Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Heb jij problemen met de bluetooth gps-muis van TomTom
Ja 15 62,50%
Nee 9 37,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20 april 2004, 17:42
Emiel
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi allemaal,

Ik heb die update geinstalleerd, tomtom is nu netjes versie 4.1
en een route die ik eerst niet kon plannen kan nu wel gepland worden.
Dus dat is opgelost. De problemen met de bluetooth lijken te zijn gedaald van 100% naar 95%.

De handleiding van die gps ontvanger (in een post hierboven staat een link) haal ik eigenlijk niet veel zinnigs uit.

----

hoe gedraagt ie zich nu ?

Als het eenmaal werkt en de bluetooth gps ontvanger blijft van stroom voorzien, dan blijft het redelijk werken.
Ik kan dan mijn palm uitzetten en weer aanzetten (ik ga eerst uit tomtom) en als ik dan weer in mijn auto kom en mijn palm aanzet heeft ie binnen enkele minuten weer een goede werkende gps verbinding.

Als dat dus niet werkt, dan moet ik veel moeite doen om de verbinding weer up and running te krijgen.
Als de bluetooth ontvanger nog aanstaat (vanuit de werkende situatie dus) en de blauwe led knippert nog steeds,
dan volstaat een nieuwe bluetooth discovery op mijn palm meestal.
(dit lijkt dus iets te zijn verbeterd sinds de update tomtom vindt hem dan wel, maar het duurt iets langer dan ik gewend was)

Soms wil mijn palm hem dus helemaal niet vinden, reset op de palm,
vind ie hem vaak wel.
Soms knippert de blauwe led niet meer, ik krijg dan met moeite de gps ontvanger uit (ik heb het idee als ik de knop 5 seconden ingedrukt houd dat ie wel meteen uit gaat)
en dan zet ik de ontvanger weer aan (knop toch wel een seconde indrukken)

Dan vindt de palm de gps ontvanger weer, maar de blauwe led gaat niet altijd constant branden (als ie dat wel doet is het allemaal o.k.)
Kan ook zijn dat ik hem dan weer moet resetten (mijn palm en of de ontvanger) de palm lijkt het ding keer op keer te vinden in zijn bluetooth lijstje. Maar tomtom blijft dan roepen dat hij geen gps ontvanger heeft. (de led blijft dan ook knipperen)

Ik heb al een paar gezien dat de blauwe led voor een paar seconde aan gaat, net of ie dus een verbinding op aan het zetten is, maar dan toch weer uitvalt of iets dergelijks. Ook zie ik dan in de tomtom satelliet overzicht dat ie aan het verbinden is.
(ik heb het ook al met een andere palm geprobeerd maar hier dezelfde problemen. de palms onderling connecten gaat meteen en die andere palm wordt veel gebruikt met een bluetooth telefoon die ik helaas niet heb en dat gaat ook o.k.)

Dan na veel 5-en en 6-en zonder enige reden krijg ik hem draaiende.
De blauwe led blijft branden en tomtom meldt dat ie een tomtom wireless ontvanger heeft. (als het gps signaal niet goed genoeg is,
dan krijg ik dus te zien dat ie geen goed gps signaal heeft dus het heeft echt te maken met de bluetooth verbinding)

Ik weet het verder eigenlijk ook niet meer maar als dit zo door blijft gaan kan ik jullie binnenkort vertellen of die bluetooth ontvanger kan vliegen.

Laatst gewijzigd door Emiel; 20 april 2004 om 17:46.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 20 april 2004, 20:26
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,
hierbij mijn ervaring.

Ik heb helaas ook "Ja" moeten stemmen.
Tot vandaag had functioneerde de muis redelijk. Af en toe kon de BT connectie niet direct gemaakt worden en lukte dat pas na verwijderen van de TT muis van de "trusted devices" en deze vervolgens weer toevoegen dmv "Add device" via "Current discovery".
Echter vandaag lukte dit met geen mogelijkheid. Alles geprobeerd, PDA aan/uit, muis aan/uit, tig keer proberen te pairen, maar steeds zonder resultaat en na ruim een uur de moed maar opgegeven.

Ik zag zojuist dat er een update is van TT. Deze maar eens installeren en kijken of het probleem dan opgelost is en anders maar contact opnemen met TT.

Ook is een keer het satelietsignaal keer op keer weggevallen, maar dit was het geval bij een lege (muis)accu die op dat moment net opgeladen werd via de carkit. Zou op zich niet mogen, maar tot nu toe maar 1 keer meegemaakt en daarna nooit meer.

