Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2004, 22:29
fseddik
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth pda en PC communicateprobleem.

Beste medegebruikers,

Nachten ben ik bezig geweest. Het hele forum twee keer gelezen. Ik word er gek van, ik krijg de communicatie tussen PDA en PC doormiddel van bluetooth niet werkend.
De site http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/ deze kan ik dromen, maar toch, het lukt mij niet. Laatste redmiddel is jullie hulp.


Probleemanalyse.
----------------
De verbinding komt nu eindelijk tot stand, echter krijg ik bij opstart van de browser webpro de volgende foutmelding:
Foutmelding 2: DNS error, please check coverage, check that host address in preferences is correct [-2]

VOOR DE SNELLE REACATIES: JA, IK HEB OP HET FORUM DE OPLOSSING GELEZEN. Alleen deze werkt niet bij mij.


Wat heb ik gedaan:
------------------
Ik heb een kabelverbinding via @home en een bluetooth verbinding via de bluetooth USB adapter van sitecom.
Ik heb de laatste update opgehaald en de bluetooth adapter geinstaleerd.

Bij netwerklocaties heb ik drie icoontjes staan.
-LAN VERBINDING
-1394 VERBINDING
-BLUETOOTH NETWORK

De LAN VERBINDING is mij onbekend, ik heb daar ook geen instellingen in veranderd.

De 1394 verbinding heb ik alles uitevoerd zoals omschreven op de pagina draadloos internet. Overgens, ja ik heb alles echt waar zo uitgevoerd.

Bluetooth verbinding. Daar heb ik ook niks mee gedaan.

INSTELLINGEN:
-------------
PC -> Netwerk -> 1394 verbinding -> Eigenschappen -> tabblad geav. ->
aangevinkt: andere netwerkgebrukers mogen via de verbinding van deze computer gebruik maken: gevolgd door de netwerkkeuze: bluetooth netwerk.

andere netwerkgebruikers ed..... ook aangevinkt.

op tabblad alg. 2x klik op internetprotocol (TCP/IP)

Instellingen daar:
IPadres (kan het dromen) 192.168.0.1
subnetmasker 255.255.255.0
de rest is leeg gelaten.
Voorkeur DNS en alternatief DNS geen warde ingevuld.


PDA INSTELLINGEN:
------------------
Het connecten gaat dus en als ik dan naar de logfile ga dan zie ik:

Connect:
&*&*()&!@(*&(* (hele hoop tekens)

Service name: Bluetooth LAN
LOCAL IP: 192.168.0.42
Gateway: 0.0.0.0

Onderaan staat dan nog: 192.168.0.6
(diverse combi geprobeerd)


Ik heb nog de code in opdrachtpromp gedaan en zag daar het volgende:

PC
DHCP: Ja
auto. config. Ja
Ipadres: 84.26.246.1

PDA
DHCP: Ja
auto. config. Ja
IPadres: 169.254.36.191
subnetmasker: 255.255.0.0.


Ik weet het niet meer. De foutmedling nogmaals betreft:
Foutmelding 2: DNS error, please check coverage, check that host address in preferences is correct [-2]

Graag een verzoek om het simpel uit te leggen. Ik ben namelijk niet zo goed met PC's. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Meer informatie nodig. Laat het weten.
Alvast bedankt beste palmmedegebruikers
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2004, 23:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik zie niet direct waar het probleem precies ligt. Ik heb zelf immers geen bluetooth en zodoende ook geen ervaring Maar ik vroeg me af waarom je bent gaan werken met de 1394 verbinding in plaats van de Bluetooth Network verbinding. Dat 1394 slaat op FireWire (ook wel IEEE 1394 genoemd, vandaar) en dat is net zoiets als USB, eventjes kort door de bocht. Dus misschien heb je meer succes als je eens naar de Bluetooth verbinding kijkt.

Verder nog een paar dingetjes: wat is het ip-adres van je computer? Is dat 84.26.246.1? En die van je router (of is je modem direct op je pc aangesloten?) Ik geloof dat de kern van het hele verbindingsverhaal 'm zit in ip- en DNS-adres toewijzingen, vandaar mijn vraag.

