Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2001, 11:32
Rik
Guest
 
Berichten: n/a
Nederlandse namen hebben vaak een tussenvoegsel (bijv. Jan de Vries) en bestaan dan uit drie delen. Ik realiseer me dat ik m'n probleem (zie onder) misschien zou kunnen doen verwijnen door in het voorbeeld "de Vries" als achternaam te beschouwen, zodat ik nog maar twee elementen over heb. Maar vooralsnog wil ik me niet gewonnen geven.
Ik gebruik Outlook en sla de elementen van een drie-delige naam op in de velden "First," "Middle" en "Last" in het "Full Name" scherm. Ik doe dit om in staat te zijn met user-defined fields constructies te kunnen maken als "Jan de Vries" en "de Vries, Jan" en ook "Vries, Jan de." BINNEN Outlook geen probleem.
Zodra ik ga synchroniseren wordt 't een heel ander verhaal (ik die dat met PocketMirror, maar heb ook al eens vluchtig gekeken naar DeskTop to Go). Omdat m'n Palm alleen de velden First en Last wenst te zien, zit ik binnen de korste keren met "Jan Vries" of "Vries, Jan." Ik dacht dat te omzeilen door een van m'n user-defined fields te synchtoniseren, maar dat lukt evenmin.
Alle suggesties zijn welkom! Ik heb 't gevoel dat dit typisch Nederlandse probleem redelijk wijd verbreid zou moeten zijn.
Rik
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2001, 12:08
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Mmm.... ik vindt het niet zo'n probleem, gebruik gewoon "Slooten, van" voor mijn achternaam.
Sorry, maar ik weet zo geen oplossing.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 april 2001, 13:06
HBLZ
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Die middle name wil ik ook

Ik heb ook last van die midden namen. Niet alleen worden de namen verkeerd afgebeeld, maar ze komen ook verkeerd in het alfabet terecht: van de Wiel komt bij de V.
Hier moet een oplossing voor zijn. Help ons! Is er niet een verbetering met pocketmirror 3.0? Of AddressPro? Wie weet antwoord?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 april 2001, 14:47
matthe
Guest
 
Berichten: n/a
Je zou de velden aan moeten kunnen me passen, maar ik heb me ook maar aangepast aan de software. zie 2 berichten terug.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juni 2001, 19:28
TwoCents
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ook ik vraag me af hoe dit op te lossen is!
Heeft Outlook keurig de mogelijkheid ingebouwd de tussenvoegsels apart op te geven EN DAN IS DAT NIET VOOR DE PALM TE GEBRUIKEN...

Off-topic:
Daarbij komt nog eens dat ik het niet voor elkaar krijg de eerste letter van elk tussenvoegsel-woord als kleine letter te houden. In het Full-name's venster worden deze letters (bijv. bij "van der") direct omgezet in hoofdletters (dus "Van Der").
Iemand een oplossing hiervoor??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023