Afgezien hiervan: wanneer ik een verbinding had, bleef deze bestaan en was de plaatsaanduiding erg nauwkeurig.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 20 april 2004, 20:49
Magic
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb soms ook problemen met het vinden van de GPS muis. Wat bij mij goed helpt is het zoeken van de muis met Cetus. Als deze de muis ontdekt en dat gebeurd eigenlijk altijd dan herkent Tomtom ook de muis weer.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 april 2004, 21:44
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Het probleem met het niet kunnen pairen is opgelost.
Blijkbaar zat er opeens iets fout in mijn TT3, want ik zag na een hotsync (die zonder foutmeldingenverliep) in de log dat de "system synchronization failed" tgv een protocol error omdat de handheld file "bluetooth_trusted_devices" niet geopend kon worden.
Na een harde reset en een restore, verliep de hotsync weer OK en werd de BT muis ook direct gevonden.

Wellicht een tip voor diegenen die ook problemen hebben met het pairen.

Maar... waarom nu opeens deze fout ontstond??

Ik weet niet of een update van TTN naar 4.1 dit probleem ook opgelost zou hebben, want ik kreeg dit niet voor elkaar. Netjes de instructies opgevolgd en de file "start.prc" geinstalleerd, zie dat TTN daarna naar de "Unfiled" categorie is gezet, maar nog steeds versie 4.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 april 2004, 13:13
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,
De update naar 4.1 is dankzij de instructies van TomTom gelukt. Het probleem trad vaker op en kon verholpen worden door een herinstallatie van de Palm desktop software.

Ik heb 4.1 nog niet veel gebruikt, maar tot nu toe gaat het pairen zonder problemen. Ook de toegevoegde opties (bv het vermijden van een deel van de route) werken perfect.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 april 2004, 16:25
curious
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Problemen GPS muis

Mijn beginnersproblemen zijn door dit forum opgelost, ik heb daarom voor "geen probleem" gestemd.

Ik heb natuurlijk ook binnen zitten wachten op satellietsignalen.
Verder geregeld geen contact via BTooth en ik begreep niets van de ledjes. Bij uitzetten ging het groene aan etc.

Een kleine gebruiksaanwijzing/beschrijving in de doos is toch niet teveel gevraagd!

Sinds ik de navigator uitzet via het "huisje" is het contact met de muis geen probleem meer. Als ik dat vergeet: De T3 een keertje soft resetten en alles is OK.

Nu meer dan tevreden over mijn aankoop.

gr

curious
Met citaat reageren
  #27  
Oud 25 april 2004, 17:16
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Via Bericht 18 in deze thread is de handleiding van de muis te vinden. Hoewel er niet dramatisch veel in staat zijn er wel nuttige dingen te vinden.

Heb je de update van TomTom naar versie 4.1 al geïnstalleerd? Die verhelpt volgens mij de problemen die jij hebt.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 25 april 2004, 20:32
curious
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor je reactie.
Ik heb de handleiding gelezen en de update uitgevoerd en ben van de problemen af.
groet,

Henk
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 april 2004, 22:10
pvda
Guest
 
Berichten: n/a
TomTom muis problemen

inderdaad ook al een paar keren een weerbarstige TomTom Bluetooth muis gehad die ook al niet 'uit' wou. Die knop is helemaal een anti-stress ding!
De kleuren van de LEDs zullen wel wat vertellen, maar bezorgt me iemand dan eens een telefoonnr bij TomTom?

Ik meen evenwel dat de meeste problemen vooral optreden op de moment dat de muis niet voldoende lading heeft (mijn sigarenontsteker heeft de geest gegeven) of als ik in het midden van een navigatie de Palm T3 per ongeluk afzette zonder (volgens de voorschriften) eerst de TomTom soft te verlaten. Vergeet je muis dan maar eventjes! En resetknop zou dan wel aangewezen zijn.

Nog geen ervaring met de update 4.1 van TomTom.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 27 april 2004, 14:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zie Bericht 18 van deze thread voor een handleiding van de muis (stond ook al drie berichten terug).
Met citaat reageren
  #31  
Oud 01 mei 2004, 21:40
wwwmartinvnl
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag een kinderfeestje gehad.
De kinderen komen namelijk uit de verre omtrek dus een een ware beproeving voor de T3-TOMTOM gps.
De rit ging naar Dongen, zo'n 20 km., en tijdens de gehele rit geen verbinding met de GPS.
Op het moment dat we weer vertrekken aldaar, de T3 + gps heeft continue aangestaan, vertoont de T3 plotseling tekenen van leven en vertelt ons waar we ons bevinden.
Wanneer we vertrekken blijkt de batterij "low" te zijn en net voor we instappen geeft ie de geest.
Opnieuw aanzetten en aansluiten op de sigarettenaansteker tijdens de rit krijgt geen informatie uit de T3 dus dat werd weer zoeken, ditmaal naar een locatie in Sliedrecht.
Nu krijgen we bij aankomst de melding dat we de plaats van bestemming bereikt hebben............... tja, we hebben wel zelf moeten zoeken en vragen onderweg.
TOMTOM meldt alleen dat we de plaats van bestemming bereikt hebben, zucht.
De volgende stop is in Leerdam, en waarachtig, TOMTOM komt onderweg tot leven en vermeldt keurig de route tot aan de deur.
Het is mij een raadsel waarom TOMTOM gedurende lange tijd niets van zich laat horen om daarna om één of andere, voor mij onbekende reden, weer tot leven komt.

