Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juli 2001, 16:09
Shark
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een PalmIIIxe en ik heb Liberty 1.1 ( = gameboy emulator) maar het gaat erg sloom als ik spellen speel. Ik denk dat ik mijn palm maar moet overclocken, weet iemand hoe je dat doet? En welke nadelen zitten eraan vast?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juli 2001, 16:19
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Lightbulb

Er zijn verschillende programma's om je CPU van de Palm (softwarematig) op je krikken, en één van de mogelijke programma's hiervoor is FastCPU. Maar kijk anders ook even in de Review sectie van Palmclub, er staan er daar ook 1 of 2 vermeld.

Nadeel wat er aan overclocken kleeft is dat je batterijen sneller leeg zijn, en er zijn bepaalde programma's die er niet mee overweg kunnen. Wat je ook veelal leest, zet de snelheid nooit hoger dan 27 MHz. Dat schijnt een 'breekpunt' te zijn voor bepaalde software, waaronder Hotsync.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2001, 16:47
Shark
Guest
 
Berichten: n/a
He ik heb het! bedankt! alleen nog een vraagje.. ik had dus dat Liberty overgeclockt tot 25 Mhz.. nu liep de emulator goed alleen daarna had ik ff gemeten en kwam erachter dat ie dan 10% van de batterijen zuipt in 1 min! dat vind ik dus echt VEEEEEEEEEEL te veel want speel je 10 min zijn je batterijen op.. maar daarna had ik 'm weer op 20 mhz gezet en zag ik opeens dat er weer 7% bij was gekomen... klopt die meter nu niet ofzo?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2001, 17:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Post

Hoe die meter precies werkt weet ik niet, maar ik denk dat hij kijkt naar je huidig gebruik, en op 25 MHz gebruikt hij inderdaad (veel) meer stroom. Dus dit zou het kunnen verklaren. Als je hem daarna terug zet op 20 MHz, dan is het stroom verbruik aanmerkelijk lager. IS natuurlijk ook wel logisch, als je kijkt dat bijvoorbeeld een standaard Palm V op 16 MHz loopt, zet je die vervolgens op 25 MHz, dan betekent het dat de processor meteen ruim 56% meer moet doen. 20 MHz betekent in dat geval 25% meer, en dat scheelt natuurlijk al.

Daarnaast is een Palm natuurlijk nooit echt gebouwd om Gameboy spellen te spelen, en verklaard dat ook veel van het hoge stroom verbruik. als ik zelf wel eens V Rally op mijn Palm speel, dan zie ik mijn accu ook supersnel leeglopen. En ik maak geen gebruik van overclocken...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2001, 17:55
Shark
Guest
 
Berichten: n/a
accu? heb je zo'n accupack voor palms??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2001, 22:43
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nee, ik heb geen accupack voor mijn Palm, ik heb een Palm V, en daar zit die ingebouwd...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juli 2001, 23:12
Shark
Guest
 
Berichten: n/a
Bestaat wel accupacks voor de IIIxe ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023