Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 juni 2001, 08:36
JW van Aalst
Guest
 
Berichten: n/a
m505 schermkwaliteit

Sorry, maar de beeldschermkwaliteit van de m505 mag iedereen voor zichzelf beoordelen. Jij mag 'm ronduit slecht vinden, ik vind 'm in de meeste lokaties zonder meer acceptabel. En mensen aan wie ik 'm heb laten zien ook. Dat is geen gezeur, dat is gewoon een mening. En iedereen mag een andere mening hebben.

Dat je 'm te duur vindt, da's een heel ànder onderwerp. Dat ben ik volledig met je eens: deze dingen horen niet méér te kosten dan een tiende van wat ze nu kosten. Maar zo was het met printers en Cd-branders ook: als maar voldoende mensen ze kopen, keldert die prijs vanzelf.

Ik ben pas blij als er een Palm komt in kleur met een beeldschermresolutie van 320 x 320 pixels en ingebouwde GSM. Maar tot het zover is ben ik erg tevreden over mijn m505.

Groeten

J.W.
  #22  
Oud 05 juni 2001, 23:56
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Quote
wat betreft het schermkwaliteit van uitsluitend de palm m505.... Die is ronduit SLECHT!!! En gewoon niet zeuren want dat is hij gewoon. Ik heb zelf -8 -9 (dus vrij kippig)maar nog zie ik de pixels OVERDUIDELIJK.

visus -8 -9 betekent dat je VERAF niet goed kunt zien, van dichtbij des te beter....

Je maakt me wel huiverig met je opmerking
  #23  
Oud 06 juni 2001, 01:38
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: m505 schermkwaliteit

Kijk, dat *jij* het scherm niet voldoende vindt voor jou doeleinden, okay. Maar dit schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat;

[/quote]wat betreft het schermkwaliteit van uitsluitend de palm m505.... Die is ronduit SLECHT!!! En gewoon niet zeuren want dat is hij gewoon. [/quote]

Ik maak mooi zelf wel uit of het scherm goed of slecht is (en voor mijn doeleinden is het dus GOED!!!) ben je ooit wel eens op het idee gekomen om het sidelight aan te zetten, of is dat soms te ver gezocht voor jou.
  #24  
Oud 06 juni 2001, 02:18
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Re: Re: Re: m505 schermkwaliteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.E. van Middelkoop
Kijk, dat *jij* het scherm niet voldoende vindt voor jou doeleinden, okay. Maar dit schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat;

wat betreft het schermkwaliteit van uitsluitend de palm m505.... Die is ronduit SLECHT!!! En gewoon niet zeuren want dat is hij gewoon. [/quote]

Ik maak mooi zelf wel uit of het scherm goed of slecht is (en voor mijn doeleinden is het dus GOED!!!) ben je ooit wel eens op het idee gekomen om het sidelight aan te zetten, of is dat soms te ver gezocht voor jou.
[/quote]

Heb ik op je teentjes getrapt?
Ik bedoel eigenlijk dat Palm voor 1500,- een betere scherm had kunnen ontwerpen. Als je ziet dat nintendo met zijn gameboy advance een veel betere TFT scherm maakt voor een prijsje van 350,00 zet ik toch mijn vraagtekens over de prijs die palm vraagt voor zijn palm m505. Het TFT scherm is toch het duurste onderdeel van de palm en juist dit is het slechtste onderdeel van de palm m505....
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
  #25  
Oud 06 juni 2001, 09:37
mdijkens mdijkens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 22 mei 2001
Berichten: 43
Smaken verschillen;

Ik vindt het het beste scherm ever...

