Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2002, 09:15
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Question Nx70v

Ik ga binnenkort naar de andere kant van de plas waar (als het goed is) de NX70V dan al te koop is. Kan ik daar een exemplaar kopen en deze zonder problemen hier gebruiken?

Ik zit te denken aan ander OS dan in europa, andere adapter etc...

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een Palm in de VS?

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2002, 10:04
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Van een ander OS is volgens mij geen sprake, het enige waar je goed op moet letten, is de adapter, want die moet natuurlijk wel geschikt zijn om hem in Nederland op te kunnen laden op 220 volt...

Verder voorzie ik weinig problemen, alleen een tip, 'ontdoe' je Palm van doos etc, om problemen bij invoering in nederland te voorkomen, anders moet je invoerrechten gaan betalen...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2002, 10:10
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Exclamation

Je mist waarschijnlijk wel de mogelijkheid om andere europese talen te kiezen...maar die gebruik je in de praktijk toch niet!

Bedankt voor de tip van de doos, daar zou ik niet aan gedacht hebben!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2002, 10:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Wat ook werkt is de doos alvast per post (USPS) naar NL sturen, met alle spullen (cd's etc) erin. Dan heb je toch een complete set en de Sony kun je zonder problemen door de douane heen loodsen

- jp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 oktober 2002, 10:47
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Wat ook werkt is de doos alvast per post (USPS) naar NL sturen, met alle spullen (cd's etc) erin. Dan heb je toch een complete set en de Sony kun je zonder problemen door de douane heen loodsen

- jp
Waarbij je natuurlijk wel het risico loopt dat straks een of andere amerikaanse postbode met jouw Clie rondloopt!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 oktober 2002, 11:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nee, ik bedoelde de lege doos De Clie zelf houd je lekker op zak voor in het vliegtuig, maar de doos met boekjes etc stuur je vast per post op.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 oktober 2002, 11:37
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Exclamation verstuur naast de doos ook nog de rekening apart!!!

maar dan moet je wel de rekening (credit card afschriftje) apart versturen in een losse enveloppe... anders heb je alsnog de kans dat je verzendkosten mag betalen...

Bas
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 oktober 2002, 13:27
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Nee, ik bedoelde de lege doos De Clie zelf houd je lekker op zak voor in het vliegtuig, maar de doos met boekjes etc stuur je vast per post op.
Je merkt wel dat ik erg veel ervaring met dit soort zaken heb

Ik ga begin november dus ik hoop echt dat ie dan al in de winkels ligt. Ik voel me namelijk behoorlijk incompleet zo zonder Palm!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 oktober 2002, 13:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Begin november kon voor de NX70V nog wel eens heel krap worden. De Tungsten (28-10-02) is geen optie?

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 oktober 2002, 13:33
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Smile

Tungsten is ook leuk maar heeft ie ook die 200Mhz processor? digitale camera? MP3 speler? Uiterlijk met een hoog hebbeding gehalte?

Nee, ik vind de producten die Sony de laatste tijd op de markt brengt aantrekkelijker. Hoewel de recentie van NX70V die is las toch niet helemaal positief is.

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 oktober 2002, 14:14
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op PalmInfoCenter is al e.e.a. te lezen over het OS 5 model van Palm, de Tungsten-T.

Deze heeft een 175 Mhz processor, geen digitale camera, waarschijnlijk zal MP3 wel lukken. Verder ingebouwd Bluetooth, OS 5 uiteraard, HiRes 320*320 pixels scherm, 16 MB. Over de batterijcapaciteit is nu nog weinig bekend. Op de meeting kun je dit apparaat zelf bekijken.

Misschien dat je voorlopig beter kan kijken naar de NR70v van Sony. Dat apparaat is nog geen jaar op de markt en biedt veel van de zaken die je noemt. Waarschijnlijk komen er vrijwel nieuwe tweedehandsjes op de markt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 oktober 2002, 14:19
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Misschien dat je voorlopig beter kan kijken naar de NR70v van Sony. Dat apparaat is nog geen jaar op de markt en biedt veel van de zaken die je noemt. Waarschijnlijk komen er vrijwel nieuwe tweedehandsjes op de markt.

Groeten, Roel.
Ik heb hier uiteraard ook aangedacht maar geen OS5, dit is misschien nu geen nadeel maar zal dat op termijn volgens mij wel een nadeel worden. Daarnaast heb ik nog geen uitverkoop acties van de NV70V gezien!

Jullie misschien wel?
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.

Laatst gewijzigd door Zagato; 24 oktober 2002 om 07:14.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 oktober 2002, 19:05
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zagato
Nee, ik vind de producten die Sony de laatste tijd op de markt brengt aantrekkelijker. Hoewel de recentie van NX70V die is las toch niet helemaal positief is.

Frank
Inderdaad, op cliesource zijn ze er helemaal niet tevreden over. Nog lang niet alle applicaties werken met OS5 (heel erg weinig nog zelfs las ik, de helft deed het niet), en de nieuwe clie is erg dik. Dit komt omdat er een CFslot bij achterop gebouwd zit.

Als je deze clie toch niks vind, kun je altijd nog gaan voor de NR70V die hier vast ook nog wel eens ergens te krijgen is.

Laat ons even horen wat je keuze wordt!

