optie van mappen synchroniseren even opzij legt en kijkt of mail in je standaard inbox wel aankomt weet je zeker dat er "gepraat" wordt tussen outlook en versamail.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 januari 2005, 09:31
johnraesen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik geef het op!
kost veel te veel tijd om er uit te komen en 3 uur wachten an dan nog niet gesynchroniseerd met mail is volgens mij niet in orde.

Ik doe het voorlopig wel zonder die mail op m'n PALM; als ik er ooit nog eens aan toe kom proibeer ik het weer wel en misschien komen er fatsoenlijke programma's i.p.v. versamail.

En als het uiteindelijk helemaal niet gaat lukken verkoop ik dat ding weer wel en stap weer over op een PPC

groeten
en dank voor alle hulp die jullie me hebben willen bieden.

John
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023