In goed licht: prima
In donker met frontlight: beste wat ik ooit gezien heb
Matig licht: kleurinformatie minder, leesbaarheid beter dan m'n Palm III, met fl worden kleuren goed

  #26  
Oud 06 juni 2001, 11:33
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Joehoe, PalmVx, kun je de gameboy ook in direct zonlicht goed bekijken. Hoe dik is de gameboy vergeleken met de m505. Hoe is het gesteld met het batterijleven van een gameboy in vergelijking met de m505. Begrijp je. Ik vind je opmerkingen over het scherm ronduit slecht.
  #27  
Oud 07 juni 2001, 01:27
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

palmvx,
Als jij een gameboy (adv) op zo'n manier gaat vergelijken met een pda, dan verklaar ik je voor gek. Waarschijnlijk hadden ze voor die gameboy advance veel meer ruimte, en moesten ze bij de palm m505 de V vorm aanhouden (en dat is maar goed ook!). Met de huidige techniek is het onmogelijk om een redelijk betaalbare (onder de 2000 gulden) pda te maken met een hogere kwaliteit scherm (helderder scherm) maar toch nog met de V vorm. Ze hebben de V vorm gekozen boven een helderder scherm, wat in mijns inziens een hele goeie beslissing is geweest. Als jij er niet tevreden bent, dan koop je toch mooi een pda met een beter scherm, je HOEFT de m505 niet te kopen. Besides, 1500 is voor een pda echt niet zoveel gezien de introductie prijs van de Prism, Ipaq en de Vx. Als jij het niet kan betalen, dan koop je toch mooi een andere pda, de m505 is niet voor niks de top palm pda, of vind je de prijs van de Audi TT of de meest uitgebreid uitgeruste Mercedes ook al zo "schandalig" hoog? Ik heb met de prijs in ieder geval niet zo'n moeite.

Als het jou niet duidelijk is dat Palm de kleine omvang van de pda, en de BRUIKBAARHEID van het scherm boven de "ooh & aah" eigenschappen van het scherm stelt, dan raad ik het jou zeker af om de m505 te kopen. Tevens zou je dan ook beter kunnen stoppen met deze onzin te posten. Idiote vergelijkingen met gameboys en de m505 heb ik al meer dan genoeg gezien, en het is al meer dan eens duidelijk gemaakt dat het nergens op slaat. Dat soort vergelijkingen zijn net zoiets als; "Mijn horloge is veel kleiner dan de m505! de m505 is enorm!". Maar och, het zijn beide portable "computers" en daarom vergelijkbaar toch? How about een vergelijking tussen de m505 en mijn 3 jaar oude rekenmachine...
  #28  
Oud 07 juni 2001, 02:23
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.E. van Middelkoop
palmvx,
Als jij een gameboy (adv) op zo'n manier gaat vergelijken met een pda, dan verklaar ik je voor gek. Waarschijnlijk hadden ze voor die gameboy advance veel meer ruimte, en moesten ze bij de palm m505 de V vorm aanhouden (en dat is maar goed ook!). Met de huidige techniek is het onmogelijk om een redelijk betaalbare (onder de 2000 gulden) pda te maken met een hogere kwaliteit scherm (helderder scherm) maar toch nog met de V vorm. Ze hebben de V vorm gekozen boven een helderder scherm, wat in mijns inziens een hele goeie beslissing is geweest. Als jij er niet tevreden bent, dan koop je toch mooi een pda met een beter scherm, je HOEFT de m505 niet te kopen. Besides, 1500 is voor een pda echt niet zoveel gezien de introductie prijs van de Prism, Ipaq en de Vx. Als jij het niet kan betalen, dan koop je toch mooi een andere pda, de m505 is niet voor niks de top palm pda, of vind je de prijs van de Audi TT of de meest uitgebreid uitgeruste Mercedes ook al zo "schandalig" hoog? Ik heb met de prijs in ieder geval niet zo'n moeite.