Laatst gewijzigd door domo; 20 oktober 2004 om 23:58.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 oktober 2004, 09:37
sunoke's schermafbeelding
sunoke sunoke is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Earth, The Galaxy
Berichten: 22
Je 1394 verbinding heeft er inderdaad niets mee te maken. De verbinding die je nodig hebt om op internet te komen is de lan verbinding. Als je daarop de stappen uitvoerd die je op de 1394 verbinding hebt uitgevoerd zou het moeten lukken.
__________________
I will adapt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 oktober 2004, 19:18
fseddik
Guest
 
Berichten: n/a
Alvast ontzettend badankt voor jullie reactie,

Het volgende:

Ik heb nu geprobeerd bij de LAN verbindingen de stappen uit te voeren en bij 1394 verbinding deze te verwijderen.

Ik krijg echter nog steeds dezelfde foutmelding in webpro. Als bijkomend probleem kan ik, indien ik deze instellingen activeer, geen gebruik meer maken van internet (reguliere PC)

Mijn modem is aangesloten vanuit de meterkast en loopt dan met een kabel (niet USB maar met zo een telefoonstekker) naar de PC
Ik maak trouwens gebruik van een Tungsten.

Misschien werkt het wel niet. Mijn vriendin word er gek van en als het nog lang duurt is het bankstel alles wat mij nog rest voor de nacht.
Laat het dan wel zo zijn dat ik nog wel draadloos kan internetten. (geintje)

Mijn IP adres weet ik niet. Beter gezegd, ik weet niet hoe ik het genoemde adres moet opzoeken.

Bedankt en mocht u nog meer vragen hebben, laat het weten. Ik hoop echt dat wij eruit kunnen komen, het liefst voordat ik mag verhuizen naar het bankstel.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 oktober 2004, 16:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Boodschap van het forum systeem
The IP Address is: 84.26.246.171.
Even gecheckt bij je posting, dat is inderdaad je IP adres.

Citaat:
PDA
DHCP: Ja
auto. config. Ja
IPadres: 169.254.36.191
subnetmasker: 255.255.0.0.
Waarom niet, zoals in de handleiding staat, de IP adres van je PDA forceren op 192.168.0.nogwat ?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2004, 18:51
fseddik
Guest
 
Berichten: n/a
Bijna, aub hulp

Beste mensen,

Ik ben, zo denk ik op de goede weg.

Ik heb nu een verbinding via mijn bluetooth verbinding. Helaas krijg ik nu de melding
DNS lookup timed out. Please check coverage, and try again. [Comm. 8];

Nu denk ik dat ik het volgende niet goed doe. Hulp AUB

Ik krijg bij de bluetooth verbinding niet de volgende afbeelding.
altahsn ik kan hem niet vinden.

Verder staat alles goed ingeschakeld.

Als ik een site ping dan krijg ik het volgende na verloop terug.

Errortimeout (cox1212):time=0ms

Iemand?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif icswhomenetwork.gif‎ (10,9 KB, 30x gelezen)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 oktober 2004, 21:03
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Hallo fseddik,

Ik heb zelf ook een Tungsten T3 en maak ook gebruik van Bluetooth via PC / ADSL om het internet / amil op te gaan.

De instellingen die je hebt aangemaakt in Lan moet aanmaken in Bluetooth. Je maakt immers een verbinding met Bluetooth.
De lan verbinding is voor een ventueel Local network met andere PC's.

Je moet IP adres etc:
IPadres (kan het dromen) 192.168.0.1
subnetmasker 255.255.255.0
Gebruiken.

Zorg dat je Bluetooth wel op een lege Com poort staat 4 of 5.

Dan in PDA Bluetooth instellingen goed zetten ( Device name etc)

In connection maak je een Bluetooth verbinding aan.
Daarbij kies je
Connectie : Laocal Network
Via Bluetooth
Device (trusted device)= je PC

Dan kies je netwerk:
Maak daar je internet verbinding aan:
New:
Service: Bijv je provider
User name je inlog naam
password>>...
Connectie: Je hiervoor je aangemaakte verbinding.


