Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 september 2005, 22:00
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
over/onder clockers

Ik wil graag jullie mening over programma's zoals lightspeed en welke alternatieven er zijn wat zijn de gebruikservaringen. Heb een tijdje lightspeed gebruikt maar die zorgt vaak voor een crash
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2005, 22:40
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Naast Lightspeed bestaat Warpspeed en PXAclocker, die laatste is enkel voor Intel PXA processors. Ik heb met de laatste twee geen ervaring dus daar kan ik je niet mee verder helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2005, 00:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik gebruik al een tijdje PXAClocker Light, and loopt zeer stabiel. Is Freeware.

Wapspeed komt van de maker van UDMH, SkinUI en nog een paar andere briljante programma's dus ik verwacht ook stabiele code in die hoek.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2005, 13:08
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
Hoi ik zoek meer info over over clocking, ik weet wel dat je daarmee je processor sneller kan maken, maar daar houd het dan ook wel mee op. En ik zie hier op de clubsite er ook niks van. Ik heb ondertussen wel pxaclocker light, maar heb geen idée wat ik instel dus dat laat ik maar even. Mijn engels is ook niet zo brilant, dus wil iemand het is in het nederlands beschrijven. En dan maar hopen dat ik dat wel begrijp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2005, 13:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je laat de processor sneller lopen: hij verbruikt meer stroom, maar alles gaat ook sneller.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 september 2005, 13:55
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phaedrus
Naast Lightspeed bestaat Warpspeed en PXAclocker, die laatste is enkel voor Intel PXA processors. Ik heb met de laatste twee geen ervaring dus daar kan ik je niet mee verder helpen.
Kun je dan wel iets vertellen over lightspeed bijv instellingen stabiliteit etc mischien dat we op die manier een overzicht kunnen maken van de voor en of nadelen hoe in te stellen waar moet je op letten etc.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 september 2005, 14:22
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
vooral ook de nadelen, ik heb wel eens gehoord dat als je het met je desktopdoet dat die dan zo heet kan worden, dat de boel stuk loopt. Is dat met een pda ook zo of kan je ongestraft de speed verhogen? en zo ja voor elk programma of alleen sommige? En kan je alle opties en mogelijkheden risicoloos uitproberen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 september 2005, 14:29
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Besef wel dat je Palm ontworpen is om op een bepaalde snelheid optimaal te werken. Alles wat daar naast ligt, maakt de werking minder optimaal en kan onstabiel gedrag tot gevolg hebben.
Ik kan je alleen maar afraden om ongehinderd door enige kennis van zaken maar wat experimenteel te gaan tunen.
Er is maar een goede instelling en die staat al ingesteld van bij de aanschaf.
Het grote nadeel van overclocking (ook voor PDA's): je haalt de grootste snelheidswinst bij het stuk gaan.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 september 2005, 14:36
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Het is al een aardige tijd geleden dat ik Lightspeed heb geprobeerd.
Mijn Zodiac laat zich niet bijster ver overklokken, max is iets van 230 Mhz, das 15% overklok. Ik ben nu Warpspeed aan het proberen en dat geeft hetzelfde resultaat.

De interface van Lightspeed was wat gelikter en de instellingen waren wat eenvoudiger dan bij warpspeed maar het scheelt niet veel. Over stabiliteit heb ik over beide geen klachten (tenzij je natuurlijk te ver overklokt), de reden dat ik het niet meer gebruikte was dat het overklokken te weinig merkbare snelheids winst gaf en ik de langere accuduur niet nodig had.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 september 2005, 22:04
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
ik lees veel over overclocken maar zijn er geen mensen die hem juist langzamer willen laten lopen er zijn naar mijn gevoel erg veel prgs die die snelheid niet nodig hebben bijv met mp3 afspelen , mail lezen etc.

Bij lightspeed loop ie regelmatig vast maar bij pxaclocker is dit nog niet gebeurt wat de instellingen betreft heb ik nog niet echt gekeken weet iemand trouwens wat het wezenlijke verschil is tussen de light en de gewone versie zit daar erg veel verschil tussen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023