Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 juni 2008, 06:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] Onofficiële SDHC-ondersteuning voor oudere Palms bijna klaar

Het Enfant Terrible van de Palm-community, Dmitry Grinberg, is bezig met zijn allerlaatste project: het ontwikkelen van een SDHC-driver voor oudere Palms, zodat ook SD-kaartjes groter dan 2GB gebruikt kunnen worden.

Dmitry is voornamelijk bekend van zijn softwarehuis PalmPowerups, met creatieve titels als SkinUI en Unlimited Dynamic Memory Hack, die de functionaliteit van PalmOS-apparaten aanzienlijk verhogen. Ook staat hij bekend als een huilebal die moeilijk tegen kritiek kan.

Het werk verloopt gestaag verder. Inmiddels zijn er al een hoop mensen de (gesloten) beta aan het testen. Van alle oudere Palms, kunnen inmiddels de Tungsten|T5, T|X en Lifedrive al SDHC-kaartjes lezen én schrijven, terwijl de Zire 72 het alleen nog maar bij lezen moet houden.

Dmitry heeft gezegd dat als de driver af is, hij voor $20 EUR per licentie te koop wordt aangeboden.

Bron: Work Proceeding Nicely on SDHC Driver for Palm Handhelds
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5290-fddpab276x.jpg‎ (4,0 KB, 0x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 juni 2008 om 11:07.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2008, 10:33
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Wanneer de driver uit komt is nog de vraag, want er moet nog getest worden en hij wil meer typen palm ondersteunen. Het testen wordt volgens mij maar door een beperkt aantal personen gedaan (als het op dit moment al gedaan wordt)
Het draadje op 1src waar veel in staat:

http://www.1src.com/forums/showthrea...9&page=1&pp=15

Blog waarin hij de status bijhoudt:

http://palmsdhc.blogspot.com/

Dat Dmitry een huilebalk is moet enigzins genuanceerd worden: het linkje gaat over het feit dat een cracker steeds op de site van Dmitry links naar registratie sleutels plaatst. Dat zou ik als software ontwikkelaar ook niet leuk vinden. Hij is wel erg gevoelig voor kritiek en negatieve opmerkingen (het zal de russische aard wel zijn).

Overigens het getoonde sdhc kaartje van Kingston heb ik ook, maar inmiddels uit mijn 680 geflikkert (zit nu in mijn fototoestel) omdat dit kaartje veel problemen gaf. Het gaat hierbij om uitval (het niet herkennen) van het kaartje in de treo, waarna je hem er eerst uit de telefoon moet halen en weer terugstoppen. Dit is een probleem dat door meerdere personen wordt aangegeven bij dit kaartje.

SkinRevolt? je bedoelt skinUI dat inmiddels freeware is en van Dmitry, of Palmrevolt van 3GX.

Laatst gewijzigd door RolfY; 19 juni 2008 om 10:34. Reden: blog toegevoegd
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2008, 10:53
frisser's schermafbeelding
frisser frisser is offline
Lid
Voornaam: Wilfred
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 juni 2008
Locatie: Limburgia
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
Hij is wel erg gevoelig voor kritiek en negatieve opmerkingen (het zal de russische aard wel zijn).
Goed dat je het zegt. Anders was ik begonnen over zijn foto bij zijn blogger profile....
__________________
Palm Z22 ~ Treo 160 ~ Treo 600 ~ Treo 600 Orange ~ Treo 680 (2x) ~ Treo 750 (WM6)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2008, 11:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah dammit, skinrevolt bestaat niet.

Citaat:
Dat Dmitry een huilebalk is moet enigzins genuanceerd worden: het linkje gaat over het feit dat een cracker steeds op de site van Dmitry links naar registratie sleutels plaatst. Dat zou ik als software ontwikkelaar ook niet leuk vinden
Hij moet niet zeuren, want hij kraakt ook voor z'n lol andermans programma's en zegt dan dat ze niet goed beveiligd zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023