Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 januari 2006, 15:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
iQue krijgt geen gps ontvangst

Heeft iemand toevallig nog tips voor me .
M'n iQue ligt nu al weer een paar uur onder een kap van doorzichtig kunststof op de tafel achterbuiten. En hij wil maar niet fixen.
Ook gisteravond heeft-ie zo'n vier uur buiten gelegen.
Normaal krijg ik op die plaats met 20 minuten toch wel een fix, ook als de gps een maand niet aangezet is.

Gisteren in de auto richting Leeuwarden (ruim 100 km) kreeg ik ook al geen gps-ontvangst, terwijl de palm in een opbergvak op het dashboard van de auto lag, onder de voorruit. De voorruit is niet warmtewerend, dus nog van de oude stempel. En we gingen (uiteraard) over de Afsluitdijk, waar het normaalgesproken goed mogelijk moet zijn een fix te krijgen (want vrij zicht).

Vorige week in Utrecht Overvecht heb ik ook al geprobeerd te fixen, maar toen had ik vrij veel last van bomen. Dus dat het fixen toen niet ging vergeef ik de iQue.

De laatste fix dateert van 2 december, dat was in Amsterdam. De palm ligt nu zo'n 40 km verderop .
Ik heb 'm vandaag een hard reset gegeven. En nu ligt de palm buiten zonder additionele programma's geïnstalleerd. Tot mijn verbazing heeft de iQue de plaats onthouden waar er voor het laatst gefixt is. Dat heb ik overigens handmatig ingesteld op ons thuisadres, om te zien of dat de gps-ontvangst zou verbeteren. Niet dus.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 januari 2006, 16:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=23077

Ben je nu je oude Palm aan het afdanken?

Ik denk dat jij als geen ander weet hoe een fix verkregen moet worden (buiten, antenne horizontaal) en dat als een andere GPS ontvanger op dezelfde positie zonder problemen werkt, dat de iQue dan ook moet werken. Ik weet het dus niet, maar laten we hopen dat het niks ernstigs is
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 januari 2006, 17:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ziet ie wel satellieten in Cetus? En heb je er met drie sterretjes signaalsterkte?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 januari 2006, 20:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ben je nu je oude Palm aan het afdanken?
Die nieuwe iQue heeft geen hiresplus hè, en van de M5 word ik ook heus geen fan. Nu ja, hoogstens van de BMW M5 .

Citaat:
Ziet ie wel satellieten in Cetus? En heb je er met drie sterretjes signaalsterkte?
In Cetus - QueGPS idem dito - verandert de positie van de cijfers in de cirkel wel. Maar geen bolletjes (geen sterretjes in Cetus toch, of staafjes in QueGPS).
Zou die echt zo van slag zijn geraakt door (te lang) ongebruikt te zijn geweest? Of is het wolkendek net te dicht om 'm onder een plastic kap te leggen? De iQue heeft immers niet zo'n sterke gps-ontvanger.
Ik zal de palm morgen wel in m'n hand houden als ik 2 km op de fiets door de polder moet .
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 januari 2006, 22:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik ben net even de dijk opgelopen (met meer dan vrij zicht op de hemel ). En dat leverde ook weinig resultaat op. Het enige dat nu echt duidelijk zichtbaar geworden is is dat de plaats van de satellieten in de cirkel wel continu wisselt. (Ofwel satelliet 4 en 13, ofwel 20, 23, 24).

In de auto richting de België-borrel hadden we (JFolkers en ondergetekende) een zelfde soort probleem. Daar wilde de TomTom-muis niet fixen. Dat heeft denk ik ook een goede 80 km geduurd voordat die muis ontvangst had. Als ik me niet vergis was het toen niet al te bewolkt, dus de wolken kunnen toen niet in de weg gezeten hebben .
Ook toen - ik probeerde m'n iQue simultaan te fixen - duurde het een tijd voordat m'n iQue een fix had. Maar dat was met 120 km/h, dus dat was duidelijk anders.

Ik zal de komende tijd op de fiets maar proberen te fixen. Want het zou toch echt wel moeten lukken lijkt me.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 januari 2006, 22:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat je ook kunt proberen, koekie, is de iQue antenne op verschillende posities - maar wel altijd horizontaal tov de horizon - te buigen. Ik hoop niet dat er een contactje ergens los zit, maar dit zou je zo wel kunnen uittesten.

Het kan natuurlijk niet zijn dat de iQue het opeens niet meer doet als ie het altijd wel gedaan heeft.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 januari 2006, 22:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Op de tafel heeft-ie met de antenne horizontaal gelegen. Als ik loop dan is de antenne een positie omgeklapt om een rechte hoek met de hemel te maken.
Dus die verschillende posities kun je afvinken op de lijst .
Daarnaast krijg ik nog altijd het waarschuwingsscherm bij het inschakelen van de gps, zonder enige vorm van vertraging.

