Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 juli 2007, 22:34
Rolando Rolando is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 3
Ombouwen Treo 700P van Sprint

Wie heeft er ervaring met het ombouwen van een amerikaanse Treo 700P van provider Sprint. De Treo heeft nl. een geintegreerde SIM-kaart en je kunt van de buitenkant dus geen SIM-kaartje erin stoppen. Ik heb ook een Treo 650, welke perfect werkt. Echter de specificaties van de Treo 700P en het gehavende uiterlijk van de 650 (veel gebruikt) heeft mij er toe doen besluiten om een Treo 700P aan te schaffen.
Weet iemand waar je een overzicht kunt krijgen van wat er in de Treo 700P zit (welk printboardje dient waarvoor). Ik ben wel redelijk handig met ombouwen en wil ook graag de uitdaging aangaan, maar niet ten koste van een defecte unit. Alle hulp is welkom op spammijniet@gtail.com

Palm IIIxe - Tungsten W - Tungsten T2 - Treo 650 - Treo 700P

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 31 juli 2007 om 23:12.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 juli 2007, 23:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom op de Palmclub

Ik heb je mailadres maar even weggehaald, voordat spambots het ontdekken en jij met een continue lading spam komt te zitten.

De Treo 700p is een CDMA-device. Dat gaat niet werken op onze Europese GSM-netwerken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 augustus 2007, 06:09
Rolando Rolando is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Welkom op de Palmclub

Ik heb je mailadres maar even weggehaald, voordat spambots het ontdekken en jij met een continue lading spam komt te zitten.

De Treo 700p is een CDMA-device. Dat gaat niet werken op onze Europese GSM-netwerken.

Ik heb de treo 650 uit elkaar gehaald en de 700P er langs gelegd en zijn zien er (op een enkel klein detail) redelijk hetzelfde uit. Beide hebben een klein printplaatje waar de SD-sleuf op zit. Bij de 650 zit hier ook nog een SIM-sleuf op en bij de 700P niet. Ik weet niet of ik door middel van het verwisselen van dit kleine printplaatje met mijn 700P kan bellen, oftewel, ik weet niet of het kleine printplaatje de GSM functie bevat (misschien is deze wel verdeeld over kleine printplaatje en hoofdprintplaat). Vandaar dat ik ook geinteresseerd in de lay-out van de printplaatjes.
Bedankt nog voor het weghalen van het mailadres.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 augustus 2007, 10:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat het grootste probleem zit in de software. Hoe wilde je dat gaan aanpakken? Als het puur een kwestie was van een printplaatje omwisselen zouden de 700p en 755p ook wel als GSM variant verkrijgbaar zijn. (Alhoewel, wat is de 680 anders dan dat...)

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar houdt er rekening mee dat er meer is dan enkel de hardware
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 augustus 2007, 21:17
Rolando Rolando is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 3
Ik ben vanmiddag even bezig geweest met het omwisselen van het kleine printplaatje. Met opstarten geen probleem, echter zodra je de telefoon aan wilt zetten wil ie het netwerk van Sprint op. Tot nu toe geen succes. Ik denk dat het een Treo gaat worden als PDA geschikt ipv MDA. Tenzij iemand anders nog briljante ideeen heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023