Als je nu naar je bluettooth verbinding gaat (onder in je scherm) kies je netwerk ( die je hebt aangemaakt)
Connect je: Je ziet dat je inlogt ( als alles goed gaat) Ben je goed ingelogd moet je ook met webpro het internet op kunnen komen.

Proberen maar succes!

Grt Danny
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 oktober 2004, 21:12
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Oh ja wat ik nog vergeten ben, je moet op je PC internet delen aanzetten anders kom je nooit het internet op met je PDA.

Grt
Danny
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 oktober 2004, 21:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Bluetooth pda en PC communicateprobleem.

Citaat:
Op 20-10-2004, om 22:29 heeft fseddik dit gezegd in bericht #1
PDA
DHCP: Ja
auto. config. Ja
IPadres: 169.254.36.191
subnetmasker: 255.255.0.0.
Het IP-adres 169.254.x.x wordt toegekend wanneer er geen DHCP server gevonden wordt. Met dit IP adres kun je in ieder geval geen gebruik van je netwerk maken. Zorg dat dit 192.168.0.x wordt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2005, 21:52
Dubbeldam
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Uiteindelijk is het mij gelukt : T|X + Bluetooth + PC

Eind goed, al goed. Maar het heeft wel erg veel tijd en hoofdbrekens gekost, om via Bleutooth met mijn gloednieuwe Tungsten T|X op het internet te komen

Wat we wel verbaasd is dat de handleiding suggereert dat het een fluitje van een cent is, wat volstrekt niet het geval is, althans in mijn geval.

Ik vraag mij af hoe een willekeurige, niet technisch georienteerde gebruiker, dit ooit aan de praat krijgt. Ik kan me voorstellen dat je de T|X terug brengt naar de winkel, simpelweg omdat het niet werkt, zoals het voorgesteld wordt.

Ik heb de procedure in een word file gezet, voor mijzelf en eventueel anderen, mocht het nodig zijn. Daarin staat nu stap voor stap wat je moet doen, om het aan de praat te krijgen.

Ik heb de laptop aangesloten op ADSL, die staat in mijn kantoor.
In de woonkamer zit ik nu op de T|X te internetten, een hele sensatie!

Wat nog niet lukt is om met het standaard mail programma mijn email op te halen.
Wellicht lukt dat ook nog een, maar ondertussen gebruik ik webmail en dat werkt altijd.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 november 2005, 09:22
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dubbeldam
E

Ik heb de procedure in een word file gezet, voor mijzelf en eventueel anderen, mocht het nodig zijn. Daarin staat nu stap voor stap wat je moet doen, om het aan de praat te krijgen.
Zou je dit bestand dan in dit forum willen plaatsen? Ben zelf ook al 24h bezig.....
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 november 2005, 11:27
fseddik
Guest
 
Berichten: n/a
Voor mij ook,

Mocht je het bestand hebben, kan het ook mailen naar fseddik@usa.net

Mijn dank is groot
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 november 2005, 00:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat mij opvalt is dat - ook - beginnende gebruikers vaak de handleiding niet goed lezen, en zelf instellingen bedenken. Dit kan zijn omdat de handleiding niet nauwkeurig genoeg beschreven is, of omdat het makkelijk is om een eigen intepretatie aan te geven. Daarnaast wordt er niet al te best teruggekoppeld op suggesties die anderen in de thread maken om te helpen: vaak komt er geen antwoord of probeert men iets totaal anders uit, wat vaak samengevat wordt in "ik heb vanalles geprobeerd".

Het kan niet zo zijn dat de bestaande handleiding voor honderden beginnende mensen wel werkt en opeens voor iemand niet, en dat de reden daarvoor zou zijn dat de handleiding waardeloos is. Dan moet er een speciale reden zijn, en om achter die individuele reden te komen, moet ook de beginnende gebruiker zo goed en kwaad als het kan samenwerken met de mensen die hulp bieden: dat wil zeggen, accuraat terugkoppelen, niet zomaar iets zelf proberen en veranderen zonder te zeggen wat precies en dan zeggen dat het nog steeds niet lukt en dat het allemaal maar te moeilijk is. Het moet wel van twee kanten komen.