En dat er nog steeds wel wat ontvangen wordt is natuurlijk te zien aan de telkens veranderende satellieten in het Gps-statusscherm.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 januari 2006, 02:35
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je GPS doet het nog, maar je hebt een probleem met de signaal sterkte.
Had je op de dijk ook geen bolletjes bij de satellietnrs in de rechtse kolom?
Heb je Cetus in het begin de satellieten zien opsommen?
Wolken houden normaal maar weinig tegen. Tenzij je antenne heel erg vuil is, vermoed ik dan toch ergens een slecht kontakt. De external antenne aansluiting zit die ook op het bewegende deel?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 januari 2006, 21:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Geen bolletjes, ook niet naar verloop van tijd.
Ik heb niet echt iets van een satellietopsomming gezien (wel verspringende satellieten in de cirkel zoals nu wel duidelijk is), maar ik heb er ook niet echt op gelet.
De aansluiting van de externe antenne zit bovenop de pda en heeft dus geen last van bewegende delen: link naar een plaatje.

Het gekke is dat ik 'm de afgelopen dagen toch echt niet heb laten vallen. Een dergelijk probleem verwacht je toch naar aanleiding van vallen of hardhandig behandelen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 januari 2006, 22:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Als je d'r echt mee zit (lijkt me wel): Richard van Pda Tech Center heeft zich lange tijd ontfermd over de iQue. Ik denk dat hij wel weet wat er aan de hand kan zijn. Schrijf hem eens een mailtje (met link naar deze thread).
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 januari 2006, 16:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zal ik zeker doen, maar ik maak er wel iets van voor de lange termijn .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 januari 2006, 15:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gisteren ben ik naar Palmrepair geweest, en daarvan kon ik niet in een jubelstemming geraken.
De gps-ontvangst met externe antenne was goed, maar met de interne antenne was niks te beginnen. De kabel was nog heel, en ook toen Richard de gps-antenne van een Mio geplaatst had gebeurde er niks. De Mio-antenne schijnt overigens een stuk beter te zijn dan een iQue-antenne, omdat de Mio-antenne simpelweg groter is .
De iQue is vanochtend door PDATechcenter opgestuurd naar de importeur, Sailtron, in Nieuwegein. De iQue wordt dan ofwel voor reparatie opgestuurd, of vervangen.

Het wordt dus nog een paar weken afwachten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 februari 2006, 13:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is de tweede optie geworden, vervangen. Tenminste, dat is het voorstel dat ik gekregen hebt. Ze blijken het niet te kunnen (willen?) repareren. In de mail van Sailtron die PDATechcenter naar mij doorgestuurd heeft staat in ieder geval dat het niet "reparabel" is.

Aangezien een kapotte gps-ontvanger na ruim twee jaar (logischerwijs) niet onder de garantie valt moet er voor een vervangende iQue geld neergeteld worden: voor 198 euro heb ik een nieuwe, tegen inlevering van de oude. Hoe dat dan precies zit weet ik eigenlijk niet, krijg ik een hele nieuwe compleet met standaard accessoires, of echt alleen de pda.
Maar het is twijfelen; 198 euro is best geld voor een pda die al weer een paar jaar mee gaat.
Aan de andere kant, niks haalt het natuurlijk bij een iQue , dus ik kan mezelf niet zo snel een alternatief indenken. Ja, een niewere iQue, maar dan kom je of op een PalmOS-versie met een 320x320 resolutie uit, of als je luxer wilt doen op een PocketPC-variant (die evenzogoed de standaard PPC-resolutie van 320x240 heeft). Beide varianten genieten geen voorkeur.

Ja, ik kan overstappen op een pda met bluetooth gps-muis, maar dat tikt ook redelijk aan als je er wat accessoires bijneemt (cradle, case).

En dan zijn er natuurlijk de iQue-nadelen waarmee je blijft zitten: ergens op internet vond ik dat iQue 3600-antennes er meestal na twee jaar aan gaan. Dus dat zou ook kunnen gebeuren met m'n nieuwe iQue.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 februari 2006, 15:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik ben eruit voor mezelf:
het wordt de nieuwe iQue à 198 euro. Dat lijkt me toch de beste besteding, een andere gps-pda met PalmOS en vergelijkbare specificaties is er niet en een leuke nieuwe pda met gps-muis is stukken duurder.

Nu maar hopen dat de antenne van de nieuwe langer heel blijft . Nog een kapotte antenne is eigenlijk m'n grootste angst.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 05 februari 2006 om 15:54.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 februari 2006, 21:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De gloednieuwe (!) iQue is binnen, dus mijn persoonlijke iQue-dramafeuilleton is ten einde gebracht .

Toch wel heerlijk hoor; een backup op een geheugenkaartje. Zo ongeveer binnen vijf minuten nadat ik in Zaltbommel in de trein stapte had ik de nieuwe iQue geïnstalleerd. Alleen de gps-applicaties vergden daarna nog wat configuratie.
Thuis de nieuwe kaartenset geactiveerd en geïnstalleerd, de rom-update uitgevoerd en hij kan er weer tegenaan.

Hier achterbuiten had ik nu binnen vijf minuten een 2D-fix. Dat lijkt me prima, zeker gezien het feit dat de gps-locatie een of andere plaats in Taiwan was.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 februari 2006, 21:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Pas je je sig ("iQue-bezitter, maar nu even niet ") dan wel even aan
En veel plezier met je nieuwe speleding.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 18 februari 2006, 21:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je zou het haast vergeten.

Als ik iets leukers weet - allicht minder cryptisch - dan zie je het wel weer. Voor nu kon ik even niks beters bedenken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023