Succes ermee,
Ivo
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 oktober 2002, 20:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De genoemde nadelen van OS5 (tegenvallen performance en belabberde compatibiliteit) zijn uiteraard ook van toepassing op de Tungsten-T, dus dat is niet echt een alternatief om dat soort problemen te ontlopen.

Ik hoor wel dat de accu van de NX70 wel heel erg kort mee gaat. De Tungsten is nog niet getest (voor zover ik weet) maar die zal ook wel al te lang mee gaan.

Overigens hebben een aantal mensen op cliesource al te horen (te mailen?) gekregen dat hun Clie NX modellen onderweg zijn.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 oktober 2002, 20:44
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
tungsten

wanneer is de tungsten te koop in nederland , en zijn er wat meer sites te vinden , die wat meer info hebben ,
pete
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 oktober 2002, 07:18
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivos


Laat ons even horen wat je keuze wordt!

Succes ermee,
Ivo
Ik begin een beetje te neigen naar de NR70V, maar als ik kijk bij PDASHOP staat voor 629 euro in het schap dat is duurder dan de NX70V is VS is. Je zou eigenlijk een vergelijkende (performance) test tussen de NR en de NV moeten hebben....

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 oktober 2002, 10:49
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Misschien is een voordeel van de NX dat daar straks ook OS6 op kan draaien. Van wat ik er van begrepen heeft is OS5 een soort lapmiddel om mensen geleidelijk van de huidige processoren (en bijbehorende software) naar het ARM platform over te slepen. OS6 zou echt een operating system worden voor de ARM processor (goed geoptimaliseerd enzo). Tegen die tijd zou de NX het dus beter moeten gaan doen.

OK, ik weet dat ik nooit een fan van OS5 geweest ben en misschien zeik ik er ook teveel over, maar inmiddels ben ik lang niet meer de enige.

Als je geen interesse in een video camera en/of WiFi modem hebt kun je verder inderdaad net zo goed een NRV70 nemen. Als je dan toch naar de VS gaat. Daar zijn ze wel flink goedkoper (daar is de nieuwe NX dus wel al te koop, vandaar) Je kunt ook een NR70 nemen (zonder foto camera) Die zag ik al staan voor $340 (scheelt iets van $100).
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 oktober 2002, 10:58
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Je kunt ook een NR70 nemen (zonder foto camera) Die zag ik al staan voor $340 (scheelt iets van $100).
Dat scheelt aanmerkelijk, dat soort berichten worden vrolijk van. Wat me overigens wel verbaast is dat OS5/OS6 verhaal. OS5 is eigenlijk een soort Windows ME of Windows 96 als ik jou goed begrijp?

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 oktober 2002, 11:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou Palm OS 4.1 (en voorgaand) zijn eigenlijk het best te vergelijken met MSDOS. Naar wat ik er van begrepen heb is OS5 is dan zoiets als Windows 3.1 (maar dan nog zonder de windows). OS6 zou meer gaan lijken op Windows 95 en naar wat ik begrepen had is met OS7 de support voor de huidige boel er uit en heb je iets wat richting Windows XP komt (hopelijk met multithreading/multiprocessing/behoorlijk memory management/windows etc etc etc wat er nu allemaal niet in zit).

Ik ben even kwijt waar ik het gezien had, maar ergens stond een (vast onofficieel) groeipad geschetst voor het Palm OS.

Mensen vinden het vaak vervelend als ik PalmOS 4.1 vergelijk met DOS, maar dat bedoel in niet denigrerend ofzo. Dat is eigenlijk precies de reden dan Palm zo succesvol is. Microsoft heeft precies hetzelfde gedaan op de PC. Zorg dat je OS niet meer kan dan de hardware kan behappen. Een 66Mhz Palm is vergelijkbaar met een PC met een intel 386 (misschien 486). En wat draai(de) je daar op? Ja inderdaad MSDOS. Het programma model zit ook precies hetzelfde in elkaar als toen men nog programmeerde voor MSDOS (bijvoorbeeld met de Turbowindows bibliotheek voor scrollbars enzo)

Tegen de tijd dat we een normaal geheugen model krijgen (geen segmenten), echte windows en multi threading/processing gaat het op windows lijken. Vooralsnog kan de hardware dat niet behappen en worstelt Microsoft om dat wel in een PocketPC te proppen. Zo langzamerhand begint Microsoft het met PocketPC te redden. Dus het wordt hoog tijd dat Palm meegroeit met de hardware en inderdaad op de proppen komt met een zwaarder OS.

Je zult misschien zeggen dat PalmOS 4.1 nu ook prima is en dat dat best nog 10 jaar mee kan. Dat zeiden de hardnekkige DOS gebruikers ook toen Windows 95 uit kwam en moet je kijken hoveel DOS gebruikers er nu nog zijn.

Palm doet het slim, ze moeten het alleen wel blijven volgen. Ik ben alleen bang dat ze met OS5 de aansluiting niet helemaal hebben gevonden.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 oktober 2002, 11:22
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Hier heb je duidelijk al eerder over nagedacht. Het enige commentaar wat ik heb is dat het mijns inziens niet zinning is om Palm OS en Windows met elkaar te vergelijken (hoewel ik daar zelf mee begonnen ben) De toepassing en de behoefte tav de hardware is in mijn optiek volledig anders.

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023