Als het jou niet duidelijk is dat Palm de kleine omvang van de pda, en de BRUIKBAARHEID van het scherm boven de "ooh & aah" eigenschappen van het scherm stelt, dan raad ik het jou zeker af om de m505 te kopen. Tevens zou je dan ook beter kunnen stoppen met deze onzin te posten. Idiote vergelijkingen met gameboys en de m505 heb ik al meer dan genoeg gezien, en het is al meer dan eens duidelijk gemaakt dat het nergens op slaat. Dat soort vergelijkingen zijn net zoiets als; "Mijn horloge is veel kleiner dan de m505! de m505 is enorm!". Maar och, het zijn beide portable "computers" en daarom vergelijkbaar toch? How about een vergelijking tussen de m505 en mijn 3 jaar oude rekenmachine...
Ten eerste hoef ik de palm m505 niet te kopen daar wij deze gratis ter beschikking krijgen van onze werkgever. Als jij 1500 ballen uitgeeft en dan denkt dat je een wereldapparaat in je klauwen hebt is jouw zaak. Sommige mensen denken als ze iets duurs kopen ze het beste in hun tengels hebben. Ik bekijk het gewoon vanuit mijn perspectief en daar ik er niks voor hoef te betalen kan ik gewoon eerlijk mijn mening geven, zonder dat ik hoef te denken van:"shit, ik ben opgelicht"
Ten tweede denk ik dat je een beetje veel kapsones hebt daar je denkt dat je heel wat bent daar je geen moeite hebt een m505 te kopen terwijl je me hele hebben en houwen niet eens kent...
Ten derde probeer ik gewoon te zeggen dat ik ontevreden ben over het scherm. Als Palm over een half jaar met een verbeterd kleurenscherm uitkomt dan praat je wel anders, want het is technisch bewezen door sony CLIE die een veel beter scherm heeft en die CLIE is echt niet zoveel groter dan de m505, meneer Middelkoop. Ik gebruik de gameboy advance TFT-SCHERM (!) als voorbeeld daar dit apparaat zeer goedkoop is t.o.v. een palm m505. En het TFT schermpje van een gameboy advance is echt niet twee keer zo dik als die van een palm m505, meneertje Middelkoop. Over de overige techniek die in de gameboy of palm zit heb ik geen woord gerept. Tenslotte, daar deze twee produkten ongeveer op hetzelfde tijdstip worden geintroduceerd slaat jouw argument van de vergelijking tussen de 3 jaar oude rekenmachine en palm m505 geen hout.

Nou ja, als jij je palm m505 ongelooflijk geil vindt omdat die 1500 ballen heeft gekost en daarom het beste scherm van alle PDA's heeft is jouw mening, verder maak ik er geen woord aan vuil want ik moet sowieso met de m505 werken.

even goede vrienden...

mvg,


__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
  #29  
Oud 07 juni 2001, 09:02
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik stel voor dat jullie deze discussie stoppen.
  #30  
Oud 12 september 2001, 21:32
D. Verdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Wat een stelletje kleine kinderen zeg.

Of het scherm goed of slecht is moet iedereen voor zichzelf "uitvinden".

Het scherm is in gewoon zonlicht net zo leesbaar als dat van een iPAQ terwijl het zo geroemde scherm van een casio dan onleesbaar wordt (ongeveer net zo als een palm IIIc).

Bij gebruik van de backlight is een iPAQ iets beter (feller) verlicht dan de palm maar dat is het enige verschil.

En natuurlijk is een palm schermpje grover dan een iPAQ, daar zitten veel meer pixels op. Maar een iPAQ is groter (en best veel ook), zwaarder en heeft geen ingebouwde geheugenuitbreiding (wat volgens mij toch wel handig is).

Zoals gezegd, iedereen moet het zelf uitvinden, dus ga naar de winkel en probeer het gewoon. Als de winkel geen opgeladen model heeft dan sluiten ze hem maar voor je aan. Willen ze dat niet dan koop je hem toch ergens anders? 1500 piek is een groot bedrag waar je best service voor mag verwachten.

Een feitje nog voor mensen die twijfelen tussen een palm en een iPAQ:
Overal wordt geschreven dat een iPAQ een aluminium behuizing heeft. Dat is niet waar, het is gewoon geschilderd plastic.
  #31  
Oud 12 september 2001, 23:32
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D. Verdijk
"Wat een stelletje kleine kinderen zeg."
Een beetje op je woorden passen, spuit elf. Je loopt gigantisch achter, deze thread is history!
  #32  
Oud 13 september 2001, 23:33
D. Verdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Jullie gekibbel is misschien "history" msar de discussie over de voordelen/nadelen van een palm t.o.v. iPAQ leven nog volop.......
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023