Ik vind het dan ook belangrijk dat wanneer mensen zelf initiatief nemen om een eigen handleiding te schrijven, dat die ook gedeeld kan worden met *alle* gebruikers van het forum, en niet individueel via mail naar personen wordt gestuurd.

Dus indien Dubbeldam daar geen bezwaar tegen heeft, kan hij het documentje als .doc bestand posten in deze thread, of opsturen naar moderators@palmclub.nl , en dan zorgen we ervoor - mits het nuttig is - dat de tips pagina aangepast wordt.

Palmclub. Zo helpen we elkaar verder.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2005, 09:09
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Fseddik, weet je zeker dat je geen firewall ingeschakelt hebt?

Dat zou de communicatie ook kunnen belemmeren. Windows heeft ook een ingebouwde firewall, misschien dat die aan staat.

It's worth a try .
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 november 2005, 15:19
Twest
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een HP 1940, ik wil een bluetooth connectie opzetten met mijn computer. De connectie lukt allemaal ik ben verbonden met de computer, bij netwerkverbindingen dan bluetooth - netwerk verbinding (PAN) dan verbind hij gewoon goed.
Nou druk ik dus bij de PDA op internet en doe connect to the internet via bluetooth using a network acces point. Dan connect via LAN acces point or a computer permanently connected to a local network dan next dan klik ik mijn computer aan bij devices. Dan gaat hij zoeken naar de computer maar hij zegt discovery was unsuccesfull.
Als de pan connectie verbonden is zie ik bovenin twee pijltjes ik druk daarop en zie dan: The internet: network card en dan my VPN: connect VPN.
Als ik bij instellingen ergens op netwerk card druk zie ik ook Bluetooth pan user driver met Ip adress enz. daar heb ik alles ingevuld zoals het op de computer stond als de PDA geconnect is. subnetmask, ip adress.
Moet ik mischien nog drivers instaleren ofzo op mijn computer?

Laatst gewijzigd door Twest; 27 november 2005 om 15:27.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 november 2005, 15:28
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Geen idee.

Dit is een forum voor Palm OS PDA's. Deze zijn sneller en stabieler als Windows apparaten...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 december 2005, 18:52
Evert
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook erg veel belangstelling in dat word document. Ben nu een dag aan het rommelen om de bleutooth aan de gang te krijgen. Heb ongeveer dezelfde configuratie, met een sitecom bleutooth ding en een palm tx.

Evert Jan
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 december 2005, 17:31
wildsseb
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth 2

Aller eerst.
Ik begrijp volkomen dat het weinig zin heeft om meerdere topics over een onderwerp te hebben maar voor je een topic sluit zou je dan eerst willen kijken of het topic waar naar je verwijst of daar nog gepost kan worden kreeg n.l. de melding: This Thread is more than 377 days old, you can't reply to it.

Ik ga dus hierverder met het probleem ik heb gekeken op het andere topic (zie bluetooth) alleen het daar staat in vermeld dat met de foutmelding: DNS lookup timed out. Please check coverage, and try again. [Comm. 8], het dns andres zoou volgens bovengenoemd topic bezet zijn. Maar dat is niet zo.
Het enige DNS adres wat bezet is is doormijn modem en begint met 195 en dus niet met 192. hoe nu verder (p.s. heb nu wel de zoek functie gebruikt)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 31 december 2005, 17:39
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Heb je de instellingen wel goed staan van het subnetmasker?

Het subnetmasker van de bluetoothverbinding en de internetverbinding moeten gelijk zijn (dus bijvoorbeeld 255.0.0.0). Ga daarna naar de internetverbinding -> eigenschappen, en vink bij Internetverbinding delen aan:

Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken.

Zet ook je firewalls eerst uit, configureren kan later wel.

EDIT
Volgende keer even iets beter kijken op de thread die Gazpacho je gaf, want daar stond dit wel degelijk in.

__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #20  
Oud 31 december 2005, 17:41
wildsseb
Guest
 
Berichten: n/a
firewall staat uit en staat een vinkje bij internet delen.
Ik weet alleen niet hoe ik dat subnetmasker moet aan passen

p.s. daarom had ik ook niets aan de thread omdat wat ik nodig had er niet in stond

Laatst gewijzigd door wildsseb; 31 december 2005 om 17:46.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023