Het vreemde was dat ook dat het rechter rode lampje brandde, TOMTOM prima werkte.
Maar volgens mij betekent dit dat de GPS opgeladen moet worden!!!
Komende week ga ik 3 keer naar Rotterdam dus heb ik mooi de gelegenheid om even binnen te wippen bij de PDASHOP.NL om wat extra info.
Niet alleen om bovenstaande maar ook voor uitleg van die lampjes op de GPS-muis.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 01 mei 2004, 21:44
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Het vreemde was dat ook dat het rechter rode lampje brandde, TOMTOM prima werkte.
Maar volgens mij betekent dit dat de GPS opgeladen moet worden!!!
Dit betekend inderdaad dat de muis opgeladen moet worden ja
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 01 mei 2004, 21:48
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zie bericht 30 voor bericht 18 voor die lampjes .

Verder kan het bij dichte bebouwing of bomen die half over de weg hangen moeilijk zijn om satellietsignalen op te vangen. Het beste voor satellietontvangst is vrij zicht op de hemel.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 01 mei 2004, 21:58
wwwmartinvnl
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-05-2004, om 22:48 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #33
Zie bericht 30 voor bericht 18 voor die lampjes .

Verder kan het bij dichte bebouwing of bomen die half over de weg hangen moeilijk zijn om satellietsignalen op te vangen. Het beste voor satellietontvangst is vrij zicht op de hemel.
De route ging ook grotendeels via de snelweg dus de ontvangst zou dan toch goed moeten zijn.
Verder geven die lampjes allerlei kleuren op willekeurige momenten.
Eerst is er contact bij een knipperend blauw lampje links terwijl er rechts niets te zien is en vervolgens alleen als het rechter rode lampje rechts brandt, terwijl nu het linker lampje uitblijft.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 01 mei 2004, 22:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zie bericht 33 voor bericht 30 voor bericht 18 voor die lampjes.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 04 mei 2004, 21:21
Guus
Guest
 
Berichten: n/a
Aangezien ik tot nu toe geen problemen met de Bluetooth versie heb (1 week in bezit), heb ik voor "geen problemen" gekozen.

Guus
Met citaat reageren
  #37  
Oud 11 mei 2004, 17:41
wwwmartinvnl
Guest
 
Berichten: n/a
Die lampjes, dat begrijp ik wel, ongeveer.
Maar dat nog steeds niets af aan het feit dat tijdens een rit van 50 km. er nog steeds geen gps-signaal ontvangen wordt.
Om vervolgens bij aankomst te mogen vernemen dat de bestemming bereikt is.
Het zal best toeval zijn natuurlijk maar waarom plotseling na 50 km. wel een signaal?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 11 mei 2004, 19:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Heb je soms een extra dikke warmtewerende voorruit of een voorruit met verwarmingselementen erin? Dat wil nogal eens problemen opleveren met de ontvangst.
Dat je als je op de plaats van bestemming aankomt ineens wel ontvangst heb zou kunnen doordat een connectie met de satellieten makkelijker te maken is als je stilstaat.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 11 mei 2004, 21:02
wwwmartinvnl
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 11-05-2004, om 20:39 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #38
Heb je soms een extra dikke warmtewerende voorruit of een voorruit met verwarmingselementen erin? Dat wil nogal eens problemen opleveren met de ontvangst.
Dat je als je op de plaats van bestemming aankomt ineens wel ontvangst heb zou kunnen doordat een connectie met de satellieten makkelijker te maken is als je stilstaat.
Nee, geen warmtewerende voorruit, maar het wordt zelfs sterker....
Wanneer ik buiten sta, zonder gebouwen of iets wat de ontvangst zou kunnen storen, dan is er geen ontvangst om vervolgens een dag later weer gewoon te werken.
Het blijft een raadsel waarom er eerst wel ontvangst is terwijl in een zelfde situatie weer geen ontvangst is.
De ontvangst is inmiddels 4 dagen prima geweest terwijl op de 5e dag bij vertrek plotseling (tot op heden) weer geen ontvangst meer is.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 14 mei 2004, 15:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik denk dat omruilen voor een nieuwe gps-muis de enige oplossing is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023