Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 maart 2004, 14:05
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Lampje T3 T1

Hoe krijg ik het ledje uit bij de T3 als hij aan het chargen is?
Op de een of andere manier heeft iemand gedacht dat het handig is maar als ik mijn power-to-go er aan heb hangen dan loopt hij gewoon leeg op dat ledje.

Is er een patch, hack of zo iets?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2004, 14:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je palm of power to go door dat ledje leegloopt. Ik zou overigens geen programma weten om dat ledje uit te krijgen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2004, 16:29
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Hoe onwaarschijnlijk ook!

Van de support site:

Information on not leaving Palm(tm) Power To Go attached to your handheld for extended periods

It is not advised to leave Palm(tm) Power To Go attached to your handheld after the handheld is fully charged. Some Palm(tm) handhelds have a LED that lights when the handheld is being charged. This LED can drain the Power To Go's battery if the handheld is attached for extended periods. Palm recommends you disconnect Power To Go from your handheld when the charging is complete.

Ik vond het al lullig met mijn t1 (tt) maar dat de t3 er ook last van heeft
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 maart 2004, 16:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja: als je je palm maar lang genoeg aan de Power to Go laat zitten dan loopt de batterij leeg. Maar dan heb je het volgens mij over meerdere dagen zo niet een hele week. Heb je voor de gein al eens getest hoe lang het daadwerkelijk duurt?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2004, 16:49
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Ja een nacht.

Als ik hem 's-avonds er aankoppel en ik druk s-morgens op de "test-knop" dan heb ik een rood lampje.

Nu haal ik hem er 3 kwartier eraf dan weet ik zeker dat mijn T3 is opgeladen en dat ik nog stroom genoeg overhoud om nog eenmaal op te laden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2004, 22:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Voor de duidelijkheid, ik neem zonder meer aan dat datgene wat je zegt waar is. Maar een ledje van een palm T3 is dus in staat om in een nacht een volledig opgeladen Power to Go leeg te zuigen. Weet iemand misschien wat zo'n ledje doet (in termen van stroomverbruik bedoel ik dan )?
Overigens vind ik het vreemd dat Palm die Power to Go niet zo kan maken dat als je de palm er op aan sluit het ledje na 5 minuten of zo uit gaat. Temeer daar zij ook wel zullen weten dat dit voor veel mensen een onverwachte verrassing is.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 maart 2004, 23:54
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Bij het laden van een accu blijft er altijd een stroom lopen door het laadcircuit, ook als de accu al vol is. Volgens mij heeft dit niets te maken met het ledje (denk aan zo'n klein fietsachterlichtje met 4 felle leds, kan dagen/weken branden op twee minipenlights). Lijkt mij zo'n verhaal dat verzonnen is om iets duidelijk te maken maar in plaats daarvan meer onduidelijkheid veroorzaakt (ik herinner me een bericht op deze site over stroomverbruik van een palm dat o.a. veroorzaakt zou worden door de harde schijf in de palm.... )

Kortom, niet het ledje maar de electronica die het laden regelt zorgt voor een lekstroom. Zo'n laadcircuit is natuurlijk ook ontworpen voor gebruik op een permanente stroomvoorziening.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023